דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

בטיחות בעבודה / מינהל הבטיחות והבריאות יפתח קורס בודקים לעגורני צריח

במסגרתו יוכשרו 20 בודקים מוסמכים שיצטרפו לחמישה הפועלים כיום ומופקדים על בדיקת 1,600 עגורנים. בארגון מפעילי עגורן הצריח בירכו על הצעד אך הוסיפו: "למשרד הכלכלה אין את כוח האדם לבדוק אם התיקונים אכן נעשו"

עגורן (תמונת ארכיון). צילום: סרג' אטל / פלאש 90.
עגורן (תמונת ארכיון). צילום: סרג' אטל / פלאש 90.
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית הודיע אתמול (שני) כי יפתח בשבוע הבא קורס הכשרה ל-20 בודקים מוסמכים לעגורני צריח. כיום פועלים חמישה בודקים מוסמכים בלבד המופקדים על בדיקתם של כ-1,600 עגורנים בכל רחבי הארץ.

הארגון הארצי של מפעילי עגורן צריח בישראל, המאוגד בהסתדרות עובדי הבניין והעץ, בירך על פתיחת הקורס והדגיש את החשיבות הגבוהה של אכיפת הפיקוח על עבודת הבודקים המקבלים תשלום מחברות הבנייה. "הבודק המוסמך מקבל את הכסף מהקבלן ומחויב בדיווח למינהל הבטיחות, אבל למשרד הכלכלה אין את כוח האדם לבדוק אם התיקונים אכן נעשו", אמרו.

ראש המינהל ומפקחת העבודה הראשית ורדה אדוארדס, אמרה כי "בנוסף להידוק הרגולציה, הפיקוח והאכיפה של דרישות הבטיחות באתרי הבנייה בישראל, אנו גם פועלים לבניית כלים ולהכשרת כוח אדם מקצועי הנדרש בתחום מורכב זה. קורס הבודקים המוסמכים לעגורני צריח הוא חלק ממכלול רחב של פעילויות שאנו מבצעים. הבודקים המוסמכים שיוסמכו בקורס זה יוודאו את תקינותם ובטיחותם של העגורנים וכתוצאה מכך גם יבטיחו את שלומם ובריאותם של מפעילי העגורנים וכל הנמצאים בסביבתם".

דובר ארגון מפעילי עגורן הצריח רועי ויינשטיין סיפר ל'דבר ראשון' כי "כבר שלוש וחצי שנים שיש חמישה בודקים בלבד. לפני זה היו שישה, לפעמים יותר. עצוב שזה מגיע רק עכשיו אחרי כל כך הרבה תאונות. מתחילים להבין שזה לא הגיוני שחמישה בודקים יבדקו 1,600 מנופים פעמיים בשנה, כשמדובר בבדיקה העורכת בין חצי יום ליום שלם". ויינשטיין הוסיף כי "יש בעיה נוספת שצריך לפתור והיא נושא הביטוח למפעילים שעדיין לא הוסדר. מעט מאוד אנשים רוצים לעשות את העבודה הזאת, עם כל הסיכונים הכרוכים בה, ללא כיסוי ביטוחי".

במשרד הכלכלה מסרו שפתיחת הקורס באה על רקע אירועי הבטיחות שהתרחשו לאחרונה בתחום. ויינשטיין סבור כי גם פעילותם של ארגונים אזרחיים כמו הקואליציה למאבק בתאונות בניין, הפורום למאבק בתאונות עבודה והתאגדות העגורנים בהסתדרות השפיעו על קובעי המדיניות לנקוט בצעדים הנדרשים.

קורס ההכשרה הייעודי יימשך שלושה חודשים ומיועד לבודקים מוסמכים בעלי הכשרה קודמת וניסיון בבדיקות של מכונות הרמה. בקורס ישתתפו כ-20 בודקים מוסמכים שיקבלו בו את הידע הנדרש לבדיקה ואישור של עגורני צריח. הבודקים שיסיימו בהצלחה את ההכשרה יקבלו הסמכה מהמינהל ויצטרפו למערך הבודקים הקיים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!