דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שמעון פרס

שמעון פרס / לאחר האירוע המוחי מצבו של הנשיא התשיעי מתייצב

במהלך הלילה חזר הנשיא התשיעי להכרה, ונרשמת אופטימיות קלה בקרב רופאיו. הוא מאושפז בבית החולים תל-השומר ולצידו בני משפחתו. שר הבריאות יעקב ליצמן ביקר את פרס בבית החולים ומסר לתקשורת: "מצבו קצת יותר טוב מהלילה. בעזרת השם אני מקווה שנציל את פרס שיחזור לאיתנו".

שמעון פרס (ארכיון. צילום: פלאש 90).
שמעון פרס (ארכיון. צילום: פלאש 90).
שי ניר

אתמול (שלישי) אושפז שמעון פרס לאחר שחש ברע בבית החולים תל-השומר. לפני כשבועיים עבר הנשיא התשיעי השתלת קוצב לב, ולכן נטל תרופות לדילול דם. במהלך הערב עבר פרס אירוע מוחי קשה, והוכנס לבדיקת C.T. בדיקה זו גילתה כי ישנו דימום מוחי שאינו נעצר. פרס עבר הליכים רפואיים שלא הצליחו לייצב את מצבו. בני משפחתו הגיעו לבית החולים, ובסביבות השעה חצות יצא בנו חמי אל כלי התקשורת שעמדו מחוץ לבית החולים ואמר כי המשפחה תאלץ לקבל החלטות קשות בשעות הקרובות.

פרופ׳ יצחק קרייס מסר הבוקר (רביעי): ״הנשיא פרס עבר את הלילה בשלום. מצבו יציב אך קשה. הועבר למחלקה לטיפול נמרץ. תחת השגעה של צוות רב תחומי. הערכת מצב שוב בצהריים״. פרופ׳ רפי ולדן, חתנו ורופאו האישי: ״המשפחה לצידו. שמחים להיווכח שהוא מגיב וכנראה קשוב למה שנאמר לו. הוא מורדם שוב כדי שלא יתאמץ. בפעם הבאה שננסה להעירו, אני מקווה שנוכל לתקשר איתו״.

בעקבות הידיעות על התדרדרות מצבו הבריאותי של פרס, המערכת הפוליטית מיהרה להגיב. "אני עוקב בדאגה אחרי הדיווחים מבית החולים ומתפלל יחד עם העם כולו להחלמתו של שמעון ידידי." כתב נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בדף הפייסבוק שלו.

ראש הממשלה בנימין נתניהו כתב, "אני מאחל לנשיא לשעבר שמעון פרס החלמה מהירה. שמעון, אנחנו אוהבים אותך והעם כולו מייחל להחלמתך." עוד נמסר מלשכתו כי נתניהו  שוחח עם מנהל בית החולים שיבא וקיבל עדכון על מצבו הרפואי של הנשיא לשעבר שמעון פרס. רה"מ מסר את תפילותיו של העם כולו להחלמה מהירה.

הרב הראשי לישראל,  הרב דוד לאו שליט"א קרא לציבור הרחב להתפלל לרפאותו של פרס, "למר פרס יש זכויות רבות בפעילותו רבת השנים למען עם ישראל ובחיזוק בטחונה של מדינת ישראל מאז היווסדה וראוי שכולם יצטרפו בעת הזאת בתפילה להחלמתו".

שר הביטחון, אביגדור ליברמן, כתב: "כולנו מתפללים לשלומו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ומקווים שיוכיח שוב שהוא יודע לחזור גם ממצבים קשים".

יושב ראש האופוזיציה ויו"ר המחנה הציוני ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "מאחל לך נשיאנו לשעבר ויקירנו לתמיד שמעון פרס שתחלים במהרה ותשוב להשמיע את קולך החכם הצלול והמפוכח. רפואה שלמה!"

שר האוצר ויו"ר מפלגת כולנו משה כחלון צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "מתפללים לשלומו של הנשיא לשעבר שמעון פרס ומחזקים את המשפחה ברגעים מותחים וקשים אלו."

שר הפנים ויו"ר מפלגת ש"ס אריה דרעי צייץ בחשבון הטוויטר שלו, "מתפלל להחלמת שמעון בן שרה, נשיא המדינה וראש הממשלה לשעבר".

סגן השר לשיתוף פעולה אזורי, איוב קרא, שלח אף הוא איחולי החלמה: "כולנו מתפללים הלילה לשלומו של שמעון פרס ומחכים ומצפים לבשורות טובות מבית החולים".

שגריר ארצות הברית בישראל, דן שפירו מסר איחולי החלמה, "מתפללים למען החלמתו של נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס."

חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) פרסם בדף הפייסבוק שלו את הודעת התמיכה הבאה: "מאחל רפואה שלמה לנשיא לשעבר שמעון פרס, סמל השלום ושותפות החיים –  اتمنى الشفاء العاجل لرئيس الدولة السابق شمعون بيرس الذي يعتبر رمزاً للسلام والتعايش"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!