דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הילארי קלינטון

הבחירות בארה"ב / הילארי קלינטון לקתה בדלקת ריאות בעוד המירוץ לנשיאות מתחמם

המירוץ הצמוד לנשיאות ארה"ב ממשיך להתחמם כאשר נותרו עוד פחות מחודשיים לבחירות והעימות הראשון בעוד 10 ימים. המירוץ עדיין צמוד עם יתרון קל לקלינטון.

הילרי קלינטון ביציאה מדירת ביתה בניו יורק ב11/9/2016, לאחר שחשה ברע במהלך טקס (צילום: AP).
הילרי קלינטון ביציאה מדירת ביתה בניו יורק ב11/9/2016, לאחר שחשה ברע במהלך טקס (צילום: AP).

כשהילארי קלינטון אובחנה בדלקת ריאות לקראת סוף השבוע, היא יידעה על כך חלק מיועציה הקרובים אך המשיכה עם לוח הזמנים העמוס של הקמפיין ולא יידעה את הציבור על מחלתה. "לא חשבתי שזה יהיה כזה עניין גדול" היא אמרה.

התגובה הראשונה של קלינטון על מצבה הבריאותי הגיעה בראיון ל-CNN ביום שני, יום לאחר שצולמה כאשר היא חווה סחרחורת ונאלצה להודות על מחלתה בפני הציבור האמריקאי ולבטל נסיעה של הקמפיין לחוף המערבי.

התקרית הנוכחית חיזקה את המוניטין של קלינטון כדמות ציבורית עם נטייה לשמירה על פרטיותה. גם כאשר חלק מעוזריה הבחירים ביותר הודו שהם היו איטיים מידי בהעברת המידע על מחלתה של קלינטון לציבור כלל לא ברור האם ומתי הם עצמם יודעו על המצב מפי קלינטון עצמה.

בצעד שכוון להשקיט שאלות על שקיפות, קלינטון הבטיחה שהיא תפרסם מידע רפואי נוסף בהמשך השבוע. צוות הקמפיין של קלינטון מנסה להשתמש בנושא לטובתו וגם המועמד הרפובליקני ומיליארדר הנדל"ן דונלד טראמפ שעד היום פירסם מכתב אחד מהרופא שלו בלבד, הודיע שגם הוא מתכנן לשחרר עוד מידע רפואי בימים הקרובים.

כאשר הבחירות מתקיימות בעוד פחות מחודשיים, דרך הטיפול של קלינטון בכל התקרית הבריאותית האחרונה הוסיפה לתחושת חוסר הבהירות של הדמוקרטים בכל הקשור למירוץ לנשיאות. בעוד שחלק מהדמוקרטים אמרו שככל הנראה לא יהיה לתקרי האחרונה השפעה משמעותית על המירוץ לנשיאות יש ביניהם כאלה שחשים שהמירוץ עם טראמפ צמוד מידי בשביל להרגיש בנוח.

"אם אתה מסתכל על החודשיים האחרונים, זה מרגיש כאילו כבר היה צריך להיווצר פער גדול יותר במירוץ" אמר גרג האס, יועץ אסטרטגי דמוקרט מאוהיו.

אהרון רגונברג, נציג רוד-איילנד בסנאט מטעם הדמוקרטים, אמר שהוא מרגיש "מופתע ומודאג" שהמירוץ כל כך צמוד.

"אני עדיין חושב שנזכה, אבל אני חושב שמי שלא מודאג מזה שגזען סוציופת שנתמך על ידי ה-KKK כל כך קרוב בסקרים כרגע לא חיי במציאות" הוסיף רגונברג על טראמפ.

ביום ראשון, עזבה קלינטון במפתיע טקס זיכרון ל9/11 בניו-יורק וצולמה בוידאו כשהיא מועדת ונתמכת על ידי המלווים שלה. אחרי כ-90 דקות של שקט מהקמפיין שלה, יצאה הודעה שקלינטון עזבה בגלל מכת חום. כמה שעות לאחר מכן הרופאה שלה אישרה שהיא לקתה בדלקת ריאות כיומיים לפני כן.

קלינטון בילתה את יום שני בביתה שבצ'פאקווה, ניו-יורק אחרי שביטלה קמפיין לגיוס תרומות בקליפורניה. לא היה ברור מתי היא מתכוונת לחזור לקמפיין וללוחות הזמנים שלו.

בהודעת טקסט ששלחה לתומכיה כתבה קלינטון: "כמו כל אחד שאי פעם היה חולה בבית ולא בעבודה, אני רק להוטה לחזור כבר"

טראמפ, באופן מפתיע, הראה איפוק בקשר לבריאותה של קלינטון. הוא איחל לה בריאות ולא חזר על שאלות שהעלה בעבר על האם יש לה את הכוח ואת הסיבולת כדי להיות נשיאה.

עם זאת טראמפ כן תקף את קלינטון על דבריה בשישי בערב בהם אמרה שאפשר לשים חצי מהתומכים של טראמפ ב"סל של דחויים" ושהם הם גזענים, סקסיסטיים, הומופוביים וחשוכים. מאוחר יותר קלינטון התחרטה על הכינוי שהדביקה לחצי מתומכיו של טראמפ אבל נשארה בעמדתה שהמועמד הרפובליקני נותן במה ל"השקפות וקולות של שנאה".

בנאום שנשא במרילנד ביום שני, אמר טראמפ שהוא היה בשוק לשמוע את קלינטון "תוקפת, מכפישה, מנבלת ומזלזלת באנשים הנפלאים והמדהימים האלה שתומכים בקמפיין שלנו".

אחרי שינוי בצוות הקמפיין שלו באוגוסט, טראמפ זנח כמעט לגמרי את ה"סגנון החופשי" של הקמפיין שלו שהלהיב את תומכיו אך גם גרר שורה של אמירות שנויות במחלוקת על נשים, מיעוטים ועוד. היכולת החדשה של המועמד הרפובליקני לדבוק בתסריט באה לידי ביטוי בהתחזקותו גם בסקרים הלאומיים וגם בסקרים בכמה מהמדינות המתנדנדות.

"הימים האחרונים מכניסים לתחושה של חוסר בהירות," אמר כריס קופינס, יועץ אסטרטגי לדמוקרטים. הוא הוסיף שסוף השבוע הקשה של קלינטון מעלה את הסיכויים והסיכונים לקראת העימות הנשיאותי הראשון ב-26 בספטמבר, שלדבריו "או שיגמור את טראמפ או, אם ישחק טוב את המשחק, ייצור מרוץ."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!