דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

טרור / קצין במילואים נפצע באורח בינוני בפיגוע דקירה ביישוב אפרת

הקצין, מ"פ במילואים כבן 30, פונה לקבלת טיפול בהדסה עין כרם. המחבל נורה ופונה לביה"ח עם פצע ירי בראשו. ממשיכים סריקות בשטח. מדובר בפיגוע ה-6 בשלושת הימים האחרונים.

שכונת מגורים ביישוב אפרת (צילום: פלאש 90).
שכונת מגורים ביישוב אפרת (צילום: פלאש 90).

פיגוע דקירה נוסף הבוקר (ראשון) ביישוב אפרת בגוש עציון: מחבל שחדר ליישוב דקר קצין צה"ל בבטנו. הקצין, מפקד פלוגה במילואים ואחראי על הגזרה, פונה במצב בינוני לבית החולים הדסה עין כרם להמשך טיפול רפואי. חייליו של הקצין הגיבו באש והמחבל נפצע באופן בינוני ופונה אל בית החולים הדסה עין כרם עם פצע ירי בראשו.

הכוחות בשטח פתחו בסריקות על מנת לשלול מעורבות של מחבלים נוספים. מתחקיר ראשוני עדיין לא ברור כיצד חדר המחבל ליישוב אך ישנם דיווחים לא מאומתים על דמות שנצפתה בקרבת הגדר של היישוב במהלך הלילה.

הסכין שנמצאה בזירת הדקירה באפרת (צילום: מועצת אפרת).
הסכין שנמצאה בזירת הדקירה באפרת (צילום: מועצת אפרת).

ממועצת אפרת נמסר: "לפנות בוקר מחבל שהסתתר בתוך שיח קפץ ודקר קצין. הקצין פונה פצוע. המחבל נוטרל ופונה פצוע. על המחבל נתגלו מספר סכינים. אנו משבחים את כוחות הביטחון שמנעו פיגוע קשה. מערכת הביטחון של היישוב הוכיחה את עצמה. צר לנו שנדרשנו לבחינה זו אך בעזרת השם נמנע פיגוע קשה מאוד. החלטה לגבי פתיחת יום לימודים תתקבל מיד בסיום הסריקות. תושבי שכונת הזית מתבקשים להישאר בבתים עד להודעה חדשה".

הפיגוע הבוקר (א') הוא ה-6 בשלושת הימים האחרונים ומצטרף לסוף שבוע מתוח. אמש (שבת) במהלך בידוק ביטחוני סמוך לתל רומיידה שבחברון דקר מחבל חייל מגדוד 50 של הנח"ל ופצע אותו באורח קל, המחבל חוסל במקום והחייל פונה לקבלת טיפול רפואי. מקרה דקירה נוסף בחברון התרחש שלשום (שישי) במחסום ג'ילבר, המפריד בין הישוב היהודי בחברון לבין בתי המגורים הפלסטינים בשעות הצהריים כאשר המחבל תקף את הלוחם שעמד במקום ודקר אותו בפניו. הלוחם השיב בירי והצליח להרוג את המחבל. הלוחם, גם הוא מגדוד 50, פונה לקבלת טיפול בבית החולים.

שלושה מקרים נוספים התרחשו ביום שישי, בראשון שבהם צעיר ירדני כבן 20 שנכנס יום לפני כן לשטח ישראל דרך מעבר אלנבי המחבר בין ישראל לירדן, תקף לוחם מג"ב בשער שכם שבירושלים בעזרת שני סכינים בזמן שהוא צועק "אללה אכבר". הצעיר נהרג במקום מאש הכוחות שהגיבו במהירות.

כשעתיים לאחר ניסיון הפיגוע בשער שכם, ניסו גבר ואישה לדרוס שלושה נערים בצומת אליאס, שנמצאת בכניסה לקרית ארבע. שלושת הנערים נפצעו באורח קל בעוד לוחמים מגדוד 50 של הנח"ל שאיבטחו את התחנה הגיבו בזריזות וירו לעבר הרכב, הגבר נהרג במקום והאישה נפצעה באורח קשה.

כשעתיים לאחר מכן יודו אבנים ובקבוק צבע על אוטובוס בכביש 1 בירידה מירושלים לכיוון מעלה אדומים. הנהג נפצע קל מרסיסי זכוכית ופונה לקבלת טיפול רפואי, כוחות משטרה במקום פתחו בסריקות אחרי חשודים.

כתר הוטל על העיירה בני נעים הסמוכה לחברון, ממנה יצא המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בצומת אליאס, כמו כן, במערכת הביטחון אומרים שלא מוצאים קשר בין הפיגועים אך החשש הוא שגל הטרור שכמעט הפסיק בחודשים האחרונים יחזור בגלל תקופת החגים המסומנת כתקופה רגישה במיוחד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!