דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
צרפת

צרפת / שוטרים חמושים אסרו על אישה מוסלמית ללבוש בוריקיני בחוף

מספר ערי חוף בצרפת הוציאו בשבועות האחרונים איסור על לבישת בורקיני - בגד ים שלם הכולל כיסוי ראש, בו משתמשות נשים מוסלמיות אדוקות. אתמול תועדה לראשונה אכיפה של האיסור בחוף בניס, כאשר שוטרים חמושים הקיפו אישה שישנה על החוף בריביירה

אשה לבושה בבורקיני – בגד ים המיועד לנשים מוסלמיות מסורתיות, בחוף הים בדרום צרפת. אוגוסט 2016. (צילום: סוכנות AP).
אשה לבושה בבורקיני – בגד ים המיועד לנשים מוסלמיות מסורתיות, בחוף הים בדרום צרפת. אוגוסט 2016. (צילום: סוכנות AP).

על פי תיעוד שעלה לרשת בימים האחרונים צרפת החלה לאכוף את האיסור, שחל בכמה מערי החוף שלה, על לבישת בורקיני. בתמונה שעלתה לרשת, והתפרסמה בגרדיאן הבריטי בין היתר, נראית האישה, מוסלמית מן הסתם, ישנה על חוף היום בניס. כארבעה שוטרים, ככל הנראה במהלך סיור רגלי בחוף, חלקם חמושים באלה ואקדח, שניים מהם במדים שכוללים מכנסיים קצרים, מקיפים את האישה ונראים מעירים אותה. האישה התמהה צולמה מורידה את הבורקיני, כאשר גם קהל הנופשים על החוף נראה מתבונן על האירוע בפליאה.

מספר ערים בצרפת הודיעו כי הן אוסרות על לבישת הבורקיני בחופיהן, ובהן גם העיר קאן. הסיבה המוצהרת היא הרצון לשמור על אופיה החילוני של המדינה – ערך בעל קדושה בפני עצמה, אם ניתן להתבטא כך, ברפובליקה הצרפתית – והימנעות מלבישת בגדים דתיים בפומבי. אך הדברים מגיעים גם על רקע מתקפות הטרור הקשות אותן חוותה צרפת.

בימים האחרונים דווח גם על אישה שקיבלה קנס בעיר קאן על כך שלבשה בחוף הים בגד ים שכיסה את רגליה, גופה וראשה של האישה. על פי סוכנות הידיעות הצרפתית AFP, ניתן לאישה דו"ח, על לבישת תלבושת "שאינה תואמת ערכים מוסריים ומביעה חוסר כבוד לחילוניות".

האישה הסבירה שהיא ישבה על החוף עם משפחתה כאשר השוטרים הגיעו ורשמו לה דו"ח. עד ראייה ציין כי בקהל שהתאסף סביב האירוע יוצא הדופן היו שצעקו לאישה "לכי הביתה!" והריעו למשטרה.

בשבוע שעבר הודיעה ניס, עיירת חוף בדרום צרפת, כי גם היא תחיל על חופיה את איסור הבורקיני. כזכור, בניס אירע פיגוע טרור קשה כאשר נהג משאית אשר נשבע אמונים לדאע"ש נסע במהירות אל תוך קהל החוגגים את יום הבסטיליה, ב-14 ליולי האחרון, ורצח 86 בני אדם.

מעניין לציין שהחרם בצרפת, אשר כאמור נשען על מסורת של חילוניות צרפתית, ובא גם על רקע איסור שנוי במחלוקת על לבישת רעלות בפומבי, בא דווקא בימים בהם לבורקיני נודעה עדנה; במשחקים האולימפיים בריו השתתפו מספר ספורטאיות בבגדים אשר כללו כיסוי ראש. הבולטות שבהן היו שחקניות נבחרת מצרים בכדורעף חופים – ספורט שחלק מחוקיו כוללים את הלבוש המינימלי (ביקיני) של הספורטאיות – אשר שיחקו עם בורקיני.

ארגונים שונים למען זכויות האישה והאדם הודיעו שיאבקו באיסור הצרפתי על לבישת בורקיני בחופים. אך ישנם פעילים ופעילות למען זכויות נשים שהצביעו על העובדה שהבורקיני, הרעלה ודומיהן, אינם אלא אמצעים לדיכוי האישה, ויש טעם לפגם במלחמה של אירגונים פמיניסטיים למען דיכוי מסוג זה. כך וגם כך, התמונה של שוטר אירופי חמוש המורה לאישה לפשוט פריט לבוש אותו היא לובשת בשל אמונתה הדתית מעוררת תחושות לא נעימות, בלשון המעטה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!