דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
23.7°תל אביב
  • 25.3°ירושלים
  • 23.7°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 23.9°באר שבע
  • 27.9°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 17.8°צפת
  • 22.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הבחירות בארה"ב

בחירות בארצות הברית / הילרי קלינטון התפנתה מטקס זיכרון בשל מצב בריאותי

ממטה קלינטון נמסר כי עזבה בשל 'מכת חום', ומאוחר יותרת פורסם כי היא חולה בדלקת ריאות. בסרטון בו צולמה כשהיא עוזבת את המקום היא נראתה מועדת, אולי כתוצאה מעילפון. מתנגדיה ממשיכים לטעון כי מצבה הבריאותי של קלינטון אינו מאפשר לה להיות נשיאה.

הילרי קלינטון עוזבת את הטקס (צילום: סוכנות AP).
הילרי קלינטון עוזבת את הטקס (צילום: סוכנות AP).

המועמדת לנשיאות ארצות הברית הילרי קלינטון עזבה באופן בלתי צפוי טקס זיכרון לאירועי ה-11 לספטמבר בניו יורק לאחר שחשה ברע. לפי אנשי הקמפיין שלה, חשה הילרי "מכת חום", ופונתה לדירתה של ביתה צ'לסי המתגוררת באזור. קלינטון יצאה מהדירה לאחר זמן קצר ואמרה שהיא "מרגישה מעולה". בסרטון שפורסם לאחר האירוע נראית קלינטון מועדת, ככל הנראה כתוצאה ממצבה, בדרכה לרכב שפינה אותה מהאירוע.

הדוברת של קלינטון ניקי מריל הוציאה הצהרה רשמית מטעם המועמדת הדמוקרטית לנשיאות בה נאמר כי היא השתתפה בטקס למשך 90 דקות "בכדי לחלוק כבוד" למשפחות אלה שנפלו. "במהלך הטקס, היא חשה מכת חום אז היא עזבה לדירתה של של ביתה צ'לסי, והיא כעת היא מרגישה הרבה יותר טוב".

מאוחר יותר פרסם הרופא של המועמדת הדמוקרטית כי היא אובחנה כסובלת מדלקת ריאות.

ההצהרה הרשמית לא הכילה כל פרטים נוספים, כולל לתשובה לשאלה אם נזקקה קלינטון בת ה-68 לטיפול רפואי. גורם משטרתי בכיר שתודרך על פרטי האירוע אמר כי לאחר שעזבה את אזור הטקס, נראתה קלינטון כשהיא מתעלפת באזור היציאה. אותו גורם מסר דברים אלה באופן אנונימי, מאחר והוא אינו הורשה לפרסם בציבור מידע זה.

קלינטון יצאה מדירתה של ביתה בכוחות עצמה, וזרכקה רק הערה קצרה לעיתונאים שחיכו בחוץ, כשאמרה "זהו יום יפה בניו יורק". היא נופפה והצטלמה עם ילדה קטנה שחיכתה בחוץ לפני שנכנס לרכב שלקח אותה מהמקום.

תומכיו של יריבה במירוץ לנשיאות דונלד טראמפ ניסו לטעון כי היא אינה כשירה רפואית לתפקיד הנשיאות, בעקבות זעזוע מוח ממנו סבלה בדצמבר 2012 לאחר שהתעלפה. הרופא שלה ייחס תקרית זו לווירוס קיבה ולהתייבשות.

רופאה של קלינטון דיווח שהיא החלימה לחלוטין מזעזוע המוח, אשר גרם לה באופן זמני לראייה כפולה ולגילויו של קריש דם בווריד אשר נמצא במרווח שבין המוח לגולגולת שלה. קלינטון גם סבלה מפקקת ורידים עמוקה, קריש דם המופיע בדרך כלל ברגל, ולוקחת מדלל דם בכדי למנוע קרישים נוספים.

טראמפ השתתף גם הוא בטקס ממנו פונתה קלינטון במנהטן, יחד עם הסנטורים הדמוקרטים צ'אק שומר וקריסטין גיליברנד. מזג האוויר היה חם ולח, ורוח קלה נשבה בזמן הטקס. כשנשאל טראמפ לאחר האירוע לגבי התקרית הבריאותית של יריבתו הפוליטית, הוא ענה "אני לא יודע שום דבר על זה".

רופאו האישי של טרמפ אמר שמצבו של המועמד הרפובליקני מעולה, הן מבחינה פיזית והן מבחינה מנטלית. עם זאת, סירב המתמודד בן ה-70 לפרסם את התיק הרפואי שלו.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!