דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

עובדי בית אקשטיין / הנהלת חברת בית אקשטיין הכירה בהתארגנות העובדים בהסתדרות

כחודשיים לאחר שיצאה התאגדות עובדי בית אקשטיין לדרך, הודיעה היום ההנהלה כי היא מכירה בהתארגנות העובדים, ובקרוב צפוי להתחיל משא ומתן להסכם קיבוצי. בית אקשטיין הוא הארגון הגדול בארץ למתן שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים.

ועד העובדים בבית אקשטיין. צילום מתוך דף הפייסבוק
ועד העובדים בבית אקשטיין. צילום מתוך דף הפייסבוק
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

הנהלת בית אקשטיין הכירה ביציגות ועד העובדים שהתארגנו בחודשים האחרונים בהסתדרות. לפני כחודשיים יצאו העובדים למהלך ההתארגנות, והחתימו למעלה ממחצית עובדי החברה בתוך יומיים. ארגון בית אקשטיין הוא הארגון הגדול ביותר למתן שירותים לאנשים עם צרכים מיוחדים.

לאחר שבשבוע שעבר נסתיים מפגש ראשוני בין נציגי ההתאגדות וההנהלה באווירה חמוצה ובלא תוצאות, שלח היום מנכ"ל הארגון יגאל נחתומי מכתב לעמיחי סטינגר, מנכ"ל האגף להתאגדות עובדים בהסתדרות. במכתב הודיע כי הנהלת הארגון מכירה בהסתדרות כיציגה בארגון, זאת למעט המורים המועסקים בו, המיוצגים על ידי ארגוני המורים. ועד העובדים הביע תקווה בדף הפייסבוק שלו, כי הצדדים יכנסו בהקדם למו"מ פורה ויעיל לטובת העובדים והחברה כאחד.

"בית אקשטיין" הוקם בשנת 1987, במטרה לסייע לאנשים עם צרכים מיוחדים לשפר את איכות חייהם ולהגשים את חלומותיהם. הארגון מציע שירותים, כדוגמת דיור, חינוך, תעסוקה והשמה, לאנשים עם לקויות למידה, לקויות הסתגלות, קשיים רגשיים, לאנשים על הקשת האוטיסטית ולאנשים עם מוגבלות שכלית והתפתחותית. על פי אתר הארגון, הוא משרת כ-3,000 לקוחות, ומועסקים בו כ-1,600 עובדים.

מהלך ההתאגדות החל כבר לפני כחצי שנה, במהלכה התגבשה קבוצה של ועד פעולה. הוועד יצר קשרים וגייס פעילים להתאגדות מפה לאוזן, ברחבי למעלה מ-30 מסגרות הארגון, הפרושות מאופקים בדרום עד הקריות בצפון. עם יציאת ההתאגדות לדרך יצר כל אחד מפעילי הוועד קשר עם הפעילים אתם הוא דיבר. לדברי הפעילים בוועד, תוך יומיים הגיעו ליעד החתימות הנדרש.

שני אטלי, חברה בוועד הפעולה, הסבירה שעבודת ההדרכה השיקומית נחשבת כיום כעבודה זמנית בשכר נמוך. "הגענו למסקנה שאנחנו לא רוצים שזו תהיה עבודה זמנית. אנחנו רוצים שיתייחסו אלינו ברצינות, כפי שמתייחסים לאחיות, למורים ולעובדים נוספים מתחומי החינוך והשיקום. חלקנו עם תארים, אנחנו רוצים שזו תהיה העבודה הקבועה שלנו," אמרה, "יש לנו גם עובדים בני חמישים ויותר שרוצים לצאת מכאן לפנסיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!