דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברות הביטוח

חברות הביטוח / עובדי חברת הביטוח הראל החלו במבצע להקמת התאגדות

לאחר שבשנתיים האחרונות התאגדו כל חברות הביטוח הגדולות בהסתדרות, כעת גם עובדי הראל החלו במבצע החתמה להקמת התאגדות עובדים. "העובדים צריכים להיות שותפים גם ביעדי החברה, אך גם בפירות אותם הניבו בעמל רב"

ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי חברת הביטוח הראל פתחו היום (שלישי) במבצע להקמת איגוד עובדים במסגרת ההסתדרות. הראל היא חברת הביטוח הגדולה האחרונה שטרם התאגדה לאחר שחברות כלל, מגדל, מנורה והפניקס כבר התאגדו. מלבדן מאוגדים בענף הביטוח גם החברות שירביט, שלמה, AIG ודקלה.

לשם הגעה ליציגות, תצטרך ההתאגדות החדשה לצרף לשורותיה שליש מן העובדים. העובדים שיצטרפו להתאגדות יהיו חברים מן המניין בהסתדרות, אך לא יצטרכו לשלם דמי חבר עד לחתימת הסכם קיבוצי ראשון בחברה. בין היתר ייהנו ממועדון הצרכנות של ההסתדרות ביחד בשבילך.

בדף הפייסבוק של ההתאגדות כתב יוסי רותם (30), העובד בחברה שלוש שנים במוקד שירות לסוכנים ומעסיקים: "המשאב החשוב ביותר שיש לחברה הוא ההון האנושי. אני מאמין כי עובדים אשר להם ביטחון תעסוקתי וביטחון כלכלי רחבים יהיו עובדים שמחים, יעלים וחרוצים יותר. דבר שייתן לחברה להעניק שירות יותר טוב ללקוחותיה. וכאשר הלקוחות מרוצים, החברה משגשגת. לעניות דעתי, כל עובדת ועובד זכאים לקבל תחושת ביטחון זו. כחלק עיקרי מכך צריכים העובדים להיות שותפים מלאים גם ביעדי החברה – אך גם בפירות אותם הניבו בעמל רב". בהמשך הביע תקווה כי הנהלת החברה תטה אוזן לצרכי העובדים, וכי באמצעות דיאלוג משותף יוכלו העובדים המאורגנים והנהלת החברה להצעיד את הראל קדימה.

"אנו חבריכם לעבודה, אלו הנמצאים מעבר לשולחן או בחדר הסמוך, ולנו מטרה אחת ברורה: לשפר את מעמדנו, עובדי חברת הראל. לשם כך אנו מקדמים בנחישות את הקמת ועד עובדי הראל" נכתב באתר ההתאגדות, "העובדים הם שותפים חשובים להצלחת החברה ולצד הברכות על החלטת ההנהלה להעלות את שכר המינימום בהראל, אנו דורשים להסדיר את תנאי העובדים במסגרת הסכם קיבוצי, תוך דאגה למעמדם וזכויותיהם של כלל העובדים בחברה".

רק לפני כשבועיים הודיע מנכ"ל החברה מישל סיבוני לעובדי החברה, על החלטת ההנהלה להעלות את שכר המינימום בחברה ל-6,000 ש"ח, ובכלל זאת לעובדי הקבלן בחברה. ההערכות הן שברקע להחלטה חיובית זו עמד חשש מהתארגנות עובדי החברה, לאור המגמה הכללית בענף. הערכה נוספת היא שהמניע היה רצון לאפשר תשלום שכר גבוה יותר לבכירים בחברה, בהתאם לחוק הגבלת שכר הבכירים המגביל את שכר הבכירים בחברות הפיננסים לעד פי 35 מהשכר המשולם למשתכר הנמוך ביותר בחברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!