דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מיכל עבאדי-בויאנג'ו

מערכת הבריאות / חילופי האשמות בין מנכ"ל הדסה לחשבת הכללית באוצר

במכתב חריף שהוציא פרופ' זאב רוטשטיין לחשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי־בויאנג'ו הוא מאשים אותה בהתנכלות לבית החולים בראשו הוא עומד. מנכ"ל האוצר הבהיר כי הוא רואה את הדברים בחומרה

מנכ״ל מרכז רפואי הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין והחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג׳יו (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
מנכ״ל מרכז רפואי הדסה, פרופ׳ זאב רוטשטיין והחשבת הכללית באוצר, מיכל עבאדי-בויאנג׳יו (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שבועיים קשים עוברים על המרכז הרפואי הדסה. זה התחיל בבקשה לצו מניעה שהוציאה האוניברסיטה העברית על עבודות שמבצע המרכז הרפואי בשטח שלה, לצורך הרחבת מכון ה-M.R.I. ביום חמישי האחרון פורסם ששלושה רופאים חשודים בקבלת שוחד לקיצור תורים ובנוסף שיחידת ההונאה של משטרת ירושלים עצרה שני חשודים, החשודים בעבירות מרמה, הונאה ושוחד.

והיום, פרשה חדשה. במכתב חריף שהוציא מנכ"ל הדסה לחשבת הכללית באוצר מיכל עבאדי־בויאנג'ו הוא משתלח בה, בין היתר כותב שהאגו השתלט עליה, "מפליא עד כמה חכמה ופיקחית את יכולה להיות מחד ואיך המגה־אגו שלך מסוגל להעביר אותך על דעתך מאידך". "כל מה שהובטח מצד המדינה להדסה מוּקש על ידייך בקפדנות. מרגע ששמעת שאני עומד להגיע להדסה, עיכבת 25 מיליון שקל שהיו צריכים לעבור בדצמבר 2015 במטרה להכין לי קרקע חרבה", כתב רוטשטיין לחשבת והוסיף, "תקצר היריעה מלתאר את הנזקים שאת והחשב המלווה גורמים להדסה ולציבור המשתמש בשירותי בית החולים".

בתגובה למכתב הקשה הוציא מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד, מכתב למנהל בית החולים הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין, וכתב לו כי הוא רואה בחומרה רבה מאוד את השתלחויותיו האישיות בחשבת הכללית, מיכל עבאדי בויאנג'ו. המנכ"ל הבהיר כי הורדת הוויכוח המקצועי לפסים אישיים אינה מסייעת לתהליך ההבראה של בית החולים ואף פוגעת בו. עמדת משרד האוצר הייתה ונשארה כי תהליך הבראת בית החולים – שהינו המטרה המרכזית אליה מחויבים שליחי ציבור – מחייב עמידה בהנחיות המדינה ובפרט הנחיות החשבת הכללית והחשב המלווה, שיתוף פעולה עימם ושקיפות מלאה כלפיהם. המנכ"ל הבהיר, כי וויכוחים מקצועיים, ככל שיהיו, צריכים להתברר בפורומים המקצועיים המתאימים ולא באמצעות כלי התקשורת.

המכתב של רוטשטיין מגיע בעקבות מכתב שהוציאה עבאדי–בויאנג'ו לדירקטוריון הדסה ובו היא טוענת שרוטשטיין לא מאפשר לחשב שמלווה את תהליך ההבראה בבית חולים לעשות את עבודתו, ובכך מפר את הסכם ההבראה ובנוסף מבקש כספים שלא כלולים בהסכם. לטענת רוטשטיין, עבאדי-בויאנג'ו מעכבת במכוון כספים המגיעים לבית החולים על פי הסכם ההבראה.

המרכז הרפואי הדסה היה בהקפאת הליכים מתחילת שנת 2014 בעקבות משבר כלכלי-תקציבי עמוק שאליו נקלע, גירעון של כ-1.3 מיליארד ש"ח. בתחילת יולי 2014 אישרה ועדת הכספים של הכנסת, בהתאם להסכם ההבראה שאושר בידי בית המשפט, סיוע שבע-שנתי של כ-1.4 מיליארד ש"ח למרכז הרפואי (מתחילת שנת 2014 ועד סוף שנת 2020). מטרת הסכם ההבראה הייתה להביא את המרכז הרפואי לאיזון תקציבי קבוע ויציב לאורך זמן, מי שמונתה להיות אחראית על תהליך ההבראה מטעם האוצר היא החשבת הכללית. בדוח מבקר המדינה האחרון, הקדיש המבקר פרק לתהליך ההבראה של הדסה ובו הצביע על מספר ליקויים, עיכוב במינוי מנכ"ל על פי הסכם ההבראה (מאז מונה מנכ"ל, פרופ' זאב רוטשטיין), גירעון המרכז הרפואי, פיקוח משרדי הבריאות והאוצר על מצבם של בתי חולים ציבוריים, הסכמי עבודה בהדסה והשהיית המעבר מבניין האשפוז הישן למגדל החדש והשר"פ.

בתוך כך יצאה אתמול בערב הודעה מהמרכז הרפואי הדסה על כך שהמרכז הגיע להסכמות עם האוניברסיטה העברית  בנוגע להקמת מרכז ל- MRI בקמפוס עין כרם. בהודעה נכתב כי, "לאור חיוניות הפעלת מכשירי T3.0 MRI חדשים, הן לחולים הזקוקים לאבחון והן למחקר הרפואי, הסכימו המרכז הרפואי הדסה והאוניברסיטה על מתווה, לפיו במידה ויוכח לאחר מדידה כי חלק ממרכז ה- MRI נבנה בשטח האוניברסיטה, תממש הדסה את הצעתה להחזר שטח חלופי. הפתרון שהושג יאפשר המשך פעילות משותפת לטובת הרפואה במדינת ישראל". מנכ"ל הדסה, פרופ' זאב רוטשטיין הוסיף כי "הדסה רוצה לקוות, כי מערכת היחסים עם האוניברסיטה תעבור לפסים של הוראה, מחקר ורפואה במקום עיסוק בנדל"ן". הוא ציין, כי רבים הם הקשיים הכלכליים של שני המוסדות, וכי בקרוב יאלצו הדסה והאוניברסיטה למצוא פתרונות לנושאי בתי הספר האקדמאים המשותפים הגורמים להדסה גרעונות כבדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!