דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נמל אשדוד

סכסוך עבודה / ההסתדרות הכריזה על סכסוכי עבודה בנמלי הים באשדוד ובחיפה

העילה: סירוב הנמלים לחתום על הסכם המסגרת בנוסח מותאם להסכם שגובש בין יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן לבין משרד האוצר. ניסנקורן: "עובדי הנמלים נוהגים באחריות ובאיפוק אך לא אתן לפגוע בזכויותיהם"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות הכריזה הבוקר (שלישי) על סכסוכי עבודה בנמלי הים באשדוד ובחיפה. ההודעה על הסכסוכים מגיעה כשבוע וחצי לאחר שיו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן התריע בפני משרד האוצר על כוונתו, וזאת לנוכח העיכוב ביישום הסכם המסגרת בנמלים, שאמור היה להיכנס לתוקף כבר בחודש יולי.

העילה לסכסוכים שהוכרזו היום, כאמור, נעוצה בסירוב הנמלים לחתום על הסכם המסגרת בנוסח מותאם להסכם שגובש בין יו"ר ההסתדרות לבין משרד האוצר. יודגש כי על אף שנוהל משא ומתן בין הצדדים והיו הסכמות בנושא, נציגויות העובדים, הן בנמל אשדוד והן בנמל חיפה, קיבלו הודעה מהנהלות הנמלים כי אין בכוונתן לחתום על ההסכם.

כזכור, מדובר בהסכמים לפיהם היו אמורים עובדי דור ב' לקבל תוספת שכר בגובה 11%, ועובדי דור א' תוספת שכר בגובה 5%.

"הסכם המסגרת מוביל לצמצום פערים והנוסח אשר גובש בנמלים מוביל לצמצום פערים בין דור ב' לדור א'" אמר היום יו"ר ההסתדרות, אבי ניסנקורן, "לא אסכים לעיכוב הסכם המסגרת בנמלים, כמו בכל מקום אחר בו מורכב ההסכם. מזה תקופה ארוכה, ובהתאם למדיניות שאני מוביל, עובדי הנמלים נוהגים באחריות ובאיפוק אך לא אתן לפגוע בזכויותיהם. כמו כן, יש להמשיך להבטיח את בטחונם התעסקותי של עובדי הנמלים".

יו"ר איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, אבי אדרי, הצטרף לדברי יו"ר ההסתדרות והוסיף כי "ההסתדרות והאוצר הגיעו להסכמות בכל הנושאים שהיו במחלוקת, אך גורמים שונים ממשיכים לעכב את יישום ההסכם ולפעול באופן כוחני וחד צדדי. התנהלות בעייתית זו, המעידה על היעדר תום לב, אינה מקובלת ביחסי עבודה קיבוציים וסוללת את הדרך למשבר עמוק. כולי תקווה כי הנהלות הנמלים יתעשתו בהקדם".

אדרי הוסיף וקרא למנכ"ל חברת נמל אשדוד יצחק בלומנטל ולמנכ"ל חברת נמל חיפה מנדי זלצמן: "להפגין אחריות, לכבד את העובדים, וליישם את ההסכם באופן מיידי. ללא פתרון למשבר בזמן הקרוב, ההסתדרות תפעל בכל הערוצים שעומדים לרשותה, לרבות השבתה מלאה של הנמלים".

בנמל חיפה סירבו להגיב לדברים, תגובת נמל אשדוד טרם התקבלה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!