דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אולימפיאדת ריו 2016

ריו 2016 / החותרת סמואל תתחרה במקצה ההזדמנות האחרונה, בתקווה להשיג מדליה

השחיין איאד שלבי נפסל בגלל טעות אנוש מצערת, בטניס שולחן קרולין טביב נוצחה על ידי המתחרה הירדנית אך עלתה לרבע הגמר. למרות שנחלו מספר אכזבות ביום השני למשחקים הפראלימפיים, הספורטאים הישראלים ממשיכים קדימה בתקווה להשיג מדליה

מורן סמואל: "ראיתי במשחקים בטוקיו איזשהו אקורד סיום לקריירה". באליפות העולם, ינואר 2016 (צילום: DETLEV SEYB / ויקיפדיה).
מורן סמואל: "ראיתי במשחקים בטוקיו איזשהו אקורד סיום לקריירה". באליפות העולם, ינואר 2016 (צילום: DETLEV SEYB / ויקיפדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

יום מאכזב למשלחת הישראלית בתחרויות המשחקים הפראלימפיים בריו, אך למרות זאת הספורטאים הישראלים נחושים בדעתם לנצח ומקווים להשיג מדליה בהמשך. שלישיית הטניסאים של הנבחרת הודחו כבר במשחקם הראשון בטורניר היחידים. בטניס שולחן קרולין טביב עלתה לרבע הגמר, נבחרת השליחים בשחיה סיימה במקום ה-7 המכובד ומורן סמואל פספסה את ההזדמנות הראשונה מתוך שתים לעלות לגמר החתירה ב-1,000מטר.

שחיה: נבחרת השליחים סיימה שביעית במשחה הגמר

יום חלש לנבחרת השחיה בריו. אראל הלוי זינקה למים ב-50 מטר חופשי, סיימה את מקצה המוקדמות בזמן 38.41 שניות שהספיק לה רק למקום ה-11. יוליה גורדיצ'וק שחתה 400 מטר חופשי בזמן של 5:13:02 וסיימה את המוקדמות במקום ה-13 הכללי.

איאד שלבי היה מועמד בכיר להגיע למשחה הגמר ב-100 גב. שלבי הוא שחיין חירש אילם ומשותק, לכן הוא אינו שומע את ההזנקה במשחה. שלבי ראה פלאש שהגיע מקהל הצופים התבלבל וזינק למים. לשחיין היה מאמן שאמור היה לעזור לו לא לקפוץ בזמן הלא נכון, אך המאמן לא הגיב בזמן ועל כך נפסל שלבי במשחה המוקדמות, בגלל טעות אנוש מצערת.

נבחרת השליחים המעורבת של ישראל ב-50X4 חופשי הכוללת את ענבל פיזרו, איאד שלבי, אראל הלוי ויובל ולינסקי עלתה לגמר מהמקום השביעי עם הזמן 3:10:00, שנחשב לחלש יחסית. במשחה הגמר לפנות בוקר נפסלה הנבחרת במהלך המשחה וסיימה במקום ה-7 והאחרון, אך למרות זאת חשוב לציין כי עצם עליתה לגמר נחשבת להישג חשוב.

טניס כסא גלגלים: הדחה כואבת לשלושת הספורטאים כבר בשמינית הגמר

שרגא ויינברג נושא הדגל האולימפי הפסיד 6:0 ו-6:0 לדילן אלקוט האוסטרלי תוך 41 דקות בלבד. אלקוט המדורג ראשון בעולם שלט ללא ערעורין במשחק והדיח את ויינברג שייצטרך לעשות שינוי תודעתי מאוד משמעותי כדי להתרכז בתחרות הזוגות בה יתחרה בהמשך עם שותפו איתי ארנליב.

אדם ברדיצבסקי הובס גם כן כבר בשמינית הגמר על ידי סאידה מיפן 6:2 6:1 אחרי שעה וחמש דקות של משחק. האכזבה הגדולה ביותר הייתה מהדחתו של איתי ארנליב המדורג חמישי בעולם, לו היה הסיכוי הגבוהה ביותר להתקדם לשלבים המתקדמים בטורניר, אך כבר בשמינית הגמר הוגרל ארנליב מול דיויד ואגנר מארה"ב המדורג שני בעולם. במשחק עצמו שארך שעה ו-20 דקות, ניצח האמריקני 6:4 6:4 ודרכו של ארנליב במשחק הסתיימה בשלב מוקדם יחסית.

