דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עובדים עם מוגבלויות

עובדים בעלי מוגבלות / הכנסת פרסמה מכרז דרושים לאנשים עם מוגבלות שכלית

בכך צפוי מספר העובדים עם צרכים מיוחדים לגדול בכ-25% וזאת בהמשך לחוק לפיו כל גוף ציבורי צריך להעסיק לפחות 5% עובדים בעלי מוגבלות. יו"ר הכנסת אדלשטיין: "אנחנו לא רק נאה מחוקקים אלא גם נאה מקיימים"

כנסת ישראל (תמונה: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel)
כנסת ישראל (תמונה: Dr. Avishai Teicher Pikiwiki Israel)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כנסת ישראל פרסמה אתמול (רביעי) מודעת דרושים לאיוש חמש משרות, המיועדת לאנשים עם מוגבלות קוגניטיבית או שכלית. כבר כיום מועסקים בכנסת 20 עובדים בעלי צרכים מיוחדים. העובדים הנוספים שיגוייסו ישרתו בתפקידי סיוע מנהלי – מזכיר מסייע באחת מועדות הכנסת, סדרן מסייע, עובד מסייע בתחום כנסת ירוקה, ושליח מסייע.

יו"ר הכנסת, יולי יואל אדלשטיין, אמר "אני מאמין שהצלחת הפרויקט, שכבר הפכה לשם דבר, תיתן תמריץ למשרדי ממשלה וגופים ציבוריים נוספים ללכת בעקבות הכנסת. רק במושב האחרון חוקקה הכנסת חוק המחייב מעסיקים להעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים, ואנחנו לא רק נאה מחוקקים אלא גם נאה מקיימים. ככל שרק נוכל, נרחיב עוד את הפרויקט בכנסת". לדברי אדלשטיין הוא חש גאווה עצומה כאשר הוא צופה בעבודה הברוכה של אנשים עם מוגבלות בכנסת.

ח"כ איציק שמולי אמר כי "זו פשוט גאווה לכנסת שכבר כמה שנים מובילה בתחום הזה של העסקת אנשים עם מוגבלות ומשמשת מגדלור לגופים ציבוריים אחרים. אנשים עם מוגבלות הם קודם כל אנשים ורק אחר כך בעלי מוגבלות והגיע הזמן שהמשק כולו יפנים זאת. החוק שחוקקנו בהובלתי יעשה כאן מהפכה שלמה ויפתח את שערי שוק התעסוקה עבורם ויאפשר השתלבות אמיתית בחברה."

תהליך כתיבת מודעות הדרושים נעשה באופן ייחודי לאחר עבודת מטה מקיפה של אגף בכיר משאבי אנוש בכנסת יחד עם המכון להנגשה קוגניטיבית, באופן שיהיה נגיש לאנשים עם המוגבלויות להם הוא מיועד. מדובר בנוסח הרגיל, אולם עם התאמות לשפה פשוטה שתקל על המועמד או המועמדת להבין את הליך מילוי הטופס. לדוגמה נכתב במקום "שם האב" – "איך קוראים לאבא שלך"?, וכן "אתה צריך לרשום את מספרי הטלפון שבהם אפשר להתקשר אליך. תרשום לפחות מספר טלפון אחד". באותו האופן נכתבו ההוראות לשלוחת שאלון המועמדות לעבודה, וכיצד יש לנהוג במידה ולא מקבלים תשובה תוך שבועיים מהכנסת. הטופס המלא מופיע באתר האינטרנט של הכנסת, תחת המדור "דרושים ומשרות פנויות". מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ חתם על המודעות הייחודיות.
בין 20 העובדים עם מוגבלויות המועסקים היום בכנסת ישנם כאלו עם תסמונת דאון, אוטיזם וכן חמישה משוקמים של משרד הביטחון עם אחוזי נכון גבוהים. בעבר היו מועסקים באופן עקיף כחלק מהתקשרות עם עמותות המפעילות תוכניות שיקומיות, אולם לפני כמה שנים נקלטו להעסקה ישירה כעובדי הכנסת לכל דבר ועניין. העובדים מועסקים כיום במחלקת הדפוס, ביחידת הסדרנים, במרכזיית הכנסת, בעבודות מזכירות ביחידות השונות, בחלוקת דואר לח"כים ועוד. הכנסת היא זוכת פרס קרן של”ם לשנת 2011 עבור פעילותה לשילוב אנשים עם פיגור שכלי בתעסוקה.

ביומו האחרון של מושב הקיץ של הכנסת, בתחילת אוגוסט, עבר בקריאה שנייה ושלישית חוק המחייב כל גוף ציבורי להעסיק לפחות 5% עובדים עם מוגבלויות. הנושא עלה על סדר היום בעקבות מאבק שהוביל יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ששם למטרה את הגדלת ההעסקה של עובדים עם מוגבלויות. בשנת 2015 הוחל צו הרחבה על הסכם בין ההסתדרות והמעסיקים, על פיו כל עסק המעסיק למעלה ממאה עובדים להעסיק בשיעור של לפחות 3% ממצבת כוח האדם, עובדים עם מוגבלויות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!