דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ריו 2016

ריו 2016 / למרות ההתחלה החלשה, ענבל פיזרו עם הפנים לגמר ה-100 מטר

השחיינית המעוטרת הגיעה חמישית במשחה הגמר ב-200 מטר. בנוסף, נבחרת הכדור שער נשים הישראלית השתתפה לראשונה במשחקים וסיימה בתיקו עם נבחרת יפן. היום: הטניסאים יכנסו למשחק עם הגרלות קשות

השחיינית הפאראולימפית הישראלית ענבל פזרו (צילום: סוכנות AP).
השחיינית הפאראולימפית הישראלית ענבל פזרו (צילום: סוכנות AP).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המשלחת הישראלית פתחה את המשחקים הפראלימפיים בריו. המשלחת הישראלית כוללת 33 ספורטאים ומועמדים רבים למדליות, פתחה את היום הראשון בתחרויות במשחי השחיה, בטניס שולחן ולראשונה נבחרת הנשים הופיעה בטורניר הכדור שער.

כדור שער- תיקו מול האלופה האולימפית

נבחרת הנשים הישראלית השתתפה לראשונה בתחרות הכדור שער באולימפיאדה. הנבחרת שנחשבת לאחת הטובות בעולם וזאת לאחר זכיתה באליפות העולם בשנת 2015, פגשה במשחק הפתיחה שלה את האלופה האולימפית – נבחרת יפן. המשחק התקיים באולם סגור והשחקניות שחקו בכדור מיוחד שמורכב בין היתר מפעמונים. המשחק משוחק בשכיבה על הרצפה ועל השחקניות לחבוט בכדור ולהכניס אותו לשער הקבוצה היריבה. הנבחרת פתחה טוב והובילה בדקה ה-8 בזכות שער של אליהם מחמיד. נבחרת יפן השוותה את התוצאה עם שער של ווגסוקי, 2 דקות לסיום המשחק, ושתי הקבוצות נפרדו בשיוויון 1:1. שתי הנבחרות ממוקמות יחדיו במקום השני בבית המוקדם שכולל גם את נבחרות ברזיל, ארה"ב ואלג'יריה. המשחק הבא של הנבחרת יתקיים ביום ראשון מול נבחרת אלג'יריה.

המשלחת הישראלית במשחקים הפאראלימפיים בריו (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
המשלחת הישראלית במשחקים הפאראלימפיים בריו (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

טניס שולחן: שני הפסדים במשחקי הפתיחה

שי סיאדה, לו זאת האולימפיאדה השניה, הוגרל לבית מוקדם קשה יחסית שכולל את אלוף העולם אבדול אוזטורק מטורקיה. במשחק הראשון הוא התחרה והפסיד לו 3:0 במערכות (11:2,11:7,11,8) ובכך קטנו סיכויו לעלות לשלב רבע הגמר, בהמשך יתחרה גם מול גיו הסיני.

אצל הנשים, חגית בריל רשמה פתיחה מאכזבת בבית המוקדם והפסידה לגרוסי מאיטליה (3:0) 11:4,11:5,11:4. ההפסד פגע קשות בסיכוייה לעלות מהבית המוקדם לשלב הבא.

שחיה: אכזבה לענבל פיזרו במשחה החזק שלה, עם תקווה להצלחה במשחים הבאים

ענבל פיזרו היא אחת מהספורטאיות המעוטרות והאיכותיות ביותר במשלחת הישראלית. השחיינית זכתה בשמונה מדליות אולימפיות בלונדון, בייג'ין ואתונה. פיזרו תתחרה בשישה משחים שונים באולימפיאדת ריו. היא פתחה את התחרות אתמול עם משחה 200 מטר חופשי וסיימה ראשונה במקצה שלה ובמקום הרביעי בשלב המוקדמות עם התוצאה הטובה 3:03:25. במשחה הגמר פיזרו שחתה במסלול השישי. היא פתחה לא טוב את המשחה וכבר אחרי 50 מטר התמקמה במקום השישי, עד סיום המשחה היא ניסתה לסגור את הפער, אך ללא הצלחה. בסיום סיימה במקום החמישי הכללי עם התוצאה 3:03:29 דקות. פיזרו היתה מאוכזבת מעצמה והבטיחה להשתפר בחמשת המשחים הבאים שלה בתחרות, 100 ו-50 מטר חופשי, 50X4 נבחרת השליחות, 200 מטר מעורב ו-100 מטר חזה.

