השבוע יושק באופן רשמי היישומון החדש "מד"א שלי" של מגן דוד אדום שעשוי לסייע רבות בתחום הצלת החיים בישראל. היישומון יכלול מגוון תכונות שיקלו על הזעקת הסיוע כמו גם שיפור וייעול הטיפול הרפואי שיעניקו אנשי מד"א.
היישומון מאפשר ליצור קשר ישיר עם החובשים והפראמדיקים במוקד החירום 101 של מד"א ותורן המוקד יזהה באופן אוטומטי את מיקומו של המתקשר. בנוסף, יוכלו המשתמשים להזין, מבעוד מועד, מידע רפואי חיוני כמו מחלות כרוניות, אלרגיות, רגישות לתרופות, תרשים אק"ג, ועוד. מידע זה יופיע בקבלת הקריאה במוקד מד"א, באופן מידי ומאובטח, ויקצר משמעותית את הליך התשאול של המוקדן. הרקע הרפואי יועבר גם לצוות האמבולנס שבדרכו לחולה, כך שהסיוע הרפואי ייצא לדרך מהר יותר ועם כל המידע הדורש לטיפול רפואי מהיר ומקצועי. אוכלוסיית כבדי השמיעה וכבדי הדיבור תוכל לציין זאת כחלק מהמידע הרפואי שיוצג במוקד וכך תתאפשר יצרת קשר באמצעות צ'אט.
השימוש ביישומון מאפשר גם הזנה של כתובות ומידע רפואי של קרובי משפחה – הורים, סבים וסבתות, דודים – או חברים ובעת הצורך להזעיק בלחיצת כפתור אמבולנס למקום, גם ללא המצאות בו.
עוד יתאפשר למשתמשים הנתקל במצב חירום רפואי ברחוב לשלוח תמונה או לקיים שיחת ווידאו בשידור חי עם מוקד מד"א כך שניתן יהיה להזניק לאירוע את הכוחות הנדרשים ולתדרך את המשתמש איך לפעול עד להגעת צוותי מד"א למקום.
"מד"א נמצא בחזית הטכנולוגיה של רפואת החירום הטרום אישפוזית ונחשב בין המובילים בעולם בתחום זה", אמר מנכ"ל מד"א אלי בין, "השקעה בהון אנושי, בהדרכות ובהשתלמויות, בד-בבד לצד השקעה ופיתוח טכנולוגיה מתקדמת, הם אלו אשר בכוחם לשמור על מד"א כסמל ומופת שמציב רף גבוה בתחום הטכנולוגי בקנה מידה עולמי ופועל ביתר שאת על מנת למקסם פעילות מצילת חיים. אני קורא לציבור הרחב להוריד את יישומון 'מד"א שלי' למכשירים הניידים ולהצטרף אלינו למשימת הצלת החיים".
את היישומון ניתן כבר להוריד בחנות Play עבור אנדרואיד ובימים הקרובים תתווסף גם ל-App Store של אייפון.