דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ריו 2016

ריו 2016 / ענבל פיזרו זכתה בארד במשחה הפרלימפי בריו

זוהי המדליה השלישית של המשלחת הישראלית בריו והתשיעית לזכותה במשחקים הפרלימפיים. מקום שמיני לפסקל ברקוביץ' בגמר הקאנו-קייאק, מקום שמיני גם לקובי לאון בגמר אופני-יד, ויום טוב לשייטי הסונאר

ענבל פיזרו זוכה במדליית הארד במשחקים הפראלימפים בריו 2016 (צילום: קרן איזיקסון).
ענבל פיזרו זוכה במדליית הארד במשחקים הפראלימפים בריו 2016 (צילום: קרן איזיקסון).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחייה: מגיע לה! מדליית ארד לענבל פיזרו

לאחר שלא הצליחה לעלות על הפודיום בשלושת משחי הגמר האחרונים בריו, ענבל פיזרו בת ה29 רצתה לצאת עם טעם מתוק מריו. במשחה הגמר ל200 מ' מעורב אישי ענבל סיימה שלישית בזמן של 3:38.20 דקות והעניקה לישראל את מדליית הארד השלישית בריו והתשיעית שלה במשחקים הפרלימפיים ובכך שחררה מעצמה הרב לחץ ותסכול.

ענבל פיזרו זכתה במדלית הארד (צילום: קרן איזיקסון).
ענבל פיזרו זכתה במדלית הארד (צילום: קרן איזיקסון).

במשחה המוקדמות שנערך בצהריים, הראתה ענבל עליונות. ענבל פתחה את המשחה בסגנון הפרפר החלש שלה והחלה להוביל את המשחה לקראת סוף המשחה בסגנון החזה, ובסגנון החתירה החלה להוביל בפער גדול עד שלבסוף ניצחה את המקצה עם תוצאה של 3:37.62 דקות שהעלו אותה לגמר.

במשחה הגמר ענבל שחתה במסלול החמישי, בתחילת המשחה קרה אירוע משונה שגרם למשחה להתעכב בשעה, עקב בעיה בזרמי המים בבריכה. לאחר העיכוב ענבל זינקה למים ופתחה חלש בסגנון הפרפר, לאחר מכן עברה לגב והחלה להתקדם לעבר המקום הרביעי, בסגנון החזה היא כבר הייתה קרובה למקום השלישי כאשר שרה רונג בנורבגית פותח פער עצום במקום הראשון. ענבל עברה לסגנון החתירה החזק שלה ועקפה שתי שחייניות בדרך להבטיח לעצמה את המקום השלישי, לבסוף ענבל עצרה את השעון בזמן של 3:38.20 דקות והבטיחה לעצמה מדליית ארד ראשונה בריו. במדליית הזהב זכתה כאמור, הנורווגית שרה רונג, שלא הותירה ספק לגבי זהות המנצחת אחרי שעצרה את השעון על 3:15.83. בכסף זכתה הספרדייה תרזה פרלס עם 3:36.14 דקות. המדליה של ענבל מצטרפת לשמונה המדליות שיש לזכותה במשחקים הפרלימפיים, מהן ארבע מדליות כסף וארבע מדליות ארד מהמשחקים באתונה, בייג'ינג ולונדון. נותר לה עוד חלום לזכות בזהב.

ענבל פיזרו זכתה במדלית הארד (צילום: קרן איזיקסון).
ענבל פיזרו זכתה במדלית הארד (צילום: קרן איזיקסון).

ענבל סיכמה את המשחה: "היה לי נורא קשה, הדחייה של המשחה לא עזרה והייתי צריכה לעשות איפוס מחדש. גם אחרי המדליה הזאת עדיין לא סיימנו, דיברתי על זה שמזמן לא הרגשתי שנתתי את כל מה שהיה לי ואני יוצאת עם תחושת פספוס, שאת היכולת האמיתית שלי אני לא מצליחה להביא וזה קשה לי. אבל יש לי מדליה ואני גאה על כך".