טניס שולחן: קרולין טביב עלתה לרבע הגמר

שי סיידה התחרה היום במשחקו השני בתחרות מול גואו מסין. סיידה הפסיד במשחק 3:0 (11:4,11:7,11:9) והודח מהמשך התחרות. דני בוברוב הפסיד במשחקו הראשון בבית המוקדם ל רונגרוז' טאניום שכבר עלה מהמקום הראשון בבית 3:0 (11:5,11:8,14:12). גם במשחקו השני בתחרות הפסיד בוברוב למיכאל ינסן הדני 3:1 (11:9,12:10,17:19,11:8) והודח מהתחרויות.

גם הנציגה השלישית קרולין טביב נחלה הפסד מאכזב בתחילת היום מול מתחרה מירדן. חאתם עבוואד גברה על הישראלית 3:0 (12:10,11:5,11:9), אך במשחקה השני ניצחה טביב את פארדס המקסיקנית 3:1 (11:5,11:7,10:12,11:7) ועלתה לרבע הגמר. הנציגה הרבעית חגית בריל הפסידה 3:1 לבוטונסירינה התאילנדית (11:6,9:11,11:8,11:4) והודחה מהתחרויות.

חתירה: סמואל מחכה להזדמנות נוספת

מורן סמואל אלופת העולם ב-2015, ב-1,000 מטר חתירה יחיד היא אחת המועמדות הבכירות למדלייה ישראלית בתחרויות. מורן פתחה לא טוב את שלב המוקדמות כשסיימה שניה במקצה שלה אחרי וואנג לי מסין. למרות תוצאה טובה של סמואל 5:21.36 וואנג לי עקפה אותה ב-250 מטר האחרונים וסיימה 32 שניות לפניה. בסוף שלב המוקדמות עולות רק מנצחות שני המקצים והשאר, כולל סמואל יתחרו היום על ארבעת הכרטיסים הנותרים, במקצה ההזדמנות האחרונה. סמואל אמורה לעלות לגמר בתקווה למדליה ראשונה בתחרות.

בתחרות הזוגות 1,000 מטר חתירה – יוליה צ'רנוי וראובן מגנאג'י סיימו במקום ה-5 במקצה המוקדמות ובמקום ה-9 הכללי עם התוצאה 4:20:62. למרות שיקבלו הזדמנות נוספת היום (שבת) בצהריים, נראה שהם יתקשו לעלות לגמר עצמו.

מה מחכה לנו היום:

גם היום יהיה יום גדוש ומלא בספורטאים ישראילים שיתחרו בריו. מורן סמואל תתחרה בחתירה יחידים ויוליה צ'רנוי וראובן מגנאג'י יתחרו בחתירה בזוגות במסגרת מקצה ההזדמנות האחרונה, בתקווה להעפיל לגמר שיערך מחר (ראשון). בטניס, שרגא ויינברג ואיתי ארנליב יתחילו ברבע הגמר את תחרות הזוגות מול רודריגו אוליברה וימניטו סילבה המקומיים מברזיל. בשחיה – ורוניקה גרנקו תתחרה ב-50 מטר גב. בטניס שולחן – קרולין טביב תנסה להפתיע את גאי גו הסינית החזקה ברבע הגמר ולעלות לחצי הגמר.

אבל הסיפור החשוב של היום היא נבחרת הכדור שער נשים של ישראל. הנבחרת הוגרלה בבית המוקדם מול נבחרת אלג'יריה. להתאחדות האלג'יראית נאמר שאם נבחרת הנשים שלהם לא תופיע למשחק מול הישראליות, היא תודח מהטורניר ותושעה לחמש שנים מתחרויות בינלאומיות. האלג'יראיות החליטו אתמול לפרוש מהטורניר כולו ולא הופיעו למשחקן הראשון מול נבחרת ארה"ב במטרה להימנע מהעונש הכבד אם יפספסו רק את המשחק מול ישראל.

זוהי עוד דוגמא עצובה לאופן שבו הפוליטיקה פוגעת בספורט. חבל שבנות נבחרת אלג'יריה, שככל הנראה התאמצו מאוד להעפיל לטורניר, נאלצו לעזוב בלי להשתתף באחד מאירועי השיא של הנבחרת שלהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!