דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תימן

דאע"ש / דאע"ש ביצע שני פיגועים קטלניים בתימן ובעיראק

מכונית שהתפוצצה היום בשטח כינוס בעדן הביאה למותם של לפחות 60 בני אדם. בפיגוע נוסף היום, בו התפוצץ מחבל מתאבד במהלך חתונה בעיראק נהרגו לפחות 23 בני אדם. ארגון דאע"ש הודיע כי הוא עומד מאחורי שתי המתקפות

אנשים מתאספים סביב זירת הפיגוע בעיר עדן שבתימן לפני מספר שעות (צילום: סוכנות AP).
אנשים מתאספים סביב זירת הפיגוע בעיר עדן שבתימן לפני מספר שעות (צילום: סוכנות AP).

פיגוע מכונית תופת שביצע היום (שני) ארגון דאע"ש בעיר עַדֶּן שבדרום תימן גבה את חייהם של לפחות 60 לוחמים מכוחות תומכי הממשל, שעמדו לצאת לערב הסעודית כדי להילחם במורדים חות'ים בצפון תימן, כך מסרו גורמים במדינה.

הלוחמים שהו באותה שעה בשטח כינוס, סמוך לשני בתי ספר ומסגד, בו התבצע תהליך הרישום ליציאה לערב הסעודית השכנה. גורמים במערכת הביטחון התימנית אמרו כי השלטונות הסעודים מקווים לאמן כ-5,000 לוחמים שיוצבו בערים נג'ראן וג'יזאן, סמוך לגבול. כיום שולטים הח'ותים במרבית השטחים בצפון תימן, כולל באזורי הגבול ובבירת המדינה – צנעא.

לדברי עדי ראייה טנדר ששהה במקום ניצל את פתיחת השערים עבור משאית הספקת מזון, פרץ למקום והתפוצץ. אחמד אל-פאתיח, שעובד בשטח בכינוס, אמר לסוכנות איי.פי. כי סידורי האבטחה במקום היו רשלניים. "לא ניתנה כל תשומת לב לנושא האבטחה" אמר, "כך שהיה קל מאוד לדאע"ש או אל-קעידה לבצע פיגוע כזה".

גורמים במערכת הביטחון התימנית, שהתראיינו לסוכנות הידיעות איי.פי. בעילום שם, דיווחו כי למעלה מ-60 פצועים הועברו לשלושה בתי חולים בסמוך לזירת הפיגוע. לטענת אותם גורמים המחבל המתאבד היה אחמד סאיף, לוחם דאע"ש.

ארגון רופאים ללא גבולות דיווח ברשתות החברתיות כי 45 הרוגים פונו לבית החולים של הארגון בעדן, זאת בזמן שגורמים בממשלת תימן דיווחו על 25 הרוגים בלבד, אם כי הוסיפו שהמספר צפוי לעלות. גורמים אלה העבירו את דיווחיהם לסוכנות הידיעות איי.פי בעילום שם שכן נאסר עליהם לתדרך את כלי התקשורת.

סוכנות הידיעות של דאע"ש אמרה כי את ההתקפה ביצע "לוחם מארגון דאע"ש שמטרתו הייתה לפגוע במרכז גיוס".

תימן מסובכת במלחמת אזרחים בה נלחמת הממשלה המוכרת של המדינה, בשיתוף קואליציה בהובלה סעודית, נגד המורדים החות'ים הפועלים בשיתוף יחידות צבא נאמנות לנשיא תימן לשעבר, עלי עבדאללה סאלח.

פיגוע התאבדות בעיראק, לפחות 23 הרוגים

בכיר במערכת הביטחון העיראקית הודיע כי מוקדם יותר היום פוצץ עצמו מחבל מתאבד עצמו במהלך חתונה דרומית לבירה בגדד. לפחות 23 בני אדם נהרגו בהתקפה ותריסר נוספים נפצעו. ליוטננט ג'נרל (שווה ערך לדרגת אלוף) קאיס אל-מוחמאדאווי מסר כי חמישה מחבלים מתאבדים לקחו חלק בהתקפה על כפר עין תמרר, אך ארבעה מהם נורו על ידי כוחות הביטחון.

סוכנות הידיעות של דאע"ש הודיעה שהמתקפה בוצעה על ידי ארבעה מלוחמי הארגון, וטענה כי עשרות נפצעו או נהרגו במהלכה.

הכפר שהותקף הבוקר ממוקם כ-40 קילומטרים מערבית לעיר כרבלא, הקדושה לשיעים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!