דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פורום התעשייניות

שוויון / "התפיסה שאישה היא 'משכורת שנייה' היא אחת הבעיות שאנחנו צריכים לטפל בהן"

אמרה מור שמגר, יו"ר "פורום התעשייניות" בכנס 'ביחד שוברים את תקרת הזכוכית' שעסק בקידומן של נשים בתעשייה. השרה לשוויון חברתי: "נשים צריכות לקחת חלק גדול יותר בשדרות הניהול של החברות הציבוריות והפרטיות כאחד".

מימין לשמאל מור שמגר, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, וח"כ גילה גמליאל  (צילום: דוברת התאחדות התעשיינים בישראל).
מימין לשמאל מור שמגר, ח"כ איילת נחמיאס ורבין, וח"כ גילה גמליאל (צילום: דוברת התאחדות התעשיינים בישראל).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות תעשייניות השתתפו בכנס שערך היום (שלישי) פורום התעשייניות בהתאחדות התעשיינים בתל אביב, תחת הכותרת "ביחד שוברים את תקרת הזכוכית". "הפערים ואי-השוויון החברתי הם כיום המכשול העיקרי בהתקדמות שלנו כחברה וכמדינה", אמרה בפתח הכנס השרה לשוויון חברתי גילה גמליאל. "נשים צריכות וחייבות לקחת חלק גדול יותר בשדרות הניהול של החברות הציבוריות והפרטיות כאחד".

יו"ר הפורום מור שמגר, סיפרה כי למרות שעבדה במפעל משפחתי נתקלה באפליה. "אבא שלי נתן לי משכורת יחסית נמוכה וכשביקשתי העלאה, הוא אמר לי 'אבל את משכורת שנייה'. אבא שלי מקסים, אבל גם הוא לא הבין שנשים כבר צריכות לעמוד בזכות עצמן. התפיסה שאישה היא 'משכורת שנייה' היא אחת הבעיות שאנחנו צריכים לטפל בהן", אמרה.

ח"כ גילה גמליאל ויו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש (צילום: דוברת התאחדות התעשיינים בישראל).
ח"כ גילה גמליאל ויו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש (צילום: דוברת התאחדות התעשיינים בישראל).

יו"ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש סיפר על שיחות שניהל עם בתו, אף היא תעשיינית העובדת במפעל המשפחתי. "לפעמים בוויכוחים שבהם אני אומר שאין 'תקרת זכוכית', היא אומרת לי 'אתה לא מבין, אתה לא קשוב', סיפר ברוש, "יכול להיות שזה נכון ואנחנו צריכים להיות יותר קשובים. הבת שלי אמרה לי שאני צריך לפעמים לחשוב איך אני מאפשר לנשים לצאת לחופשת לידה ארוכה יותר. בהתחלה חשבתי שזה לא ממש אפשרי, אבל היום אני מבין שאולי צריך לחשוב אחרת". עוד הוסיף ברוש כי לא נכון לבחון את איכותו של מנהל או מנהלת, רק על פי מספר שעות העבודה.

עפרה שטראוס, יו"ר קבוצת שטראוס אמרה כי "אנחנו צריכים לשאול את עצמנו, כמה נשים עובדות במפעלים – כמה ברצפת הייצור וכמה בהנהלה, ולקבוע יעדים לשיפור והרחבת המשאב האנושי. זה גם משפר את התוצאות העסקיות וגם מתאים למגמה העולמית ומאפשר להצליח בשותפויות גלובליות. זה צודק ומוסרי ומקדם עתיד טוב יותר". לדבריה, חיזוקן של נשים – המהוות 51% מהאוכלוסייה – יחזק גם את כוח הקנייה במשק ויניע את הצמיחה.

עופרה שטראוס (צילום: דוברת התאחדות התעשיינים בישראל).
עופרה שטראוס (צילום: דוברת התאחדות התעשיינים בישראל).

בשיחה עם 'דבר ראשון' סיפרה שמגר שעם כניסתה לתפקיד לפני כשנה, שינתה את שם הפורום מ'מנהלות בתעשייה' ל'פורום נשים בתעשייה'. "'מנהלות בתעשייה' פונה לקבוצה מאוד מסוימת ומצומצמת של מנהלות בכירות" הסבירה, "יש הרבה מנהלות ביניים והרבה עובדות ברצפת הייצור ואני חושבת שהאחריות של הפורום הוא לטפל ולדאוג לכל אישה שעובדת בתעשייה".

כנס "פורום הנשים" של התאחדות התעשיינים (צילום: דבר ראשון).
כנס "פורום הנשים" של התאחדות התעשיינים (צילום: דבר ראשון).

לדבריה, על פי נתוני הלמ"ס יש כיום בענף התעשייה כעשרת אלפים מנהלות בכל הדרגים – ממנהלות משמרת ועד מנהלות חברות. 'פורום נשים בתעשייה' עושה סדנאות מקצועיות בנושאים הקשורים לקידום מקצועי, כתיבת קורות חיים, דחיפה לקידום בארגון ושיווק עצמי ברשתות החברתיות, כשחלק ממטרות המפגשים הללו היא יצירת קהילה ונטוורקינג של נשים בתעשייה. תעשייניות מהפורום מלוות את פעילות הצבא בעידוד נערות לגיוס משמעותי לצה"ל למקצועות טכנולוגיים, ומתלוות לקצינות בביקוריהן בבתי ספר. בפרוייקט חדש נוסף אימצה התאחדות התעשיינים שתי עמותות הפועלות להעצמת נשים ונערות – רוח נשית והחצר הנשית. כמו כן פועל הפורום לקידום יוזמות חקיקה בנושא.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!