דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

הסכם חדש / מענק של 6,000 ש"ח בשנה לעובדי כוח העזר בבתי החולים

כך נקבע בהסכם קיבוצי חדש בין ההסתדרות לאוצר. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן: "מדובר בהישג אמיתי אשר מחזיר את הכבוד האנושי לעובדים"

בית חולים (צילום ארכיון: הדס פרוש  פלאש 90).
בית חולים (צילום ארכיון: הדס פרוש פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי כוח העזר בבתי החולים יקבלו תמריץ בגובה 6,000 ₪ על כל שנת עבודה שישלימו בתפקידם – כך נקבע בהסכם קיבוצי חדש שנחתם אתמול (חמישי) בין משרד האוצר להסתדרות. ההסכם יחול על כ-2,000 עובדי כוח העזר המשתייכים לסקטור עובדי המנהל והמשק בבתי החולים הממשלתיים והעירוניים. מדובר בעובדים המסייעים לצוות הרפואי, ואחראים להאכלת המטופלים, לרחיצתם ולעיסויים במידת הצורך, וכן להעברת חולים מאושפזים ממחלקה אחת לשנייה.

בנוסף לתמריצים עתידיים, ההסכם כולל גם מענק של 6,000 שקל לעובדי כוח עזר שהוותק שלהם נכון ליום החתימה הוא שנה ומעלה. התמריץ השנתי לעובדים אלו, מתווסף לתוספת שכר ממוצעת בגובה של כ-10% שיקבלו עובדי כוח העזר עד 2018, כחלק מתחולת הסכם המסגרת שהובילו יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר האוצר משה כחלון.

"אנחנו מובילים מהפכה חברתית שקטה", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן עם חתימת ההסכם, "בהסכם הנוכחי הבאנו בשורה לאלפי משפחות של עובדי כוח עזר. מדובר בהישג אמיתי אשר מחזיר את הכבוד האנושי לעובדים ועוזר לייצר כאן מציאות חדשה. 6,000 ₪ תוספת מדי שנה היא תוספת משמעותית, שבמקרים רבים משמעותה עוד משכורת שיקבלו עובדי כוח העזר לכל שנת עבודה. ההסתדרות תמשיך לפעול למען צמצום פערים ולדאוג להגנת זכויות העובדים ושיפור תנאי העסקתם, תוך מתן דגש מיוחד לחיזוק מעמד העובדים ברמות השכר הנמוכות".

יו"ר הסתדרות עובדי המדינה, אריאל יעקובי, הצטרף לדברי ניסנקורן והוסיף כי "הגענו להישג חשוב שעוזר לשמר את ההון האנושי בתפקיד תובעני ושוחק במערכת הבריאות. תמריץ זה מהווה חיזוק חיוני לקבוצת עובדים אשר זקוקה לכך, והסתדרות עובדי המדינה תמשיך לפעול בכל הערוצים שעומדים לרשותנו על מנת לחזק את העובדים ולהבטיח שירות איכותי יותר".

אלי בדש, יו"ר הועד הארצי של עובדי המנהל והמשק והפרא-רפואיים בבתי החולים הממשלתיים, בירך על ההישג ואמר כי "סוף סוף המדינה מביטה על כוחות העזר ומתגמלת אותם בהתאם לשליחות החשובה שהם ממלאים. אני רוצה להודות מקרב לב ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי, על כך שליוו אותנו באופן אישי ודאגו שנגיע להסכם שמכבד את העובדים".

מטעם משרד האוצר חתם על ההסכם הממונה על השכר יוסי כהן.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!