דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מוק' מונדיאל 2018 / ביום שני תפגוש נבחרת ישראל את נבחרת איטליה. מה צפוי לה?

הגנה מברזל, שוער מנוסה, קישור בסגנון איטלקי ושחקני חוד שיש להם הרבה מה להוכיח: נבחרת ישראל הולך לפגוש את אחת הנבחרות הטובות באירופה וקל זה לא הולך להיות. נבחרת איטליה - תמונת מצב.

שחקני נבחרת איטליה חוגגים את הניצחון. צילום: סוכנות AP.
שחקני נבחרת איטליה חוגגים את הניצחון. צילום: סוכנות AP.
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

הנבחרת האיטלקית, אחת הנבחרות הטובות בעולם, תגיע לישראל למשחק במסגרת מוקדמות אליפות העולם 2018. נבחרת איטליה מגיעה אחרי הופעה טובה אך מאכזבת ביורו שהתקיים הקיץ בצרפת. האיטלקים הציגו משחק נהדר אבל הודחו על ידי נבחרת גרמניה בפנדלים ברבע הגמר. נבחרת איטליה תגיע למשחק עם מאמן חדש, ג'מפיירו ונטורה(68), שהתמנה במקום אנטוניו קנוטה שעבר לאמן בצ'לסי.

אז את מי הולכת נבחרת ישראל לפגוש ביום שני הקרוב בשעה 21:45 באצטדיון סמי עופר שבחיפה? נבחרת איטליה, כל מה שצריך לדעת.

בשער

ג'אנלואיג'י בופון (38), שוערה הנהדר של יובנטוס נחשב כבר 15 שנה לאחד השוערים הטובים בעולם. היציבות והרוגע אותם הוא מפגין הופכים אותו לדמות המרכזית שמכוונת את הגנת הברזל של יובנטוס, הגנה בלתי עבירה שכמעט ואינה סופגת שערים בליגה האיטלקית. בופון, שכבר זכה ב-9 אליפויות (2 נשללו בגלל פרשת השופטים) מנצל את ניסיונו הרב בכיוון שחקני ההגנה לסגירה טובה ומיטבית של התקפות היריב. ולמרות שהוא לא זריז כמו פעם, עדיין המיקום המצוין שלו בכדורי גובה ובאחד על אחד משאיר אותו כחומה בשער. בקישוא שלהלן ניתן לצפות בעשרת העצירות הגדולות בקריירה הארוכה של בופון.

בהגנה

משחק ההגנה של הנבחרת מתבוסס על הגנת הברזל של שלישיית הבלמים הנהדרים של יובנטוס – ג'ורג'יו קייליני (32), ואנדראה ברצאלי (35) לאונרדו בונוצ'י (29). הם באים עם קבלות – קבוצתם ספגה את מספר השערים הנמוך ביותר בסריה א' בשנתיים האחרונות (כ-20-24 שערים ב-38 משחקים בכל עונה). התיאום הכמעט עיוור בין שלישיית ההגנה מאפשרת לשני שחקני הקו לעלות להתקפות מתפרצות בלי החשש להפקיר את הגנה. כשהמערך משתנה ושחקני הקישור מצטרפים להגנה, הם חוסמים את ההתקפה מהאגפים במשחק ומכריחים את הקישור של הקבוצה היריבה לשחק דרך המרכז הצפוף, שם מחכים להם בתאום מושלם שלושת הבלמים של יובנטוס.

על הספסל יחכה להזדמנות שלו דניאלה רוגאני (22) – בלמה הצעיר של יובנטוס. בשנה שעברה הצטיין בחצי השני של העונה כשהחליף את קיילני שהיה פצוע. ביובנטוס שיחק רוגאני כבלם ימני, וקיימת אפשרות על פיה קיילני יוסט למרכז ורוגאני יקבל את חולצת ההרכב במקום בונוצ'י שנעדר מהכנות למשחק עקב מחלת בנו. כמובן שהאיטלקים חוששים מלהסתמך על רוגאני הצעיר וחסר הניסיון במשחקים בינלאומיים, שרק השבוע ערך את הופעת הבכורה במדים הכחולים.

קישור

מרקו פארולו (31), שחקן הקישור המרכזי של קבוצת לאציו, הפך ביורו לשחקן הרכב משמעותי אצל קנוטה כקשר ימני. אצל ונטורה פארולו הוסט לעמדת הקשר האחורי בעיקר כדי לנצל טוב יותר את קישוריו ההגנתיים וההתקפיים. אם זה דרך ניתוב הקישור ועזרה להגנה או דרך מסירות העומק לחלוצים. למרות שיש סיכוי טוב שבמשחק מול ישראל יוסט בחזרה לצד ימין כדי לפנות מקום לכוכב הגדול הבא של נבחרת איטליה, וראטי מפ.ס.ז'.

