דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ראיון

פתיחת שנת הלימודים / "להשתלבות במעגל העבודה השלכה ישירה על רווחתם של אזרחי ישראל"

כך אמר ל'דבר ראשון' שר העבודה והרווחה חיים כץ, בראיון לקראת פתיחת שנת הלימודים בבתי הספר המקצועיים עליהם הוא אחראי. "הלימודים המקצועיים מאפשרים לצעירים לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם, להשתלב בתעשייה ולהרוויח שכר מכובד עם כניסתם לעבודה".

ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
ח"כ חיים כץ, שר העבודה, הרווחה והשירותים החברתיים. צילום ארכיון: פלאש 90
דוד טברסקי

השר חיים כץ היה מהמתנגדים הבולטים בממשלה לתכנית העברת בתי הספר המקצועיים לפיקוח משרד החינוך. לאחר שבתחילת החודש אישרה הממשלה את העברת סמכויות התעסוקה ממשרד הכלכלה למשרד הרווחה, בראשו הוא עומד, הוא גם השר האחראי למערכת החינוך המקצועי.

בישיבת הממשלה בה הוחלט על העברת הסמכויות אמר כץ כי "העבודה והרווחה הם שני תחומים שקשורים אחד בשני קשר הדוק. קיים צורך ממשי לרענן את חוקי העבודה לטובת ציבור העובדים והמשק הישראלי", והתייחס באופן ישיר לצורך בשיפור ההכשרות המקצועיות, דבר שיטפל במחסור בידיים עובדות בתעשייה.

לקראת פתיחת שנת הלימודים החדשה, ענה השר על שאלות 'דבר ראשון' בנוגע לאתגרים העומדים בפני המערכת, משמעותה לתלמידים הלוקחים בה חלק ומה החזון שהוא מציב לחינוך המקצועי.

"החינוך המקצועי הוא גורם חשוב לכלכלת ישראל ומהווה קרש קפיצה לאלפי צעירים שנפלטו ממערכת החינוך"

מדוע התנגדת להעברת בתי הספר מקצועיים למשרד החינוך? 

"החינוך המקצועי הוא גורם חשוב לכלכלת ישראל ומהווה קרש קפיצה לאלפי צעירים שנפלטו ממערכת החינוך ובחרו להתמקצע בתחום מסוים, שמספק אותם ומביא לצד זאת פרנסה.

"לקראת ישיבת הממשלה, בה אמורה הייתה לעלות להצבעה התכנית להעברת בתי הספר המקצועיים למשרד החינוך, הגיעו ללשכתי פניות מתלמידים ומורים בחינוך המקצועי שטענו כי המהלך יסכן אלפי משרות ויפגע כלכלית בתלמידים. העליתי בפני ראש הממשלה ושר הכלכלה דאז בנימין נתניהו את הטענות השונות וביקשתי שיבחן את הנושא – והוחלט כי החינוך המקצועי יישאר תחת משרד העבודה".

מה תגובתך לטענה שהחינוך המקצועי מקדם הסללה בכך שלא מעניק לתלמידים תעודת בגרות? 

"צעיר שבוחר ללמוד מקצוע מסוים וללמוד בחינוך המקצועי עושה זאת מבחירה ואנו מחויבים להעניק לו את מירב הכלים כדי להצליח ולהשתלב במעגל התעסוקה. במידה ואותו צעיר יחליט לבחור במסלול אקדמי באמצעות מגוון מסלולים ומכינות הוא יוכל לממש את רצונו.

"להשתלבות במעגל העבודה השלכה ישירה על רווחתם של אזרחי ישראל ואנו נעשה את כל המאמצים בכדי לסייע למימוש הפוטנציאל ההשתכרותי. בכוונתי להשקיע משאבים לטובת סיוע ומימון השלמת השכלה תיכונית ואקדמית לצד קידום הכשרה תעסוקתית ממוקדת מקצוע לצעירים".

"לקראת ישיבת הממשלה, בה אמורה הייתה לעלות להצבעה התכנית להעברת בתי הספר המקצועיים למשרד החינוך, הגיעו ללשכתי פניות מתלמידים ומורים בחינוך המקצועי שטענו כי המהלך יסכן אלפי משרות ויפגע כלכלית בתלמידים"

מה החזון שלך לחינוך המקצועי תעשייתי בישראל,  ומהם המהלכים שאתה מתכוון לקדם בנושא?

"הלימודים המקצועיים מאפשרים לצעירים לממש את הפוטנציאל התעסוקתי שלהם, להשתלב בתעשייה ולהרוויח שכר מכובד עם כניסתם לעבודה.

אני מחויב להטבת מצבם של בתי הספר ובתקציב לשנת 2017 תגברתי את  החינוך המקצועי בשלושים מיליון ש"ח נוספים, שיופנו לחיזוק ושיפור התשתיות, הרחבת המגמות והיקף התלמידים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!