דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תאונות בנייה

עבודה מסוכנת / פועל בן 40 נהרג באתר בנייה בהרצליה

על פי הקואליציה למאבק בתאונות בניין מדובר בפועל השני שנהרג באותו הרחוב בשנתיים האחרונות. מוקדם יותר אתמול (רביעי) ארעו שלוש תאונות בניין נוספות בגן יבנה, הוד השרון ואשדוד.

קסדת עבודה (צילום אילוסטרציה: marc falardeau / flickr).
קסדת עבודה (צילום אילוסטרציה: marc falardeau / flickr).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עיסא גאנם, פועל בן 35 מהעיר דורא שבנפת חברון נהרג אתמול (רביעי) אחר הצהריים לאחר שנקבר תחת קיר שקרס באתר בנייה ברחוב האילנות בשכונת גן רשל בהרצליה. מדובר בהרוג ה-26 בענף הבנייה לשנה זו על פי ספירת הקואליציה למאבק בתאונות בניין. כוחות כיבוי והצלה פעלו לחלצו אולם אנשי מד"א קבעו את מותו.

על פי התמונות שצולמו על ידי כוחות הכיבוי וההצלה ניתן לראות כי באתר לא הותקנו מעקות כנדרש. מדובר באתר בו מתבצעות עבודות על ידי חברת "ב.ניסנוב חברה לבניין ופיתוח בע"מ. על פי הקואליציה למאבק בתאונות בניין, עובד נוסף נהרג בעת בניית בניין שכן באותו הרחוב לפני שנתיים.

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר בתגובה כי "בהתאם לתיקון לחוק הפיקוח על הבנייה, ובשיתוף משטרת ישראל הוצא צו לסגירת האתר ל-48 שעות והחלה חקירת האירוע. האתר יפתח שוב רק לאחר בדיקה מעמיקה של מפקח ממנהל הבטיחות".

אתר התאונה (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין).
אתר התאונה (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין).

עוד אתמול, נפצע פועל בן 35 בסביבות השעה 16:00 באתר בניה ברחוב צה"ל בגן יבנה מפגיעת טרקטור. הוא פונה במצב קשה עם חבלות בחזה לבית החולים קפלן.

מוקדם יותר אתמול בשעות הבוקר נפל פועל בן 30 מגובה 6 מטר באתר בנייה ברחוב יסוד המעלה בהוד השרון. הפועל פונה במצב קשה עם חבלת חזה לבית החולים בילינסון. על פי הקואליציה למניעת תאונות בניין מדובר באתר תמ"א 38 בשם 'פנינת נטעים' של חברת "בן-שלום יהושע לדיור בניין והשקעות בע"מ, אולם לא ברור האם מדובר ביזם או בקבלן הביצוע. גם בתמונה שצולמה על ידי איחוד הצלה באתר ניתן לראות פועל עובד בגובה ללא ציוד מגן ומעקות חסרים ובלתי תקינים.

בתגובה לשתי תאונות אלו מסר משרד הכלכלה והתעשייה כי "מידע בנוגע לתאונות עבודה מתקבל במנהל הבטיחות והבריאות על ידי משטרת ישראל. במקרים אלו – בגן יבנה והוד השרון -, לא דווח על תאונות עבודה למנהל בידי משטרת ישראל. יחד עם זאת, מפקחים מטעם המנהל יגיעו היום (חמישי) אל האתרים ויבדקו את נסיבות האירועים".

אתר התאונה (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין).
אתר התאונה (צילום: הקואליציה למאבק בתאונות בניין).

תאונה נוספת ארעה אחר הצהריים כאשר מנוף קרס באתר בניה ברחוב רבי טרפון באשדוד. חובשים ופראמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לבית חולים קפלן גבר כבן 60 במצב בינוני יציב, עם פגיעה בגפיים. על פי דיווח אתר אשדוד-נט, מנוף הזחל התהפך על צידו, וכתוצאה מכך נלכדה רגלו של המנופאי תחת לזחל. המנוף קרס על גן ילדים וכיתת לימוד.

ממשרד הכלכלה והתעשייה נמסר כי "האירוע נמצא בבדיקת מנהל הבטיחות".

מוקדם יותר השבוע, בלילה שבין שני לשלישי, נפל אדם מגובה שמונה מטרים ונפצע קשה באתר בניה המבוצע על ידי חברת ב.ס.ט ברחוב קרליבך בתל אביב. לראשונה פעל מנהל הבטיחות והבריאות על פי התיקון החדש לחוק הפיקוח על העבודה, והורה על סגירת האתר למשך יומיים. על פי התיקון החדש שיזמו יו"ר ועדת העבודה והרווחה של הכנסת ח"כ אלי אלאלוף, וחברי הכנסת איל בן ראובן ועבד אל-חכים חאג' יחיא, מחוייב המנהל לסגור באופן מיידי למשך יומיים כל אתר בניה בו ארעה תאונה קשה או קטלנית. בפרק זמן זה מחוייב מפקח מטעם המנהל להגיע לאתר הבניה ולהעריך את מצב הבטיחות בו, כשהוא מוסמך לסגור את האתר לעד שלושה ימים נוספים או להוציא צווי בטיחות לאתר ולסגור אותו עד לתיקונם.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!