דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אברה מנגיסטו

אברה מנגיסטו / שנתיים מוחזק אברה מנגיסטו בעזה - ומדינת ישראל שותקת

אמש התקיימה הפגנת מחאה מול בית בית ראש הממשלה בירושלים בדרישה להתערבות ישירה בשחרורו של מנגיסטו, "לא ניתן לקבור את אברה חי" זעק האח.

אילן, אחריו של אברה מנגיסטו בהפגנה אמש(צילום: דבר ראשון)
אילן, אחריו של אברה מנגיסטו בהפגנה אמש(צילום: דבר ראשון)
דוד טברסקי

עשרות פעילים חברתיים הפגינו אתמול (ראשון) לצד משפחת מנגיסטו, מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים, בדרישה לקדם את שחרורו של אברה מנגיסטו, הנמצא מעל שנתיים בשבי החמאס. בין המפגינים היו חניכי ומדריכות 'הנוער העובד והלומד', 'השומר הצעיר', 'בני עקיבא', 'המשמרת הצעירה' של מפלגת העבודה, פעיל הימין הקיצוני בנצי גופשטיין ומטה המאבק לשחרור מנגיסטו. המפגינים צעקו והניפו שלטים 'אברה לחופש נולד' ו'ממשלת ישראל הפקירה את אברה'.

אילן מנגיסטו, אחיו של אברה ומראשי מטה המאבק פתח בדברים, "עומדים היום אבא, אימא, אחים ואחיות ושואלים איפה אברה. שנתיים של חוסר בהירות, שנתיים של שתיקה של ראש הממשלה. אדוני ראש הממשלה, באנו לאמר: לא עוד! לא ניתן לקבור את אברה בעודו חי. אנחנו דורשים צדק הומניטרי. לעצור את ההטבות לאסירי החמאס, כל עוד לאברה אין את הזכויות הבסיסיות. שנתיים לא זכה אברה לביקור של הצלב האדום. אברה הוא ילד מיוחד והוא עבר את הגדר שלא בידיעתו. לחמאס אנחנו פונים – תתחשבו במצבו של אחי, אני אין לי שום בעיה אתכם. אני לא מתעסק בפוליטיקה, בבקשה החזירו את אחי." אילן הדגיש שהמאבק ימשיך עד לשחרורו של אברה, "אנחנו לא נוותר עד שתחזור".

אביו של אברה מנגיסטו בהפגנה אמש (צילום: דבר ראשון)
אביו של אברה מנגיסטו בהפגנה אמש (צילום: דבר ראשון)

אבא של אברה, איליין אמר: "אני מאחל לעצמי לראות את בני בחיי. לא קל לדעת שהבן שלך שבוי ואתה לא יכול לעזור לו". נראה כי המשפחה, ששמרה על שקט תקשורתי, אולי בעקבות השיחה הקשה בינה לבין ראש הממשלה ושליחו ליאור לוטן, החליטה להחריף את ההתבטאויות ולהגביר את הלחץ על נתניהו. "כל כך הרבה זמן עבר מאז שאברה נשבה. לא סופרים אותנו? אנחנו כואבים, הרוסים. איפה ראש הממשלה? איך זה שמשפחות אנשי החמאס מגיעות לישראל, מחבקות את יקיריהן ונשארות איתם בקשר בשעה שאנחנו לא שומעים דבר? ראש הממשלה, זה בידיים שלך!".

אחד החששות המרכזיים של משפחת מנגיסטו היה כי להפגנה לא יגיעו מספיק אנשים שאיכפת להם מאברה, וכי המחאה תישאר בגבולות העדה האתיופית בלבד. הקהל שהגיע בסופו דבר להפגנה היה דווקא מגוון בסופו של דבר, אך מצומצם יחסית. הפעילים הסריטו את ההפגנה וניתן לראות את הסרטונים שלהם גם כאן.

יואל מרשק התייחס לנוכחות המגוונת של המפגינים ואמר כי "היום המאבק עולה מדרגה, תראו מי פה, נערים ונערות מתנועות נוער שונות. אנחנו עושים שבטים שבטים, זהו הזמן להיאבק ביחד, כמו שהנשיא שלנו אמר – המאבק שלנו אברה – אברה הוא שלנו". מרשק התייחס להזדמנות שהייתה לממשלת ישראל בעבר לדלות מידע על מנגיסטו – אך זו הוחמצה, "הייתה הזדמנות פז בהסכם עם טורקיה להביא אפילו פיסת מידע, אי אפשר יותר – קלו כל הקיצים אנו מצפים שראש הממשלה יפעל לקדם לשחרור אברה".

יעל סיני, יו"ר המשמרת הצעירה של מפלגת העבודה, הפגינה ביחד עם חברותיה ופעילים נוספים, "לא יכולתי להישאר אדישה כשראיתי את האמא מדברת על הבן שלה, אי אפשר להתעלם מזה הסיפור לא דופק על דלתות כל אזרחים בגלל שאברה הוא מהקהילה האתיופית. הגענו לכאן לתמוך במשפחת מנגיסטו מתוך סולידריות כחלק ממאבק לשיוויון, מאבק נגד גזענות ומאבק הומנטירי לשחרור אברה" .

מנגיסטו עבר את הגבול לכיוון עזה ב-8.9.2104, כשטיפס על הגדר בגבול זיקים. ככל הידוע, מאז, לא נוצר איתו קשר וההערכה היא כי הוא שבוי בידי החמאס. הישאם א-סייד, אזרח ישראלי ממוצא בדואי נמצא אף הוא בעזה, וחצה את הגבול שלושה חודשים לפני מנגיסטו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!