דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

נאבק עד הסוף / נפטר הרצל שאול, אביו של חלל צה"ל אורון שאול

אורון ז"ל נהרג במבצע צוק איתן וגופתו נחטפה ע"י חמאס. בשנה האחרונה ניהלה המשפחה מאבק להחזרת הגופה, ובמהלכו חלה האב הרצל במחלת הסרטן. הלווייתו תיערך ביום ראשון ב-17:00 בבית העלמין בפוריה עילית

הרצל שאול, אביו של אורון שאול, באוהל המחאה לשחרורו בירושלים, יוני 2016 (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90)
הרצל שאול, אביו של אורון שאול, באוהל המחאה לשחרורו בירושלים, יוני 2016 (צילום: יונתן זינדל פלאש 90)
דוד טברסקי

הרצל שאול, אביו של חלל צה"ל אורון שאול, נפטר אתמול (שישי) בבית החולים שיבא בתל השומר, לאחר מאבק ממושך במחלת הסרטן. אורון שאול נפל במבצע 'צוק איתן' לפני שנתיים, וגופתו נחטפה על ידי החמאס ומוחזקת ברצועת עזה. בשנה האחרונה ניהלו משפחת שאול ומשפחת גולדין (שגופת בנם, הדר, נמצאת אף היא בשבי החמאס) מאבק ממושך להחזרת גופות בניהם לקבורה בישראל, ובחודשים האחרונים הקימו מאהל מול ביתו של ראש הממשלה. הלווייתו תתקיים ביום ראשון בשעה 17:00 אחר הצהריים בבית העלמין בפוריה.

ממשפחת שאול נמסר: ״אנו מודים לאלפי האנשים במדינת ישראל שחיבקו, בירכו והתפללו בשבועות האחרונים. האהבה הגדולה שהורעפה מכל קצוות הארץ עודדה וחיזקה את אבא בימיו האחרונים״.

סמ"ר אורון שאול ז"ל נפל ב-20 ליולי 2014 בקרב בשכונת שג'אעיה שבמזרח עזה. אורון היה חלק מכוח חיילים של גדוד 13 של גולני, שנכנס לשכונה בתוך נגמ"שים שליוו טנקים. בשלב מסוים נתקע הנגמ"ש של אורון עקב בעיה טכנית, ונוצר נתק בינו לבין שאר הכוח. בזמן ניסיון חילוץ הנגמ"ש ירו מחבלי חמאס טיל נ"ט לעבר הנגמ"ש וגרמו למותם של שישה חיילים, ביניהם אורון. לאחר הפעולה החל החמאס בירי כבד על כוחות צה"ל כדי לחטוף גופות לשם מיקוח, וגופותיהם של אורון שאול והדר גולדין נחטפו. בתגובה החל צה"ל בהפגזה מאסיבית של האזור בירי ארטילרי והפצצות מהאוויר. גופתו של אורון לא נמצאה וב-25 ליולי הכריז צה"ל על אורון שאול כחלל שמקום קבורתו לא נודע. ככל הידוע התקיימו מאז מגעים חשאיים בין ישראל לחמאס להחזרת הגופות, ללא הצלחה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה אמרו כי "קיבלנו בצער רב את הידיעה על פטירתו של הרצל שאול, שסבל ממחלה קשה ונאבק בתקופה האחרונה על חייו. בפגישותינו עם הרצל ראינו אדם חזק, שהקדיש את כל זמנו ומרצו למאבק על בריאותו ולמאבק למען השבת גופת בנו אורון ז״ל. צר לנו על רעייתו המסורה זהבה, שחווה עצב נורא על אובדן בנה אורון וכעת מתמודדת עם כאב גדול עם פטירתו של בעלה האהוב. אנו מוסרים תנחומים גם לבנים אבירם ואופק, שחווים אובדן נורא בפעם השנייה תוך שנתיים, אנו מבקשים להשתתף בצער המשפחה בשם כל עם ישראל ולהבטיח שנמשיך לפעול בכל המישורים להשבתו של אורון לקבר ישראל. מאמץ זה לא ייפסק עד שאורון ישוב הביתה".

ראש האופוזיציה ח"כ יצחק הרצוג ספד להרצל "עצב גדול על לכתו של הרצל שאול, אביו של לוחם צוק איתן אורון שאול. כמה עצב וכאב ניבט מעיניו בפגישתנו האחרונה לפני מספר שבועות ויחד איתם, כמה עוצמה וביטחון בצדקת מאבקה של המשפחה הצנועה הזו שרק רוצה לראות שוב את בנה, לזכות בחסד האחרון הזה שאנחנו כמדינה חייבים להעניק להם. אני מבטיח כי אמשיך לפעול בכל כוחי כדי לממש את משאלתו של הרצל."

מהמועצה האזורית עמק הירדן, בה נמצא היישוב פוריה עילית בו התגוררה משפחת שאול, מסרה כי "קהילת עמק הירדן תמשיך ללוות  את בני המשפחה במאבקה להשבת בנה הביתה וקוראת לראש הממשלה והממשלה להשלים מחויבותה להחזרת הבנים הביתה"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!