דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ריו 2016

ריו 2016 / הקלע דורון שזירי העניק לישראל מדליה שנייה במשחקים הפרלימפיים

שזירי נחשב לאחד מהקלעים הטובים בעולם וזוהי לו המדליה השמינית. בסיום התחרות אמר: "חסר לי זהב, כל עוד כוחי במותניי אמשיך להיאבק עליה". בשחייה: פיזרו סיימה שישית בגמר 50 מ' חופשי, יואב ולינסקי סיים שביעי ב-200 מ' מעורב אישי. נבחרת ישראל בכדור שער הפסידה לברזיל, ופתיחה לשייטים בסקאד וסונאר

הקלע דורון שזירי (צילום:: קרן איזיקסון)
הקלע דורון שזירי (צילום:: קרן איזיקסון)
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדליה שנייה לישראל במשחקים הפרלימפיים בריו. אחרי הארד של החותרת מורן סמואל שעשה את הסיפתח למשלחת הישראלית, הקלע דורון שזירי הוסיף ארד משלו בתחרות ברובה חופשי בשלושה מצבים למרחק של 50 מטר.

דורון שזירי בן ה-49 נחשב לאחד מוותיקי המשלחת ואחד הטובים בעולם בענף, בארון התארים המרשים של שזירי ישנן לא פחות משבע מדליות במשחקים הפרלימפיים, כאשר ארבע מתוכן מכסף – באטלנטה 1996 (שלושה מצבים ושכיבה), בבייג'ינג 2008 (בשלושה מצבים) ובלונדון 2012 (שלושה מצבים), ושלוש מדליות ארד – בסידני 2000 (ירי בשכיבה) ובאתונה 2004 (במצב שכיבה ושלושה מצבים).

שזירי סיים את שלב המוקמות במקום הרביעי עם מקבץ סטים מרשים שהעלו אותו לגמר. את הגמר פתח שזירי בסערה, כאשר במצב הכריעה הוא השיג סטים של 50, 50.1 ו-49.4 נקודות, מה שהעניק לו את המקום השלישי הזמני, משם עברו המתחרים למצב שכיבה, כאשר בסט הראשון שזירי קבע 52.7 נקודות, אך נחלש מעט בסט שלאחריו עם 51.6 נקודות וסיים את המקצה עם 51.8 נקודות, תוצאה שמיקמה אותו במקום השלישי.

במצב עמידה התקיימו שני סטים, בהם השיג הישראלי 45.7 נקודות ו-50.5 נקודות, שלאחריהם נופו שני האחרונים, עובדה שהבטיחה לשזירי את מקומו בשישייה הראשונה. בהמשך עברה התחרות לשלב ה"נוק אאוט" על כדור בודד, גם כאן שזירי שמר על המקום השלישי עם 9.6 נקודות, בכדור שלאחריו שזירי קבע 10.1 נקודות ונשאר בתחרות באותו מקום. בסיום הוא רשם 437.5 נקודות שהספיקו לו למקום השלישי הכללי ולמדליית הארד השנייה של ישראל בריו שמצטרפת לשבע המדליות הנוספות של שזירי במשחקים הפרלימפיים. במדליית הזהב זכה לאסלו סורנג'י הסרבי עם 453.7 נקודות ובמדליית הכסף זכה סולטאן אבדולה אלריאני מאיחוד האמיריות עם 451.6 נקודות.

שזירי אמר בסיום: "ברור שאני מתרגש. זו הייתה תחרות חלשה שלי ועדיין הצלחתי לעמוד על הפודיום. זה דרש הרבה עבודה מנטלית והייתי צריך את השקט כדי להוציא כדורים טובים. אני יודע שעדיין חסר לי זהב בקריירה, ותמיד אמרתי שכל עוד כוחי במותני אני ממשיך, וגם עוד אולימפיאדה באה בחשבון".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התקשר לברך את שזירי: "מזל טוב דורון, קלעת בול למטרה! זו מדליה שמינית, אתה כנראה מצליח בעקביות ואני שמח שהוותיקים מוכיחים שוכחם במותנם וכמובן הצעירים. ריגשת אותי, ריגשת את עם ישראל ותודה לך על הרבה גאווה."

