דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
עמיר פרץ

המערכת הפוליטית / תגובות לגל הפיגועים בימים האחרונים

ח"כ עמיר פרץ: "הטרור ממחיש את המציאות הדו-לאומית שיוצרים נתניהו והימין הקיצוני", ח"כ מוטי יוגב: "פיגועי הטרור רק מוכיחים למי שייכת ירושלים והארץ הזו ומי צריך שימשיך וישלוט בה לנצח".

כוחות הבטחון בזירת הפיגוע בירושלים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל  פלאש 90).
כוחות הבטחון בזירת הפיגוע בירושלים, הבוקר (צילום: יונתן זינדל פלאש 90).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

פיגוע הדקירה הבוקר (שני) סמוך לשער הפרחים בירושלים, בו נפצעו שני שוטרים, לו קדמו פיגוע דקירה באפרת בו נפצע קצין במילואים וחמישה פיגועים במהלך סוף השבוע בהם נפצעו חייל וארבעה אזרחים באורח קל, הביאו גל תגובות במערכת הפוליטית.

ראש האופוזיציה ויו״ר המחנה הציוני ח״כ יצחק הרצוג אמר כי "ישראל ביתנו כבר לא בטוחה, ומותקפת יום ולילה בסכינים, בקבוקים ואבני מוות. גם המדיניות הביטחונית של הצמד נתניהו-ליברמן קרסה ואזרחי ישראל משלמים את המחיר"

"אני לא מתלהם, ולא בריון של מילים אבל אני יודע דבר אחד: אויבים מחסלים בשקט. בלי לאיים ובלי להתלהם" הוסיף הרצוג, "ליברמן ונתניהו איבדו את הביטחון".

שר הביטחון לשעבר, ח"כ עמיר פרץ (המחנה הציוני) התייחס לפיגוע הדקירה הבוקר ולפיגועים שקדמו לו ואמר כי "הטרור ממחיש את המציאות הדו-לאומית שיוצרים נתניהו והימין הקיצוני. בזמן שאזרחים ישראלים נתונים לניסיונות פיגוע חוזרים, חברי הכנסת של הליכוד עסוקים בהצעות מופרכות להכשרת בנייה לא-חוקית ביהודה ושומרון. פיגועי הימים האחרונים ממחישים את המציאות הדו-לאומית שנתניהו והימין הקיצוני יוצרים – חיכוך נצחי בין שתי אוכלוסיות עוינות עם אפס סיכוי לפיוס".

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי), הגיב גם הוא לפיגוע הדקירה בירושלים. "הפיגוע הבוקר בשער הפרחים בו נפצעו קשה שוטר ושוטרת מדקירות מחבל, מזכיר לנו עם מי יש לנו עסק בירושלים וארץ ישראל כולה" אמר יוגב, "אני מאחל רפואה שלמה לשוטרים הפצועים, מחזק את ידי כוחות הביטחון ובראשם שוטרי משטרת ישראל העומדים בשערי ירושלים למען ביטחונה ומחזק את ידי המתיישבים היהודים במזרח ירושלים העושים את ירושלים למאוחדת. פיגועי הטרור רק מוכיחים למי שייכת ירושלים והארץ הזו ומי צריך שימשיך וישלוט בה לנצח"

ח״כ קסניה סבטלובה (המחנה הציוני), חברת ועדת החוץ והביטחון מסרה כי"התעוררנו היום לבוקר קשה. אני מאחלת החלמה מהירה לפצועים, ומחזקת את ידי כוחות הביטחון שעושים מלאכתם ושומרים על כולנו". סבטלובה הוסיפה כי היא קוראת למפכ״ל המשטרה ולשר לביטחון פנים לתגבר את כוחות האבטחה לקראת תקופת החגים כדי לשמור על השקט ולמנוע מתיחות. "עם זאת, כך נראה סכסוך שמתעקשים לשמר: פגיעה באזרחים, שוטרים וחיילים" הוסיפה, "האם אנחנו מוכנים להמשיך לחיות כך? על ממשלת ישראל להבין כי את הסכסוך אי אפשר לנהל. צריך לפתור אותו – רק כך נפסיק לשלם את המחירים שאנו משלמים. חייבים להיפרד מהפלסטינים".

ח"כ אורן חזן (ליכוד) יצא בקריאה לראש הממשלה לקבל החלטה ולהודיע שהיישוב עמונה לא יפונה, לטענתו "פינוי הוא צעד שיהווה פרס לטרוריסטים ושולחיהם". עוד קרא חזן להודיע על הקפאת המגעים למפגש עם יו"ר הרשות הפלשתינית אבו מאזן המעודד, לדברי "בגלוי ובסתר את חידוש גל הטרור בירושלים ובכל ערי ישראל".

אתמול (ראשון) קיים ראש הממשלה בנימין נתניהו הערכת מצב ביטחונית לקראת חגי תשרי. בדיון הנחה ראש הממשלה לתגבר את כוחות המשטרה, בעיקר בעיר העתיקה וסביב הר הבית, ולפעול בנחישות נגד כל ניסיון להפר את הסדר במקום. נתניהו הורה לפנות ליו"ר הכנסת ולבקש שיפעל להמשך מניעת עלייה של חברי כנסת ושרים להר הבית בתקופה רגישה זו.

ח"כ יהודה גליק (הליכוד) התייחס לדבריו של ראש הממשלה בדבר המשך מניעת עלייה של חברי כנסת להר הבית. "במידה וההוראה הזאת תימשך עוד זמן רב לא מן הנמנע שאשקול לפעול נגד ההחלטה אך כל עוד זאת ההנחיה כמובן שאכבד אותה" אמר, "מצער מאוד שבעקבות כמה פעולות של הסתה נגד המדינה והתססה לאלימות מצד חכים ערבים נאלצים כל החכים לשלם את המחיר. כולי תקווה שההיגיון והשכל הישר ינצחו בסופו של דבר ולא יסבלו כל החכים עונש קולקטיבי בגלל מעשי בודדים".

"יחד עם זאת במידה וההוראה הזאת תימשך עוד זמן רב לא מן הנמנע שאשקול לפעול נגד ההחלטה. אינני שולל על הסף כל פעולה חוקית – ציבורית, פוליטית או משפטית", הוסיף גליק.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!