דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
רכבת ישראל

העבודות ברכבת / השיפוצים בשבת בוטלו, והרכבת מת"א לחיפה תושבת במוצ"ש וביום א'

בלחץ הסיעות החרדיות הורה רה"מ נתניהו לבטל את העבודות בשבת ברגע האחרון - אבל זה כבר היה מאוחר מידי. משרד הביטחון יארגן הסעות לחיילים מתחנות הרכבת. באופוזיציה זועמים: "חבל שנתניהו מבזה את השבת ופוגע בחיילי צה"ל ובאזרחים"

מסילת רכבת (צילום: אורן פלס / ויקיפיקי).
מסילת רכבת (צילום: אורן פלס / ויקיפיקי).
דוד טברסקי

המשבר הפוליטי סביב העבודות בשבת ברכבת ישראל נמשך, ויוביל להשבתת תנועת הרכבות דווקא במוצאי השבת: זמן קצר בלבד לפני כניסת השבת הנחה ראש הממשלה בנימין נתניהו את רכבת ישראל להשהות את העבודות שתוכננו למהלך השבת על המסילה בקו ת"א-חיפה, בעקבות לחץ הסיעות החרדיות. מהנהלת הרכבת נמסר כי מאחר שמקטעים מסוימים על קו ת"א-חיפה כבר פורקו לשם שיפוצים ואי אפשר להשיב את המצב לקדמותו, העבודות יתחדשו במוצאי שבת ויימשכו עד יום ראשון בערב. המשמעות היא השבתה של תנועת הרכבות בקו תל אביב-חיפה עד יום ראשון בערב. בין תחנת בנימינה לתחנת חיפה חוף הכרמל תהיה תנועת רכבות במתכונת פרברית.

ראש הממשלה נתניהו ושר הביטחון אביגדור ליברמן הודיעו שמשרד הביטחון יפעיל במוצאי שבת וביום ראשון מערך הסעות לחיילים מתחנות הרכבת שאינן פועלות. זאת, לאחר שסיעת המחנה הציוני הודיעה שתפעיל בעצמה הסעות לחיילים. ברכבת ישראל המליצו לציבור הנוסעים להתעדכן על זמני הנסיעות באתר הרכבת, במודיעין ובאפליקציה.

המשבר סביב עבודות השיפוצים בשבת ברכבת ישראל החל בשבוע שעבר, לקראת הרחבתה של תחנת הרכבת 'השלום' בתל אביב ועבודות במסילה שתוכננו בקו ת"א-חיפה. ראשי הסיעות החרדיות דרשו שלא לקיים את העבודות במהלך השבת, בעוד שר התחבורה ישראל כץ הודיע שקיום העבודות ביום חול יסכן חיי אדם. לאחר התערבותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו סוכם שיבוצעו רק עבודות שדחייתן תסכן חיי אדם, ושתוקם ועדה לתיאום בין משרד התחבורה לסיעות החרדיות. בסופו של דבר בוצעו בשבוע שעבר רק עבודות ההרחבה ברכבת השלום, והעבודות בקו ת"א חיפה נדחו לסוף השבוע הנוכחי. אך גם סיכום זה התערער כאשר במוצאי השבת שעברה תקפו ראשי הסיעות החרדיות את התנהלותו של השר ישראל כץ בפרשה. זאת על רקע מתיחות בין נתניהו לכץ סביב השליטה במזכירות מפלגת הליכוד.

השבוע נערכה רכבת ישראל לביצוע העבודות בקו תל אביב חיפה, אך כאמור ראש הממשלה בנימין נתניהו הורה לבטל אותן ברגע האחרון. נתניהו הודיע כי יביא את הדיון בנושא להכרעה סופית עד ליום שני הקרוב.

חברי כנסת מסיעות האופוזיציה תקפו בחריפות את החלטתו של נתניהו, והודיעו כי אספו את 25 החתימות הדרושות לטובת כינוסה המיוחד של מליאת הכנסת בנושא 'ביזוי השבת והפגיעה בחיילים ואזרחים סביב משבר הרכבת'. ח"כ אילן גילאון, יו״ר סיעת מרצ שיזמה את המהלך, אמר כי "הדגל הלבן שהניף נתניהו בפני הסחטנות של הסיעות החרדיות, תוך שהוא מביא לשיבוש ודאי של תנועת הרכבות ובכך לפגיעה בציבור הנוסעים, היא שערוריה שעל הכנסת לתת עליה את הדעת". חברת הכנסת מירב מיכאלי, יו"ר סיעת המחנה הציוני, הודיעה כי מסרה כי "משחקי האגו במזכירות הליכוד עולים לנו במחיר כבד מידי שיביא לבזבוז משווע של כספי ציבור בהם ניתן היה להשתמש להגדלת קצבאות הזקנה והנכות של עשרות אלפי אזרחיות ואזרחים. יש לנו כבוד גדול לשבת וכבוד גדול לציבור שומרות ושומרי השבת. חבל שנתניהו מבזה את השבת, פוגע בחיילי צה"ל ובאזרחים ובאופן אבסורדי לחלוטין גם גורם למאות עובדי משרד הביטחון ונהגי אוטובוסים לחלל שבת רק כדי לנסות להראות לשר כץ בתוך הליכוד מי בעל הבית."

יו״ר הקואליציה ח״כ דוד ביטן התייחס למשבר באירוע שבתרבות במודיעין, ואמר כי "קיים משבר אמון בין ראש הממשלה לשר התחבורה. יהיה קשה להחזיר את הגלגל לאחור אולם עלינו לנסות לעשות כן באמצעות שיחות לטובת הליכוד וממשלה.
אנחנו מצפים ששרי הליכוד יפעלו ביחד עם ראש הממשלה". ביטן הוסיף כי "משבר הרכבת יטופל באופן שעבודות שאינן חריגות לא יעשו בשבת וכל זאת מבלי שהציבור הרחב ייפגע."

מפלגת "יש עתיד" הודיעה על הקמת אתר ייעודי שיחבר בין חיילים, קשישים וכל אזרח הנזקק להסעה, לבין מתנדבים שמבקשים לסייע להם להגיע ליעדם על מנת להקל עליהם את ההגעה ממקום למקום. לצורך תפעול המערך, הוקדם חמ"ל מיוחד במטה המפלגה של מתנדבים שיחברו בין הפונים ויסייעו לכל מי שנדרש לכך להגיע ליעד בקלות, לאור העומס הצפוי על התחבורה הציבורית בעקבות החלטת הממשלה להפסיק את העבודות בשבת. כתובת האתר היא http://ww2.yeshatid.org.il/soldiers.

סיעת המחנה הציוני הודיעה על עריכת הפגנה מול תחנת הרכבת תל אביב מרכז הערב בשעה 20:15. גם ארגון "ישראל חופשית" הודיע על עריכת הפגנה במקום.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!