דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בית הספר שבח מופת

'שבח מופת' / הורים ותלמידים יפגינו מחוץ לבית הספר 'שבח מופת' בתל אביב

ביומה הראשון של שנת הלימודים החדשה ימחו המפגינים, רובם יוצאי ברית המועצות, נגד החלטת העירייה לרשום אל בית הספר רק תלמידים מדרום העיר, ברובם ילדי זרים. ראש הממשלה הודיע כי הוא מתנגד להחלטה

שבח מופת (צילום: דבר ראשון).
שבח מופת (צילום: דבר ראשון).
דוד טברסקי

הפגנת הורים ותלמידים מבית הספר שבח מופת תתקיים הבוקר (חמישי) מחוץ לבית הספר, וזאת עקב דרישת העירייה לסגור את ההרשמה לבית הספר במהלך השנה ולרשום אליו מהשנה הבאה רק תלמידים מדרום תל אביב, רובם ילדי זרים. מורי המוסד החינוכי הודיעו שאינם מתכוונים ללמד אך לא ישתתפו בהפגנה. ועד ההורים מתכנן להשבית את הלימודים בבית הספר החל מהיום. אתמול (רביעי) בערב התקיימה הפגנה בגן לוינסקי אותה הובילה קבוצת פעילים מדרום תל אביב, שמוחים על עצם נוכחותם של הזרים בשכונה. בהפגנה נכחו בין היתר מספר פעילים שמחו נגד סגירת בית הספר.

בית הספר 'שבח מופת' מופעל תחת רשת 'עמל' ולומדים בו כ-1,000 תלמידים. הוא בית ספר שש-שנתי על-אזורי מוכר באיזור המרכז ולומדים בו תלמידים מכל מחוז גוש דן. בית הספר הוקם מחדש בתחילת שנות ה-90 על ידי מורים יוצאי חבר העמים שהתאחדו תחת רשת 'מופת' אשר שמה במרכז ערכיה את המצוינות בלימודי המדעים המדויקים, ותלמידיו מתאפיינים באחוזי הצטיינות גבוהים. ייחודו של בית הספר מתבטא בכך שהוא מזוהה עם מורים ותלמידים ממשפחות יוצאות חבר העמים, חלקם עולים חדשים.

רוזן אשכנזי מלוד, אמא לתלמיד בבית ספר, המובילה את מחאת ועד ההורים כנגד סגירתו של בית הספר סיפרה אתמול ל'דבר ראשון' כי "ראש העיר הודיע למנהל בית הספר שבשנה הבאה בית הספר לא מתכוון לקלוט יותר ילדים שהם לא ילדי זרים. זה לא הולך להיות לא שילוב ולא אינטראקציה, הילדים יסיימו את הלימודים בסוף השנה ויצטרכו להתפזר בבתי ספר אחרים. הבן שלי עולה לכיתה ח' ובכיתה ט' נצטרך למצוא לו מסגרת אחרת".

"אנחנו מתכוונים להגיע כל ההורים, כל הבוגרים וכל המשפחות שלהם כדי להפגין נגד ההחלטה. יש בין התלמידים שלנו את כל הסוגים והמינים, מוסלמים, נוצרים, עולים חדשים וותיקים וגם ילדי פליטים וזרים. אנחנו דורשים מהעירייה שלא יסגרו את בית הספר אלא שישלבו את ילדי הפליטים והזרים בכל בתי הספר בתל אביב".

עיריית תל אביב מסרה שהתיכון אינו תיכון עירוני ומעל ל-75% מתלמידיו כלל אינם תושבי העיר. בשנים האחרונות חלה ירידה במספר הנרשמים לבית הספר, זאת במקביל לגידול מהיר ומשמעותי במספר הילדים המתגוררים באזור, בעיקר ילדי זרים שבעבורם מדובר בבית הספר הקרוב ביותר למקום מגוריהם, עליהם חל חוק לימוד חובה המחייב את העירייה להעמיד בעבורם מסגרת חינוכית.

עוד נמסר שכדי להמנע מפגיעה בגינת לוינסקי, המהווה ריאה ירוקה בשכונת נווה שאנן, וכדי להיענות לבקשת תושבי השכונה אשר התנגדו להקמת קריית החינוך בשטחה, הוחלט בתיאום עם משרד החינוך ובדעה אחת עם רשת עמל, להתחיל לעשות שימוש במבנה שבח מופת לטובת ילדי האזור.

העירייה טוענת כי אין בכוונתה לפנות את התלמידים ושהיא עומלת על מציאת פתרון לכל הצדדים. "במסגרת המגעים המתקיימים עם רשת עמל, נבחנות כל האפשרויות לגבי היכולת להמשיך ולהפעיל את בית הספר בעתיד. חששם של ההורים מובן ועל כן סוכם על תהליך עתידי שבו אין כל כוונה להוציא תלמידים מבית הספר, לרבות אלו שנרשמו השנה. העירייה תשמח לסייע, בשיתוף רשת עמל, למציאת פתרונות עתידיים מאחר ואין מניעה שבית הספר ימשיך לפעול גם במיקום אחר", נמסר מהעירייה.

נושא סגירת בית-הספר עלה אתמול בישיבת הממשלה בה פנה שר הביטחון, אביגדור ליברמן, לשר החינוך, נפתלי בנט ודרש להבין מה יעלה בגורלו של שבח מופת. "אני מבין שיש כוונה לסגור את בית הספר שבח מופת, שהוא ספינת דגל לקליטת עלייה, ובמקומו לפתוח בית ספר לילדי פליטים", דברי השר ליברמן. בנוסף לכך, שלחה חברת הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) מכתב מיוחד לראש הממשלה ושר החינוך בבקשה למצוא פתרון שיאפשר את המשך קיומו של בית הספר.

לשכת ראש הממשלה הוציאה הודעה על כך שראש הממשלה, בנימין נתניהו, תומך בהמשך פעילותו של בית-הספר שבח מופת במתכונתו הנוכחית. "ראש הממשלה מתנגד לסגירתו והפיכתו למוסד לימוד עבור ילדי מסתננים, בית-ספר מעולה, שהקימו עולים מברית-המועצות לשעבר מתוך רצון לשפר את מערכת החינוך הישראלית בתחומים המדעים, המתמטיקה והאומנויות. לבית-הספר שבח מופת הישגים גבוהים והוא מצטיין בבחינות הבגרות. ראש הממשלה מצפה מכלל הגורמים – החינוכיים, הממשלתיים והעירוניים – לתמוך בהשארתו במתכונתו הנוכחית – לטובת מערכת החינוך ואזרחי ישראל"

ביום ראשון ה 4/9 יתקיים דיון חירום בוועדת החינוך של הכנסת על עתידו של בית הספר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!