דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

קליטת עובדי קבלן / הפעימה הראשונה לקליטת עובדי קבלן בתאגידי הבריאות - עד סוף השנה

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון הגיעו לשורת הסכמות בנוגע ליישום הסכם קליטת עובדי קבלן שנחתם בשנה שעברה. בין השאר, קראו השניים לשר חיים כץ לקלוט את העובדים הסוציאליים ברשויות להעסקה ישירה.

אבי ניסנקורן ומשה כחלון (ארכיון). צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.
אבי ניסנקורן ומשה כחלון (ארכיון). צילום: יונתן זינדל / פלאש 90.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון הוציאו היום (רביעי) הודעה משותפת ובה שורת החלטות והסכמות הנוגעות לצמצום תופעת עובדי הקבלן. ההסכמות הן יישום של ההסכם שחתמו השניים בשנה שעברה, ובו מתווה למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ועובדי 'כתף לכתף' ברשויות המקומיות ובשירות המדינה.

על פיה ההסכמות שהושגו, הפעימה הראשונה של קליטת עובדי משמרת הבוקר של תאגידי הבריאות ועובדות ניקיון בבתי החולים תתבצע עד סוף השנה. בנוסף פנו השניים במשותף לשר העבודה והרווחה חיים כץ להחלת צו הרחבה לעובדים הסוציאליים המועסקים בעמותות ובחברות המספקות שירותים למשרדי הממשלה השונים לתנאים הנהוגים בקרב עובדים סוציאליים בשלטון המקומי. צו הרחבה כזה צפוי להביא לשיפור משמעותי בתאני העסקתם. כמו כן תואץ קליטתם של 762 תקני עובדים סוציאליים ברשויות המקומיות להעסקה ישירה, בתיאום עם שר העבודה והרווחה חיים כץ.

בפעימה הראשונה של קליטת עובדי הבוקר של תאגידי הבריאות בבתי החולים הממשלתיים צפויים להיקלט האחיות, העובדים הסוציאליים, עובדי הדימות והרנטגן,המעבדות הרפואיות ועובדים פרא רפואיים, להעסקה ישירה בבתי החולים הממשלתיים .

בתי החולים אסף הרופא, פורייה ושער מנשה נבחרו להוביל את ביצוע ההחלטה לקלוט את עובדי ועובדות הניקיון בבתי החולים הממשלתיים כבר השנה, לצורך הטמעת המודל ביתר בתי החולים. גם בית החולים איכילוב שבבעלות עיריית תל אביב יפו התחייב כי כל עובדי הניקיון בבית החולים יקלטו להעסקה ישירה כבר השנה.

עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר. (צילום ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה.) צילום: קובי גדעון / פלאש 90.
עובדת ניקיון במסדרונות משרד האוצר. (צילום ארכיון, למצולמת אין קשר לכתבה.) צילום: קובי גדעון / פלאש 90.

בשנה האחרונה בוצעו בהתאם להסכם רפורמות נוספות בשורה של תחומים, ששיפרו את מצבם של עובדים הנכללים בהסכם. עובדי השמירה בבתי הספר הועברו להעסקה במשך 12 חודשים בשכר מלא, והופסק המנהג לפטרם בחגים ובחודשי הקיץ. כתוצאה מכך בין היתר נהנו גם הרשויות המקומיות משירותי אבטחה לפעילויות הקיץ. כמו כן מבוצעת פעילות על מנת לוודא כי הסכם זה מוחל גם על עובדות הניקיון בבתי הספר.

גם עובדי ומדריכי תכנית קרב הועברו להעסקה במשכורת חודשית, ולאורך כל השנה, לאחר שבשנים הקודמות היו המדריכים מועסקים באופן שעתי, ולא היו עובדים בחופשות. החל מינואר 2017 יוגדלו תשלומי הפנסיה, קרן ההשתלמות ודמי ההבראה של עובדי קרב, ויעמדו על השיעורים הנהוגים בשירות המדינה.

כמו כן הוקצו תקני כוח האדם והמשאבים הנדרשים להפעלת המוקד הטלפוני של שירות התעסוקה על ידי עובדי מדינה, ובתוכם גם עובדים שהם אנשים עם מוגבלות.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון הצהירו כי ימשיכו ויפעלו ליישומו של ההסכם לצמצום תופעת עובדי הקבלן בישראל. היבטים נוספים של ההסכם שעוד דורשים יישום הם קליטת אחיות בריאות התלמיד במחוז המרכז להעסקה ישירה, וכן קליטתם של 300 עובדים סוציאליים נוספים על חשבון הרשויות המקומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!