דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / מועצת בקרי הגבולות: מתנכלים לעובד בגלל פעילותו בוועד עובדים

מיעוט משמרות, מעקב בפייסבוק ונזיפות לקראת פיטורים: שי כהן, אשר עובד כבר 14 שנה כבקר גבולות במסוף טאבה, טוען כי מאז שהחל לפעול לשיפור תנאי העבודה במקום במסגרת היותו יו"ר ועד, ההנהלה מתנכלת לו.

מעבר גבול טאבה (צילום: נתי שוחט \ פלאש 90).
מעבר גבול טאבה (צילום: נתי שוחט \ פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כבר 14 שנים שעובד שי כהן כבקר גבולות במעבר הגבול שבין ישראל למצרים ליד אילת. לאחרונה, לאחר שבמסגרת תפקידו כיו"ר ועד בקרי הגבול באילת פתח במאבק לשיפור תנאי עבודתם, זומן בפעם השלישית לראיון משמעתי, המהווה שלב אחרון לקראת שימוע לפני פיטורין. העילה היא שהחזיק טלפון נייד בידו בעמדה בה שמר, בניגוד לנוהל שעל פי ועד העובדים אינו נאכף בפועל. לטענתו, סובל כהן בחודש האחרון מהתנכלות, שבאה לידי ביטוי בשיבוץ קבוע במספר משמרות מועט על מנת לפגוע בפרנסתו ובמעקב אשר עורכים מנהליו אחר עמוד הפייסבוק הפרטי שלו.

"ה'עבירות' שמייחסים לשי הם התנהלות טריוויאלית שבשום פנים ואופן לא אמורה להביא לפיטוריו של עובד מסור ששומר על גבולות המדינה במשך שנים. מדובר בזוטות שקורות מדי יום לעובדים רבים" כתבה שני שבתוב, יו"ר מועצת עובדי בקרי הגבולות, לרשות האוכלוסין וההגירה, "אין לנו שום ספק שמדובר בהתנכלות בשל פעילותו בוועד. זאת בושה וחרפה שכך מדינה ישראל מתנהגת לעובדים בכלל ולעובדים המגנים על גבולות המדינה בפרט. בכוונתנו לבצע את כל הצעדים הנדרשים כדי להפסיק את ההתנהלות הזאת של ההנהלה ולמנוע פגיעה בחברי ועד". עוד הוסיפה שבתוב כי התנהלות הרשות כלפי כהן בחודשים האחרונים מהווה הטרדה והתעמרות בחבר ועד עובדים וחדירה לפרטיותו, ודרשה את מחיקת וביטול הראיון עם יו"ר ועד העובדים.

לדברי שבתוב, ההתנכלויות החלו לאחר שבחודשים האחרונים פתחה מועצת בקרי הגבולות הארצית במאבק  לשיפור תנאי עבודתם. לטענת העובדים חלקם אינם מקבלים שכר על פי תקני השכר המתאימים לתפקידים אותם הם מבצעים בפועל. בנושא זה אף הגישה ההסתדרות תביעה לבית הדין לעבודה. כהן כמו ראשי ועדים אחרים ביקש ממנהליו רשימת עובדים שאינם מקבלים שכר על פי התקן, דבר שהעלה עליו לטענתו את חמת ההנהלה.

שי כהן (תמונה באדיבות המצולם).
שי כהן (תמונה באדיבות המצולם).

גם אבנר סולטני, מחזיק תיק רשות האוכלוסין וההגירה בהסתדרות פנה לאחרונה לאמנון בן עמי, מנכ"ל רשות האוכלוסין וההגירה וכך כתב לו: "קיבלתי פניות של חברי ועד עובדים הטוענים כי אוימו או נפגעו בשכרם בשל פעילותם כחברי ועד. התנהגות  ארגונית זאת היא חמורה ביותר ומהווה עבירה פלילית".

לאחרונה טענו בקרי הגבולות בנתב"ג כי העומסים בשדה התעופה באוגוסט נגרמו בין השאר בשל קיצוץ של 40% בהיקף משמרותיהם, וכן כי בני נוער חסרי הכשרה הופקדו במקומם על עמדות הבדיקה הביומטרית.

תגובת רשות האוכלוסין וההגירה: "חברי הועד, שאותם אנו מכבדים, הם לפני הכל בקרים ועובדים מן המניין. לפיכך, עליהם לפעול על פי כל הכללים והיחס אליהם אינו שונה מהיחס לשאר העובדים".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!