דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ש"ס

סטטוס-קוו / העבודות לשידרוג תחנת רכבת השלום מאיימות על הרכב הקואליציה

חברי הכנסת מיהדות התורה, הבית היהודי וש"ס החברים בקואליציה, דורשים מראש הממשלה להתערב ולדחות את העבודות לשדרוג תחנת רכבת השלום בתל-אביב. האם ממשלת נתניהו בסכנה?

נתיבי איילון (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש 90)
נתיבי איילון (צילום ארכיון: נתי שוחט/פלאש 90)

בעקבות עבודות לשידרוג תחנת רכבת 'השלום' הסמוכה לנתיבי איילון, ישונו הסדרי התנועה בסוף השבוע, והנהגים יופנו לדרכים חלופיות. השרים אריה דרעי (ש"ס) יעקב ליצמן (יהדות התורה) וחבר הכנסת משה גפני (יהדות התורה), שיגרו אמש מכתב הדורש מראש הממשלה בנימין נתניהו להורות על ביטול העבודות ולמנוע חילול שבת.

שר החקלאות אורי אריאל וחבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' (הבית היהודי), כתבו גם הם בחשבונות הטוויטר שלהם בגנות העבודות והביעו ביטחון כי ראש הממשלה ימנע את חילול השבת ויסכל את הפגיעה בסטוס-קוו, כביכול.

במכתב אותו שיגרו דרעי, ליצמן וגפני, נכתב כי השלושה פנו לשר התחבורה והלה הטען כי אין בסמכותו להורות על אי ביצוע עבודות. השלושה מציינים כי אין הם יכולים לקחת חלק בהפרת הסטטוס קוו, ודורשים מראש הממשלה להורות על הפסקת העבודות. "מאחר ואין אנו יכולים לשאת באחריות ממשלה הרומסת את קדושת השבת בפרהסיה", הם כותבים ורומזים כי קיים חשש ליציבותה של הקואליציה.

החרדים לא מאיימים לחינם, ממשלתו של ברק, טולטלה עקב פרישת 'יהדות התורה' מהקואליציה, עקב מצב דומה, חודשיים בלבד לאחר הקמתה (99'). משחן ענק של חברת החשמל שונע ברחבי הארץ במהלך שבת בחודש פברואר, על מנת לצמצם את הפגיעה בתנועה. המפלגות החרדיות זעמו על חילול השבת וחמשת חברי הכנסת של 'יהדות התורה', שלא כמו חבריהם ממפלגת ש"ס, מימשו את האיום ופרשו מהקואליציה.

בתחנת הרכבת 'תל אביב – השלום' עוברים כ-55 אלף נוסעים בממוצע ביום. בעוד פחות משנתיים אמור להיפתח הקו המהיר בין תל אביב וירושלים ועם פתיחת הטרמינל החדש אמורה תנועת הנוסעים לגדול באלפי נוסעים.

העבודות הן חלק מהקמת טרמינל חדש שיאפשר כניסת נוסעים ויציאתם היישר אל גשר השלום, מצדו הדרומי. במהלך העבודות יוקמו שני מבני ענק האמורים לשמש מסד לטרמינל, אשר הקמתם ושינועם אמורים לקרות במהלך סוף השבוע הקרוב. "בימים האחרונים מועברים מרכיבי מבנה הפלדה מהדרום אל נקודת הכינוס צפונית לגשר השלום, שם הם יורכבו ויוכנו להנפה", נמסר מרכבת ישראל.

העבודות אמורות להתחיל היום (שישי), בשעה 16:00, ולהמשך ברצף עד ליום שבת ב-20:30. בזמן העבודות כביש 20 (נתיבי איילון) ייחסם לתנועה לכיוון דרום לפני מחלף השלום. מעקף יוקם במקום ותנועת כלי הרכב תופנה למחלף השלום, ומשם חזרה לנתיבי איילון דרום דרך המחלף. לכיוון צפון, תחסם הגישה לעלייה למחלף השלום.

מחלף השלום, רחוב גבעת התחמושת ומתחם קניון עזריאלי ייחסמו לתנועת כלי רכב למזרח ולמערב. במקום לא יתאפשר מעבר להולכי רגל. כמו כן, לא תתאפשר תנועת כלי רכב מרחוב מנחם בגין לרחוב יגאל אלון בשני הכיוונים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!