עוד בבריכה השחייה, השחיין יואב ולינסקי התחרה במקצה ל-100 מטרים חזה וסיים במקום העשירי עם זמן של 1:34.36 דקות ולא העפיל לגמר. השחיין איאד שלבי התחרה במוקדמות 50 מ' גב וסיים במקום ה11 והאחרון עם 1:16:97 דקות

פסקל ברקוביץ' בגמר קאנו-קייאק

חותרת הקנו-קייאק הישראלית בת ה49 פסקל ברקוביץ' עצרה את השעון על 1:01.131 דקות ב-200 מטר, תוצאה שהספקה לה למקום השמיני והאחרון בגמר. כזכור, פסקל העפילה לגמר מהמקום השביעי הכללי לאחר שבמוקדמות סיימה במקום השלישי במקצה ובחצי הגמר סיימה גם כן שלישית. עבור פסקל, עצם ההעפלה לגמר הפרלימפי הינה הישג כביר בפני עצמו. פסקל סבלה בפתיחה מרוח צד חזקה במיוחד שהקשתה עליה, אבל למרות המכשול היא נתנה את כל מה שיכלה וסיימה במקום השמיני והמכובד בפער קטן משאר המתחרות. אמה וויגס הבריטית זכתה במדליית הזהב עם 53.288 דקות, נטליה לגוטנקו האוקראינית זכתה במדליית הכסף וסוזן סייפל עם בארד. עבור ברקוביץ' מדובר בפעם השלישית שהיא משתתפת במשחקים הפרלימפים, כשבפעמים הקודמות התחרתה באופני יד ובחתירה והפעם בקייאק. ברקוביץ' אמרה לאחר הגמר: "נתתי הכל, הייתה תחרות קשה מאוד. בעיקר בגלל הרוח שהכי קשה לי, בבוקר שמחתי שהרוח קלה אבל פתאום הפכה להיות רוח צד וידעתי שיהיה לי ממש קשה. אני מסופקת כי אני מייצגת את ישראל ואני מאוד גאה בזה. מבטיחה להיות על הפודיום בטוקיו".

מקום שמיני לקובי ליאון בגמר אופני-היד

לאחר שכבר סיים במקום השישי בתחרות נגד השעון, זינק אתמול רוכב אופני-היד קובי ליאון בן 40 למרוץ הגמר במקצה הכביש ל45 ק"מ, המקצה החלש יותר של ליאון. למורת רוחו של ליאון הוא סבל בפתיחת המרוץ מפנצ'ר בגלגל הקדמי ואיבד 15 דקות יקרות, את הסיבוב הראשון הוא סיים שמיני אחרי 37:06 דקות. לסיום הסיבוב השני הגיע אחרי 1:11:59 שעות ובתום הסיבוב האחרון ליאון עצר את השעון על זמן של 1:45:24 שעות שהספיקו לו למקום השמיני והמכובד, בהופעה לא רעה בהתחשב במכשול שפגע בו בפתיחת המרוץ. למקום הראשון בתחרות הגיע גרויולקס האמריקאי, את מדליית הכסף קטף לוקה מאצונה האיטלקי ואת מדליית הארד פנקייסר השווייצרי.

שיט: יש תקווה בסונאר

יום טוב לצוות הסונאר – דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב, שסיימו את השיוטים 7-8 במקומות השני והחמישי ומדורגים במקום השביעי הכללי ורק 4 נקודות מהמקום השלישי המוביל לארד כאשר נותרו להם עוד 3 שיוטים. בסקאד – משה והגר זהבי ממשיכים להיחלש וסיימו את השיוט ה7 במקום התשיעי ופסלו שיוט השמיני, כעת הם מדורגים אחרונים לפני שלושת השיוטים האחרונים.

הישראלים שיתחרו היום בריו

השחיינית אראל הלוי תזנק למוקדמות 100 מטר חופשי בקצה ה – S7 ותנסה להתברג למשחה הגמר. השייטים הגר ומשה זהבי ימשיכו בתחרות בסקאד ויזנקו לשיוטים התשיעי והעשירי, כשנכון לעכשיו הם לא נמצאים בתמונת המדליות. שייטי הסונאר ארנון אפרתי, דרור כהן, שמעון בן יעקב, יזקו אף הם לשיוטים התשיעי והעשירי ולהם סיכוי לא רע להתברג במקום על אחת משלושת המדליות.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!