דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דליפת נפט

איכות הסביבה / בנמל עקבה דלפו 200 טון נפט אל הים, האם הזיהום יגיע לישראל?

אמש אחר הצהריים, נפלטו מאות הטונות של הנפט אל מימי הנמל והחלו להתפשט. אם יגיעו לחופי אילת קיימת סכנה לשוניות האלמוגים. בינתיים נראה כי כתם הנפט נע לכיון סעודיה.

מפרץ עקבה (צילום לוויין: NASA)
מפרץ עקבה (צילום לוויין: NASA)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

אתמול (שלישי) דלפו בנמל הדלק של עקבה כ-200 טון נפט מתוך צינור בנמל. קיים חשש כי הנפט יתפשט לכיוון חופי אילת ויפגע בשונית האלמוגים. כמו-כן, פקחי המשרד להגנת הסביבה עוקבים מקרוב אחר השפעה אפשרית על חופי אילת.

האירוע התרחש בשעה 16:00, ובעקבותיו הציעה ישראל עזרה לירדן, אשר בינתיים לא הסכימה לקבלה ומסרה שהדליפה נפסקה והכתם מטופל. כדי לטפל בדליפת נפט יש לחסום את התפשטות הכתם על פני המים ולהפעיל משאבות אשר ינקו את הים.

אירגון גרינפיס ישראל: "לזיהום אין גבולות, ברצף של תקלות ואסונות נחשף בשנה האחרונה מה שתאגידי הנפט מנסים להסתיר ולכסת"ח."

בהנחיית השר להגנת הסביבה, זאב אלקין (הליכוד), ומנכ"ל משרד החוץ, ד"ר דורי גולד, המשרדים עומדים בקשר עם הירדנים וערוכים להגיש סיוע בציוד ובכוח אדם, ככל שיתבקשו.

שונית האלמוגים הינה בית גידול לכ 2,500 סוגי בעלי חיים שיכולים להיפגע מהדליפה. עם זאת, על פי כיוון הרוח, ישנה סבירות גבוהה יותר לאפשרות שכתם הנפט ינוע לכיוון חופי סעודיה.

לפי אתר החדשות Ynet, יו"ר חברת קו צינור הנפט אילת אשקלון (קצא"א) ארז חלפון פנה לשלטונות ירדן באמצעות השר אלקין ומנכ"ל משרד החוץ, והציע להם סיוע מעובדי ומהנדסי חברת קצא"א בטיפול בדליפת הנפט.

חברת קצא"א התמודדה בעצמה עם דליפת הנפט מהצינור שלה בשנת 2014, שזכתה לכינוי 'האסון האקולוגי הגדול בישראל', אשר ההליכים המשפטיים לגביו עוד לא קרובים למיצוי. הטיפול בו תועד בו באתר המשרד להגנת הסביבה.

https://www.youtube.com/watch?v=LsvpND0v3sE >

במפרץ חיפה הורה המשרד להגנת הסביבה לחברת תש"ן לפנות צינורות ישנים מקרקעית הים, אשר יש בהם שאריות נפט, ובמהלך עבודות הפינוי אכן התרחשה דליפה קטנה של נפט שגרמה לאיסור רחצה בחופי קריית חיים עד אשר הושלם הטיפול בנפט שדלף.

מהמשרד להגנת הסביבה נמסר כי בסיור שערכו הבוקר במפרץ אילת ולאורך הגבול, לא נצפו סימני דלק בים או לכיוון המים הטריטוריאליים של ישראל.

מאירגון גרינפיס ישראל נמסר כי, "לזיהום אין גבולות, ברצף של תקלות ואסונות נחשף בשנה האחרונה מה שתאגידי הנפט מנסים להסתיר ולכסת"ח. קרוב ל- 2,542 ישראלים מתים מזיהום אוויר מדי שנה, כשחלק ניכר ממקרי המוות נובע משימוש בנפט לתחבורה וזיקוק. בשעה שהעולם עובר אנרגיות מתחדשות, מצופה ממקבלי ההחלטות להיגמל מהמשאב המזהם ולפעול מיידת לקידום מאגר אנרגיית השמש".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!