דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אצבע הגליל

שוויון / כנס חירום של תושבי הגליל התקיים בקרית שמונה

התושבים מחו כנגד החלטתה של הממשלה לגנוז את התוכנית הלאומית לחיזוק הצפון שאינה מופיעה בתקציב המדינה החדש. התושבים: "הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותבין שיש פה חלק בארץ שצריך להשקיע בו"

קרית שמונה, מבט מגבעת שחומית. ארכיון (צילום: בניא לביא. מתוך אתר פיקיוויקי).
קרית שמונה, מבט מגבעת שחומית. ארכיון (צילום: בניא לביא. מתוך אתר פיקיוויקי).
עמר כהן
עמר כהן
כתב כלכלה
צרו קשר עם המערכת:

כ-150 אנשים השתתפו אתמול (שלישי) בכנס חירום בקריית שמונה תחת הכותרת "ממשלת ישראל ממשיכה לשקר לגליל – הגיע הזמן לפעול". משתתפי הכנס כללו צעירים מקריית שמונה, מהקיבוצים באצבע הגליל וסטודנטים ממכללת תל חי. המשתתפים מוחים נגד גניזתה של תוכנית לאומית לחיזוק הצפון שאינה מופיעה בתקציב המדינה לשנים 2017-2018.

לפני כשנתיים הכריזה הממשלה כי תיזום תוכנית לחיזוק הצפון שעלותה כ-18 מיליארד ש"ח. בתחילת יולי, לאחר שהתברר כי בתקציב 2017-2018 אין כל הקצאת משאבים לקידום התוכנית כינסו ראשי הרשויות של הצפון כנס חירום בדרישה מהממשלה לתקצב את התוכנית הלאומית לחיזוק הצפון. במהלך החודש האחרון החלה להתארגן קבוצה בשם "שינוי כיוון" של צעירים מקרית שמונה והסביבה יחד עם התאחדות הסטודנטים של מכללת תל חי על מנת להפעיל לחץ על הממשלה כדי לשנות את ההחלטה לא לתקצב את התוכנית.

מארגני הכנס אתמול מעוניינים להתניע מחאה ציבורית. במהלך הכנס העלו הפעילים את צעדי המחאה אותם הם מתכוונים לארגן. בין הצעדים שעלו בכנס: הפגנת ענק בצפון והקמת מערך להפעלת לחץ על חברי הכנסת והשרים. כמו כן, נבחנת גם האפשרות לפניה לבג"ץ.

רונאל תשובה (27), יו"ר אגודת הסטודנטים של מכלל תל חי הסביר: "תושבי אצבע הגליל שבעים מהבטחות של חברי כנסת והשרים. הם מצהירים הצהרות ובסוף לא קורה כלום והעבירו את התקציב בלי שום תמיכה בצפון. התוכנית הייתה אמורה לעודד יזמים לתמוך במקומות עבודה, לחזק את השירותים הרפואיים ואת התחבורה. צריך להבין, בית החולים הקרוב ביותר הוא בצפת ואין פה חדר מיון קדמי. 60% מהסטודנטים בתל חי רוצים להישאר באזור אחרי סיום הלימודים. סטודנטים שמגיעים לפה מתאהבים באזור הזה, יש פה אווירה שאין בשום מקום אחר בארץ, הרבה מהם נשארים פה שנה ולא מוצאים עבודה או עתיד ונאלצים לחזור למרכז."

רונאל תשובה. צילום: באדיבות המרואיין
רונאל תשובה. צילום: באדיבות המרואיין

עוד הוסיף תשובה כי לדעתו "הגיע הזמן שהממשלה תתעורר ותבין שיש פה חלק בארץ שצריך להשקיע בו. צריך תוכנית לאומית שתשאיר פה את החבר'ה הצעירים. גם את הסטודנטים וגם את הצעירים המקומיים. החלטנו לעשות יותר רעש ולהרים את הצפון. יש לנו הרבה תקווה ואנחנו מקווים שננצח."

בתזמון אירוני הגיעה אתמול שרת המשפטים, אילת שקד (הבית היהודי) לחנוך סניף של ההוצאה לפועל בקרית שמונה. השרה שקד צייצה בטוויטר "מחזקים את הצפון! פתיחת לשכת הוצאה לפועל חדשה בקריית שמונה".

בתגובה ענה לה חבר מועצת העיר, אביחי שטרן בפייסבוק: "איפה החיזוק הזה בפתיחת חדר המיון הקדמי בקריית שמונה שנתן מענה לאלפי תושבים מכל האזור כפי שהיה בעבר? אבל היי, כל הכבוד איילת, לפחות עכשיו בזכותך, אם חס וחלילה תושב שיצטרך לקבל טיפול רפואי לא ישלם את ההתחייבות לאמבולנס שמפנה אותו לבית החולים בצפת, אז יש לשכת הוצאה לפועל חדשה שמד"א תוכל לגבות ממנו את התשלום דרך עיקולים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!