נראה ששחקנה של קבוצת פ.ס.ז' מרקו וראטי (23) בדרכו להיות הדבר הגדול הבא של הנבחרת האיטלקית. השחקן נמוך הקומה משמש כ'באנקר' בהרכב קבוצת הכוכבים של פריז. הסגנון שלו מזכיר בהרבה מובנים את סגנון המשחק של אנדראה פירלו ולאוהדים האיטלקים נשאר בעיקר לפנטז על מחליף ראוי לכוכב הגדול שלהם שפרש מהמדים הלאומיים לפני שנתיים. משחקו של וראטי הוא בלתי מתפשר ונראה שהוא נמצא בכל מקום. הוא משמש כ'פליימייקר' אחורי, מנתב את משחק ההתקפה באופן יוצא דופן ויודע להגביר את הקצב ולהנמיך כשנדרש. מסירות האומן שלו הוא תענוג שלפעמים ישבור נבדל ויציב את החלוץ מול השוער ולפעמים יתחיל התקפה מתפרצת דרך האגף בדרך להגבהה לחלוצי המטרה. אין ספק שוראטי חייב להתחיל להוביל את הנבחרת כבר בקמפיין המוקדמות הקרוב.

https://www.youtube.com/watch?v=-SABgLpS2D0

אלסנדרו פלורנצי (25), המגן/קשר של רומא, הוא השחקן המתאים ביותר לשיטה האיטלקית. השחקן המגוון יכול לשחק בקישור ובהגנה ולכן בעל יכולת גבוהה להחליף את המיקום והעמדה במהלך המשחק לפי דרישת המאמן. פלורנצי הוא שחקן אנרגטי שרץ בלי הפסקה על הקו מתקל, חוסם, מגביה כדורים להתקפה ומבצע פריצות מסוכנות לתוך הרחבה. בשנה שעברה לרב תפקד כמגן ימני ומעמדה זאת כבש 7 שערים בליגה ושער בלתי נשכח מחצי מגרש מול ברצלונה בליגת האלופות.

מול בארסה:

מיטב הביצועים ברומא:

התקפה

גרציאנו פלה (31) אשר משחק היום בקבוצת שאנדונג לוננג הסינית, פרץ לתודעה העולמית כשעבר מפרמה לפינורד והחל לחורר רשתות בליגה ההולנדית. כמו לוקה טוני ומרקו מטראצי לפניו, גם פלה המשיך את המסורת האיטלקית של שחקנים שפורצים בגיל מאוחר יחסית. אחרי 55 שערים בשתי עונות בהולנד, הוא עבר לסאות'המפטון, שם שמר על הכושר הנפלא שלו וכבש 23 שערים בליגה האנגלית בשתי העונות האחרונות. למרות הביקורת על העדר שחקני שפיץ ראויים בנבחרת איטליה, הצליח פלה להפתיע ולתפוס את מקומו עם שני שערים חשובים ביורו מול בלגיה וספרד. הקיץ פלה עבר לסין שם צפוי להרוויח 40 מיליון יורו בשתיים הקרובות, וזאת למרות פתיחה חלשה יחסית בליגה הסינית עם 3 שערים ב-7 משחקים. חלוץ המטרה יהווה איום משמעותי מול נבחרת ישראל.

שערו של פלה מול ספרד:

https://www.youtube.com/watch?v=xlt2OZJTawk

אנדראה בלוטי (22), שחקנה הצעיר של טורינו פרץ בשנה האחרונה תחת מאמן הנבחרת ג'מפיירו ונטורה בליגה האיטלקית. בלוטי ידוע כחלוץ בעל פוטנציאל אדיר ואחרי שכיכב בטורינו ובנבחרת הצעירה הוא מקווה לפרוץ גם בזירה הבינלאומית. שבוע שעבר בלוטי הבקיע שלושער לרשת בולוניה במחזור השני בליגה האיטלקית ונראה חד מתמיד. בשנה שעברה הבקיע 12 שערים (11 מתוכם בחצי השני של העונה) ובנבחרת מקווים שדרכו ימצא סוף סוף פתרון לחולשה היחסית בשנים האחרונות בחוד ההתקפה של הנבחרת.

מיטב הביצועים של בלוטי:

https://www.youtube.com/watch?v=jigVcMbE6AQ

מאמן

ג'מפיירו ונטורה (68) הפך למאמן המבוגר ביותר שמאמן את נבחרת איטליה. הוא מעולם לא אימן קבוצה גדולה באיטליה, ולכן המינוי היה הפתעה של התאחדות האיטלקית. הסיבה לבחירה המפתיעה היא שונטורה מכיר ומשחק בשנים האחרונות בשיטה האיטלקית של 3-5-2, וידוע כמאמן שמקדם שחקנים צעירים. לכן מאמן טורינו לשעבר יודע שהוא לא ייבחן רק בהמשך המשחק בשיטה ההגנתית או בהגעה לשלבים המאוחרים במונדיאל, אלא גם בקידום שלב המעבר בנבחרת עם שיתוף מרבי והדרגתי של שחקניה הצעירים. ונטורה כבר הצהיר שרק מקומו של בופון מובטח בהרכב ושלא ישנה את שיטת המשחק האיטלקית שבא שלישיית הבלמים האיטלקיים מאפשרת לשני שחקני הכנף לשרוף את האגף (תמיד אחד משחקני הכנף הוא מגן במקורו והשני שחקן קישור התקפי), כשהקישור מחביא את הפליימיקר שמנווט מאחורה במסירות אומן לצדדים ולחלוצים.

אין ספק מחכה לנבחרת ישראל משוכה לא פשוטה, אבל בגלל שזהו המשחק הראשון בטורניר, אולי אם נבחרת ישראל תאמץ את הסגנון של נבחרת וולס או נבחרת איסלנד מהיורו האחרון ותבוא להתגונן בצורה טובה, עם מתפרצות קטלניות, יש סיכוי שהיא תצליח להפתיע את נבחרת איטליה הפייבוריטית. אז נאחל בהצלחה לשחקני ישראל במשחקם הביתי ביום שני, אולי בדרך להפתעה חשובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!