ענבל פיזרו (צילום: רזי לבנת / מתוך ויקיפדיה)
ענבל פיזרו (צילום: רזי לבנת / מתוך ויקיפדיה)

יואב ולינסקי בן ה-27 התחרה במשחה המוקדמות 100 מטר גב, משחה זה נחשב לחלש שלו והיווה חימום לקראת המשחים היותר טובים שלו – 50 מטר פרפר ו-200 מטר מעורב אישי, בהם זכה באליפות אירופה האחרונה במדליות ארד. ולינסקי הגיע אחרון במקצה שלו וסיים את התחרות עם הזמן 1:32:37 דקות.

גם ורוניקה גירנקו השתתפה היום במשחה 100 מטר חופשי. לגירנקו בת ה-18 זו האולימפיאדה ראשונה. היא שחתה בתחרות בעיקר כדי לחוות את החוויה האולימפית ולהמשיך להשתפר לקראת אולימפיאדת טוקיו ב-2020. גירנקו סיימה במקום ה-7 במקצה שלה, במשחה המוקדמות עם התוצאה 2:59:28 דקות ולא עלתה לגמר.

היום בתחרויות: טניס, חתירה, טניס שולחן ושחיה

היום יכנסו הטניסאים של המשלחת למעגל התחרויות. בטורניר הזוגות הוגרלו שרגא ויינברג ואיתי ארלניב נגד צמד בריזלאי. ביחידים, הגרלות קשות – שרגא ויינברג, נושא הדגל בטקס הפתיחה של המשחקים, הוגרל נגד הראשון בעולם, דילן אלקוט האוסטרלי. איתי ארלניב הוגרל נגד השני בעולם, דיוויד ונגר האמריקאי. אדם ברדיצ׳בסקי הוגרל נגד היפני סאידה.

בתחרות החתירה מורן סמואל אלופת העולם משנת 2015 תתחיל את דרכה במוקדמות ליחידים. בתחרות הזוגית יתחרו יוליה צ'רנוי וראובן מגנאג'י בתקווה להעפיל לגמר.

מורן סמואל (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
מורן סמואל (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

בטניס שולחן חגית ברל תנסה להציג ניצחון בכורה מול בוטווארסינה מתאילנד. שי סיאדה יתחרה במשחק השני בבית המוקדם מול גיו מסין. דני בורוב יצטרף למעגל התחרויות מול תאיניום מתאילנד וקרולין טביב בת ה-19 תתחרה מול אבו ואד מירדן.

בבריכה ענבל פיזרו תקווה לקטוף מדליה ראשונה כבר הערב במשחה 100 מטר חזה. לשם כך היא תצטרך לסיים בשעות הבוקר, שעון ברזיל, עם תוצאה טובה במוקדמות ולעלות לגמר. בנוסף, פיזרו תתחרה ביחד אם אאיד שלבי, אראל הלוי ויואב ולינסקי בנבחרת השליחים המעורבת בתחרות 50X4 חופשי. יוליה גורדיצ'וק בת ה-19 תצטרף לתחרויות במוקדמות 400 מטר חופשי. אראל הלוי תתחרה במוקדמות ב-50 מטר חופשי ואיאד שלבי תתחרה במוקדמות ב-100 מטר גב. בסך הכל מצפה לנומיום עמוס שבו ישתתפו 15 ספורטאים פראלימפיים ישראלים בתקווה להגיע להישגים משמעותיים ומדליות ראשונות בתחרויות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!