דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כלכלה

הסכמות נוספות על העלאת גיל הפרישה: נשים שלא תוצע להן הכשרה יקבלו מענק ל-5 חודשים

חברות הכנסת מהקואליציה ונציגי האוצר סיכמו שנשים שיפרשו לפני גיל 60 יקבלו השלמה למענק עבודה, ונשים שנפלטו משוק העבודה לפני גיל 60 יהיו זכאיות למענק | עם זאת, הדרישה להעלות את גיל הפרישה ל-64 לא התקבלה

ח"כ אפרת רייטן עם שר האוצר אביגדור ליברמן במו"מ לילי על מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים (צילום: עמוד הטוויטר של אפרת רייטן)
ח"כ אפרת רייטן עם שר האוצר אביגדור ליברמן במו"מ לילי על מתווה העלאת גיל הפרישה לנשים (צילום: עמוד הטוויטר של אפרת רייטן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שיפורים נוספים במתווה העלאת גיל הפרישה לנשים יכללו זכאות לדמי קיום לנשים שהמדינה לא תספק להן הכשרה הולמת, השלמה למענק העבודה לנשים שיפרשו לפני גיל 60, וכן זכאות גורפת למענק עבור נשים שנפלטו משוק העבודה לפני גיל 60, ללא דרישה למיצוי דמי אבטלה והכשרה.

ההסכמות הושגו במהלך דיון בכנסת אתמול (שני) בלילה, בהשתתפות חברות הכנסת שניהלו את המשא ומתן מול משרד האוצר וביניהן ח"כ אפרת רייטן ונעמה לזימי (העבודה), ג'ידא רינאוי זועבי ומיכל רוזין (מרצ), אימן חטיב יאסין, נירה שפק וטטיאנה מזרסקי, יו"ר ועדת הכספים אלכס קושניר ונציגי האוצר.

מטרת הדיון הייתה להגיע להסכמות בנוגע לדברים שלא סוכמו לקראת ההצבעה בוועדה ואישור החוק בכנסת. המתווה עליו מסכימים חברי הקואליציה לא פורסם לציבור, וזאת אחת הביקורות המרכזיות מצד חברי האופוזיציה שחברים בוועדה, ומצד הארגונים האזרחיים. על אף ניסיונות מצד חברות הכנסת להוריד את גיל הפרישה ל-64 הוא נותר 65. 

שני שיפורים משמעותיים נעשו במתווה הקיים: הראשון, שנוגע להכשרות תעסוקה הוא שאישה שהמדינה לא תספק לה הכשרה במרחק סביר ממקום מגוריה ובהתאמה, תהיה זכאית לדמי קיום למשך חמישה חודשים. מנגנון זה נוצר כדי שלמדינה יהיה אינטרס לייצר הכשרות בכל מרחב, ואם לא אז השלמת אבטלה לשנה. 

השיפור השני הוא שהמענק לנשים שנפלטו משוק העבודה יינתן גם אם לאישה שלא השתתפה בהכשרה, ולא יהיה תלוי במיצוי אבטלה והכשרה עד גיל 60. 

מרכיב נוסף שייכלל במתווה הוא שנשים שיוצאות משוק העבודה לפני גיל 60, בגלל הסכמי שכר, יקבלו השלמה למענק עבודה של ארבעת החודשים החסרים, עד סכום הדיסריגארד.

לדוגמא, נשים עם פנסיה של 5,000 ש״ח מגיל 60 יקבלו השלמה לסכום המענק עד הרף של 7,750 שקלים דיסריגארד. דוגמא נוספת, מי שתקבל פנסיה של 3,000 שקלים תקבל עוד 4,000 × 4 = 16 אלף. 

בנוסף התקיים דיון על אופני ההנגשה של הרישום המקדים למימוש המענק האוטומטי מבחינת הנגשה שפתית, קמפיין, סיוע דרך משרדי ממשלה.  

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ אלכס קושניר עדכן הבוקר (שלישי) על ההגעה להסכמות: "אתמול בלילה ניהלנו דיון מאוד ארוך שהסתיים ב-2 בלילה. במהלך הפגישה ירדנו לפרטים הקטנים של המתווה סיוע לנשים בעקבות העלאת גיל הפרישה״.

״אני מאוד שמח לבשר שהגענו לכל הסיכומים, וכרגע הם הועברו לניסוח הלשכה המשפטית של הכנסת אל מול משרד האוצר. אני מקווה מאוד שבשבוע הבא נביא את החוק לוועדה ונמשיך לקדם אותו. הדבר החשוב ביותר מבחינתי הוא שלא השארנו שום אישה מאחור. אני מברך את חברות הכנסת שהשתתפו בדיונים הארוכים גם בוועדת הכספים וגם הפנימיים. יחד הצלחנו לשפר אפילו יותר את ההסכמות למתווה". 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!