דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ריו 2016

ריו 2016 / יום תחרויות מרשים למשלחת הישראלית. עוד מרתון אחד לפנינו

ענבל פיזרו מדליסטית הארד סיימה במקום ה-5 בגמר ה-5 שלה ותישא את דגל ישראל בטקס הסיום שייערך הלילה. טרגדיה ביום האחרון - הרוכב האיראני בהמן גולהרמז'ד נהרג לאחר שהתרסק על המסלול.

יואב ולינסקי שבר את שיאו האישי במקצה המוקדמות ל 100 מטר חופשי בזמן של 1:14:59 דקות והגיע למקום ה 15 הכללי. (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
יואב ולינסקי שבר את שיאו האישי במקצה המוקדמות ל 100 מטר חופשי בזמן של 1:14:59 דקות והגיע למקום ה 15 הכללי. (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
יאיר צוקר
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מדליסטית הארד ב-200 מ' מעורב אישי ענבל פיזרו, זינקה הלילה למשחה המוקדמות ל-100 מטר חופשי. ענבל סיימה את המקצה במקום השני בזמן של 1:24.38 דקות שהיה השלישי בטיבו במוקדמות ועלתה לגמר נוסף, החמישי שלה בריו.

בגמר ענבל שחתה טוב יותר ועצרה את השעון על 1:24:04 דקות, שהספיק לה למקום החמישי ובכך סיימה את התחרות בריו עם חמישה גמרים פרלימפיים ומדליית ארד אחת ב-200 מ' מעורב אישי. לא ברור אם ענבל בת ה-29 תמשיך להתחרות בטוקיו 2020, אבל מה שבטוח שאחרי 9 מדליות במשחקים פרלימפיים, היא מודל לחיקוי בשביל הרבה מאוד ילדים וילדות שירצו להגשים את החלומות שלהם ולהגיע הכי רחוק שאפשר.

מדליסטית הארד, החותרת מורן סמואל, תישא את דגל ישראל בטקס הסיום של המשחקים הפראלימפים (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).
מדליסטית הארד, החותרת מורן סמואל, תישא את דגל ישראל בטקס הסיום של המשחקים הפראלימפים (תמונה באדיבות ההתאחדות לספורט נכים).

יואב ולינסקי

ישראלי נוסף שזינק למים הוא יואב ולינסקי שהשתתף במשחה הגברים ל-100 מטר חופשי, יואב נתן את כל מה שיש לו וקבע שיא אישי של 1:14.59 דקות, אבל לצערו הוא דורג רק במקום ה-15 ולא הצליח להעפיל למשחה הגמר. זה היה המשחה האחרון של יואב, שרשם לזכותו הופעה מוצלחת בריו עם גמר ב-200 מ' מעורב אישי ושיאים אישיים ב100- מ' גב ו100- מ' חופשי. נצפה לראות אותו בטוקיו 2020.

שייט – סיום התחרות: צוות הסונאר במקום השמיני וצוות הסקאד במקום האחד עשר

צוות דגם הסונאר דרור כהן, ארנון אפרתי ושמעון בן יעקב סיימו את השיוט ה-11 והאחרון במקום הרביעי שמיקם אותם במקום השמיני מתוך ארבעה עשר צוותים, עם הפרש שמונה נקודות בלבד מהמקום השלישי. במדליית הזהב זכו הצוות האוסטרלי, בכסף זכו ארה"ב ובארד זכו הצוות מקנדה.

חבר הצוות, דרור כהן סיכם "היינו מאוד קרובים, אתמול הכל היה בידיים שלנו. הובלנו אבל עשינו טעות והידרדרנו. רצינו מאוד להשיג מדלייה אבל עשינו את מה שיכולנו. חשוב לנו להודות לכל מי שתמכו בנו ועודדו אותנו, אנחנו מאושרים על ההזדמנות להיות פה".

צוות הסקאד הגר ומשה זהבי סיימו את השיוט האחרון שלהם במקום העשירי ובגמר התחרות הם ממוקמים במקום האחד עשר הכללי. לאחר חמישה משחקים פרלימפיים ברציפות, ענף השייט מתוכנן להפסיק אחרי המשחקים הפרלימפיים בריו ונכון לעכשיו לא מתוכנן להתקיים בטוקיו 2020.

טרגדיה ביום האחרון

רוכב האופניים האיראני בהמן גולהרמז'ד נהרג לאחר שהתרסק על המסלול וראשו פגע בסלע. האיראני החל את המירוץ וסיים את קטע המירוץ הראשון, אלא שלאחר מכן התרסק וראשו נכנס בסלע. מותו נקבע בדרך לבית החולים, על פי מארגני התחרות הוא קיבל התקף לב במהלך הפינוי לבית החולים ונהרג עקב התקף הלב. בעקבות התאונה החליט הוועד הפרלימפי להוריד את דגל המשחקים לחצי התורן, ואף לקיים דקת דומיה לזכרו של גולהרמז'ד בטקס הסיום.

יום אחרון בריו

הישראלי האחרון שיתחרה בריו הוא אצן המרתון גדי ירקוני שיתחרה בצוותא עם המלווה שלו יוסף גזצ'או. ירקוני בן ה-42 יקווה לשפר את ההישג שלו מלונדון, אז סיים במקום ה-13 במרתון. בשל העובדה שדני הוא מרתוניסט עיוור, הוא רץ עם המלווה יוסף גזצ'או שגם הוא מרתוניסט, כאשר הוא מחובר אליו בחגורת גומי הקשורה אל המותניים של שניהם. למלווה אסור לעבור את הרץ כדי לא למשוך אותו קדימה ועליו לרוץ לאורך כל הדרך במקביל אליו או מאחוריו ולהיות בעצם "העיניים" שלו.

הלילה ייערך טקס הנעילה של המשחקים הפרלימפיים בריו ומי שתקבל את הכבוד לשאת את דגל ישראל היא מדליסטית הארד בחתירה מורן סמואל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!