דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

שבח מופת / מאות הפגינו נגד הכוונה לסגור את שבח מופת

נמשך המאבק למען המשך פעילותו בית הספר במיקומו הנוכחי. יותר מ-500 הורים, תלמידים ובוגרי המוסד הפגינו הבוקר במחאה על החלטת העירייה. ח"כ סבטלובה: " אסור לסגור את תיכון שבח מופת".

הפגנה נגד סגירת שבח מופת (צילום: באדיבות רוזאן אשכנזי).
הפגנה נגד סגירת שבח מופת (צילום: באדיבות רוזאן אשכנזי).
דוד טברסקי

יותר מ-500 הורים, תלמידים ובוגרים של בית הספר שבח מופת הפגינו הבוקר (חמישי) כנגד כוונת העירייה לסגור את בית הספר. חברי הכנסת קסניה סבטלובה (המחנה הציוני) ועודד פורר (ישראל ביתנו), לקחו אף הם חלק בהפגנה. רוזאן אשכנזי מלוד, אמא לתלמיד בבית ספר וממנהיגות המחאה אמרה ל'דבר ראשון' כי "הגענו לכאן היום מאות תלמידים והורים להלחם על עתיד בית הספר"

כזכור, דרשה עיריית תל אביב לסגור את ההרשמה לבית הספר במהלך השנה ולרשום אליו מהשנה הבאה רק תלמידים מדרום תל אביב. לטענת העירייה, בית הספר אינו תיכון עירוני ומעל ל-75% מתלמידיו אינם תושבי העיר. במקביל, טענה העירייה, חל גידול מהיר ומשמעותי במספר הילדים המתגוררים באזור, בעיקר ילדי זרים שבעבורם מדובר בבית הספר הקרוב ביותר למקום מגוריהם, עליהם חל חוק לימוד חובה המחייב את העירייה להעמיד בעבורם מסגרת חינוכית.

"חבל שאלו שגיבורים בפייסבוק ובהצהרות לא הגיעו לכאן: לא ראש הממשלה, לא ראש עיריית תל אביב ולא שר החינוך. אסור לסגור את תיכון שבח מופת, תיכון שכשמו כן הוא. בנוסף לכך שבית הספר מצטיין בקליטת עלייה ובשילובם החברתי של תלמידים עולים בחברה הישראלית, אחוזי הזכאים בו לתעודת בגרות נושקים ל-100%" אמרה סבטלובה.

חברת הכנסת קסניה סבטלובה. צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש 90
חברת הכנסת קסניה סבטלובה. צילום ארכיון: מרים אלסטר \ פלאש 90

עוד הוסיפה כי פנתה בתחילת השבוע לראש עיריית תל אביב רון חולדאי ולשר החינוך נפתלי בנט וביקשה כי יבחנו חלופה במסגרתה ישולבו  ילדי הפליטים בבית הספר הקיים ובבתי ספר נוספים בתל אביב-יפו, במקום ריכוזם במקום אחד. לדבריה "הדבר יתרום הן לילדי הפליטים שיושפעו ממערכת החינוך הטובה של העיר, והן לערכי הרב-תרבותיות וקבלת האחר בהם תל אביב מצטיינת".

בית הספר שבח מופת הוא חלק מרשת בתי הספר 'עמל' ולומדים בו כ-1,000 תלמידים, במסלול שש-שנתי על-אזורי מוכר.  בבית הספר לומדים בני נוער מכל מחוז גוש דן. ייחודו של הבית ספר בכך שרוב המורים והתלמידים בו הם ממשפחות יוצאות חבר העמים וחלקם אף עולים חדשים. בנוסף ידוע בית הספר באחוזי הבגרות הגבוהים בו וכן באחוז גבוהה של גיוס לצה"ל.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!