דורון שזירי נפצע באוגוסט 1987 בלבנון, כאשר דרך על מוקש בעת פעילות מבצעית של פתיחת ציר סמוך לבופור. בעקבות חומרת הפציעה נקטעה רגלו מתחת לברך, הוא אושפז בבית החולים רמב"ם ולאחר מכן עבר לשיקום בתל השומר. מאז הפציעה החל להתחרות בכדורסל בכיסאות גלגלים ומשם החליט להתמקד במקצוע הקליעה בו הוא מייצג את ישראל מאז המשחקים הפרלימפיים בסידני בשנת 2000. מלבד הספורט, הקים שזירי בעצמו בית מלאכה בפתח תקווה ליצור כיסאות גלגלים בהתאמה אישית לספורטאים.

שחייה

200 מ' מעורב אישי – השחיין יואב ולינסקי שחה נהדר במוקדמות וסיים במקום השישי הכללי במוקדמות ה-200 מטרים מעורב אישי בזמן של 2:57.68 דקות. בגמר שנערך הלילה – שחה ולינסקי חלש יותר מזמנו במקודמות כששחה בזמן של 2:59:08 וסיים במקום השביעי והמכובד.

50 מ' חופשי – ענבל פיזרו עלתה לגמר הרביעי שלה במשחקים בריו, כשהפעם היא עושה זאת ב- 50 מטר חופשי, לאחר שסיימה את המוקדמות בזמן של 40.82 שניות, ודורגה במקום החמישי הכללי. במשחה הגמר שנערך הלילה – שחתה פיזרו טוב יותר וקבעה זמן של 39.73 שניות שהספיק לה כדי לסיים במקום השישי בלב ורשם לזכותה הופעה מכובדת מאוד בגמר רביעי בריו.

100 מ' חופשי – השחיינית הצעירה יוליה גורדיצ'וק סיימה את מוקדמות ה-100 מ' חופשי במקום ה-20, בזמן של 1:10.51 דקות.

כדור שער

בנות הנבחרת הפסידו 7:2 למארחת ברזיל וכעת תצטרכנה להשיג תוצאה הרבה יותר טובה מחר נגד ארצות הברית כדי לעלות לרבע הגמר. המשחק נפתח בצורה צמודה, אולם הייתה זו ברזיל שעלתה ראשונה על הלוח כש 4:18 דקות לסיום המחצית הראשונה הצליחה ויקטוריה אמורים להבקיע, לאחר מכן ברזיל הכפילה את התוצאה ל-0:2 כשנותרו 1:35 דקות לסיום המחצית הראשונה. הלחץ של המארחות הלך והתגבר במחצית השנייה ובתוך שלוש דקות הוסיפו הברזילאיות עוד ארבעה שערים לרשת של ישראל. נקודת האור בנבחרת ישראל הייתה הקפטנית אילהם מחאמיד שהצליחה לצמק פעמיים עד לסיום המשחק שהסתיים בתוצאה 7:2. היום יסתיים שלב הבתים כשישראל תתמודד מול נבחרתה של ארצות הברית ותקווה לנצח ולהעפיל מהבית המוקדם.

שייט

שייט בסנונאר – הצוות הכולל את דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב, פתח את השיוט הראשון במקום ה-12, אבל תיקנן בשיוט השני שם דורג במקום הרביעי וכרגע הם מדורגים במקום השמיני. שייט בסקאד – הצמד הגר ומשה זהבי, שמתחרים בסירת הסקאד, סיימו את השיוטים שלהם במקומות 12 ו-10 ונמצאים במקום ה-11 הכללי.

הישראלים שיתחרו היום

נבחרת הכדור שער נשים תתמודד במחזור האחרון בשלב הבתים נגד ארה"ב, הנבחרת זקוקה לניצחון גדול על-מנת להעפיל לשלב הפלייאוף.

בוצ'יה – נדב לוי יתחרה בשלבים המוקדמים של התחרות.

שייט בסקאד – משה והגר זהבי – שיוטים רביעי וחמישי.

שייט בסונאר – ארנון אפרתי, דרור כהן ושמעון בן יעקב – שיוטים שלישי ורביעי.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!