דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

אולימפידת ריו 2016 / נבחרת ההתעמלות האמנותית סיימה במקום ה-6

עוד אתמול בריו: תוצאה יפה למארו טפרי הישראלי בריצת המרתון ושלומי חיים עשה כבוד לענף אופני ההרים תוך כדי שהתגבר על שני פאנצ'רים. אולימפיאדת ריו 2016 ננעלה הלילה.

המתעמלות הישראליות  (צילום: סוכנות AP).
המתעמלות הישראליות (צילום: סוכנות AP).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ההתעמלות האמנותית, שנחשבת לאחת הטובות בהיסטוריה של ישראל, קיוותה לשמח אותנו עם מדליה היסטורית ביום האחרון של המשחקים האולימפיים בריו. הנבחרת רשמה בשבת הופעה מוצלחת במוקדמות והעפילה לגמר הקרב רב, אך בתחרות הגמר, למרות שנתנה הופעה מכובדת, סיימה הנבחרת במקום שישי, וללא המדליה. מדובר בהישג נהדר לבנות הצעירות ששחזרו את הישג השיא של הנבחרת מהמשחקים האולימפיים בלונדון, שם הנבחרת שלנו סיימה גם כן במקום זהה.

התעמלות אומנותית – גמר הקרב רב הקבוצתי

תרגיל ראשון – הנבחרת הישראלית פתחה את הופעתה בתרגיל הסרטים בצורה יפה מאוד, אך לא נקייה במאה אחוז, כולל תפיסה לא נכונה של המקל שהובילה להפלה חלקית של אחד הסרטים. הנבחרת קיבלה ציון של 17.166 נקודות שמיקם אותן במקום ה-6 בתום הסיבוב הראשון.

תרגיל שני – את תרגיל השני והמפורסם של הבנות המשלב חישוקים ואלות, המתעמלות הישראליות ביצעו לצלילי "היא רק רוצה לרקוד". המתעמלות ביצעו את האלמנטים המסובכים בצורה נקייה, אפילו יותר מאשר במוקדמות ונראו מרוצות מאוד בסיום, אך למרבה ההפתעה קיבלו את הציון 17.383 נקודות, הרחק מהנבחרות המובילות.

בסיכום שני התרגילים הציון של ישראל היה 34.996 נקודות שהספיק למקום השישי והמכובד ביותר.חשוב לציין שהנבחרת שלנו לא הייתה היחידה שביצעה טעויות, אולם שאר הנבחרות ששגו, כולל הנבחרת הרוסית, בחרו לבצע תרגילים בדרגות קושי גבוהות יותר מישראל.

המתעמלות הישראליות בעת ביצוע תרגיל הסרטים בשלב הגמר באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP).
המתעמלות הישראליות בעת ביצוע תרגיל הסרטים בשלב הגמר באולימפיאדת ריו (צילום: סוכנות AP).

המנצחות בתחרות הן נבחרת רוסיה שזכו במדליה המוזהבת עם 36.233 נקודות, זוכות הכסף הן נבחרת ספרד וזוכות הארד הן הבולגריות המפתיעות שעשו זאת כשהן מבצעות אחרונות את התרגיל.

הטיבה לסכם את ההופעה של ישראל חברת הנבחרת אלונה קושבצקי: "אין לנו אכזבה, כי עשינו כל מה שיכולנו. לא יכולנו לעשות מעבר. הבטחנו לעשות את המקסימום שלנו ועשינו את זה". לסיכום – זכרו את שמותיהן של חברות נבחרת ההתעמלות האומנותית של ישראל: אלונה קושבצקי, יובל פילו, אידה מיירין, יקטרינה לבינה, קרינה ליחבר ונטלי מנדלסון. אנחנו בלי ספק עוד נשמע עליהן.

מרתון גברים: מארו טפרי סיים במקום ה74

בצהריים התקיימה תחת גשם שוטף ריצת המרתון המסורתית אשר חתמה את תחרויות האתלטיקה בריו. לריצה שאורכה 42 ק"מ ברחובות ברזיל זיקנו 156 אצנים ובניהם שלושת הנציגים הישראלים, אגז'ה גואדיה, טסמה מוגס ומארו טפרי שקיוו לסיים את המרוץ במקום מכובד.

שלושת הנציגים הישראלים סיימו את הריצה המתישה, כאשר בכיר הרצים שלנו היה מארו טפרי שסיים במקום ה-74 המכובד כשהוא קובע זמן של 2:21:06 שעות. טסמה מוגס עצר את השעון על 2:30:30 שעות במקום ה121 ומיד אחריו אגז'ה גואדיה שסיים בזמן של 2:30:35 שעות ובמקום ה122. את המרתון סיימו 140 אצנים ובראשום קיפצ'וגה הקינייתי שסיים ראשון את המרוץ בזמן של 2:08:44 שעות.

אופני הרים: הופעה מכובדת ומקום 29 לשלומי חיימי שהתגבר על 2 פנצ'רים

הישראלי האחרון שנכנס להתחרות במשחקים האולימפיים בריו הוא רוכב אופני ההרים שלומי חיימי. חיימי התחרה יחד עם 50 משתתפים במסלול אופני ההרים-קרוס קאנטרי. הישראלי הפגין יכולת טובה ואפילו הדהים בפתיחת המרוץ כשדקות ארוכות היה בין המובילים, אבל חוסר מזל שכלל 2 פנצ'רים מנע ממנו לשמור על הקצב והוא סיים בזמן של 1:43:30 שעות במקום ה29 והמכובד מאוד, לאור העובדה שחיימי דורג רק 44 לפני התחרות. נינו שורטר אלוף העולם השוויצרי זכה בזהב כאשר קבע זמן של 1:33:28 שעות.

טקס הנעילה

16 ימים עמוסים בספורט הסתיימו הלילה עם טקס הנעילה של המשחקים האולימפיים בריו. למרות שבדרך כלל נהוג להשקיע יותר בטקס הפתיחה, הברזילאים סיפקו גם הפעם מופע צבעוני וקצבי מאוד עם מאות רקדניות ורקדני סמבה, זיקוקים ומוזיקה קצבית, בקיצור – קרנבל!

הטקס נמשך כשלוש שעות עמוסות בצבעים וזיקוקים, בטקס יציאת המשלחות הייתה זו המתעמלת אלונה קושבצקי שזכתה בכבוד ונשאה את דגל ישראל במהלך מצעד משלחות מצומצם. האש האולימפית כובתה כמיטב המסורת והחל טקס המעבר לעיר המארחת הבאה, האירוע המרגש והמיוחד נרשם כאשר ראש ממשלת יפן הגיח במפתיע במרכז המגרש כשהוא מחופש לסופר מריו והכריז על מעבר הלפיד לעיר המארחת הבאה – טוקיו 2020. בזאת תמה אולימפיאדת ריו 2016.

.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!