דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טרור

המאבק בטרור / מצב הקצין ושני השוטרים שנפצעו בפיגועי דקירה בתחילת השבוע משתפר

"הנחישות שלך לחתור למגע ולהילחם במחבל, הצילה את חייך וככל הנראה גם את חיי השוטרת שהייתה עימך" אמר מפכ"ל המשטרה אלשיך בעת הביקור בבית החולים. ילדי הגנים באפרת כתבו לקצין: "ילדי אפרת וצוות הגן רוצים להודות לך על הגבורה".

מכתב שהגיע לקצין הפצוע מילדי גן אפרת (תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של תנועת דרור ישראל).
מכתב שהגיע לקצין הפצוע מילדי גן אפרת (תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של תנועת דרור ישראל).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שני אירועי דקירה, בשער שכם בירושלים ובישוב אפרת, אירעו בתחילת השבוע. ביום ראשון, סמוך לאפרת, נדקר קצין צה"ל במילואים. הקצין, כבן 30 מהצפון, נדקר בפלג גופו העליון. הקצין מאושפז בבית החולים הדסה עין-כרם, והוא מתאושש ומחלים. תושבי אפרת שלחו לקצין איחולי החלמה מהירה והכרת תודה.

ציור שהגיע לקצין הפצוע מילדי גן אפרת (תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של תנועת דרור ישראל).
ציור שהגיע לקצין הפצוע מילדי גן אפרת (תמונה מתוך עמוד הפייסבוק של תנועת דרור ישראל).

יחד עם האיחולים, ביישוב אפרת עדיין חוששים. המחבל התחבא במשך כל הלילה סמוך אל הכניסה ליישוב, וארב לחיילים. לפנות בוקר יצא המחבל ממקום מחבואו, המחבל תקף את הכוח, אשר הגיב באש ממנה נפצע באורך בינוני. הוא נתפס על ידי הכוחות ופונה אל בית החולים הדסה עין כרם עם פצע ירי בראשו.

תקיפה נוספת אירעה ביום שני בבוקר בה נדקרו שני שוטרים. מצבו של השוטר בן ה-47 חייב אותו להישאר בבית החולים שם הוא מאושפז במצב יציב ובהכרה מלאה. השוטרת בת 39 במצב קשה, נושמת עצמאית אך רק בימים הקרובים יהיה ניתן להבין מה תהיה אורכה של תקופת ההחלמה.

השר לבט"פ גלעד ארדן, מפכ״ל המשטרה רוני אלשיך, ומפקד מחוז ירושלים יורם הלוי, ביקרו ביום שני בבתי החולים בירושלים את השוטרים שנפצעו בפיגוע שהתרחש בשער הפרחים. בפיגוע, מחבל בשנות ה-20 לחייו תושב מזרח ירושלים, שלף סכין ובאצעותה דקר את השוטרים מספר פעמים בפלג גופם העליון. השוטר הגיב להתרחשות ופעל  במהרה, הצליח לדרוך את נשקו ולנטרל את המחבל. שני השוטרים פונו לקבלת טיפול רפואי בבית חולים הדסה עין כרם ושערי צדק.

רב ניצב רוני אלשיך, מפכ"ל המשטרה אמר בביקור ״כולנו, כל משטרת ישראל, עומדת אחריך. הנחישות שלך לחתור למגע ולהילחם במחבל עד לניטרול הסכנה, גם בהיותך שוטר פצוע קשה, הצילה את חייך וככל הנראה גם את חיי השוטרת שהייתה עימך והייתם בדרך לתחנה ליום עבודה." אלשיך הוסיף: "החתירה למגע אל מול הטרור היא נורמה משטרתית ואתה הבאת אותה לידי ביטוי ממשי ולא בפעם הראשונה. גם בפציעתך הקודמת בשנת 2004 עת נתקפת ע"י מחבל בפתח התחנה, פעלת בנחישות האופיינית לך. גאה בך ובמשטרת ישראל היום, ומתפלל להחלמה מלאה של שניכם וחזרה לשירות במהרה״.

השר גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך מבקרים את הפצועים בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)
השר גלעד ארדן והמפכ"ל רוני אלשיך מבקרים את הפצועים בבית החולים (צילום: דוברות המשטרה)

השר לבטחון פנים, ח"כ גלעד ארדן אמר בביקור, ״יש לנו שוטרים ולוחמים מדהימים שמגנים בגופם על אזרחי ישראל ואני מצדיע להם על כך. כולי תפילה שיחלימו במהרה וישובו לאיתנם. אנו מתמודדים עם אויב אכזר שמושפע מהסתה רצחנית. 100 שנות טרור לא גרמו לנו להיכנע וכך גם הפעם – נילחם באויב ונכה בו״.

 

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!