דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
האומות המאוחדות

עצרת האו"ם / נתניהו באו"ם: "אני מזמין את אבו מאזן לכנסת, אני אבוא לרמאללה"

בנאומו תקף ראש הממשלה את עמדתו של האו"ם ביחס לישראל, גינה את הפלשתינים על סרבנותם לשלום וציין את ההתקדמות של ישראל ביחסי החוץ שלה עם העולם הערבי והעולם בכלל. מוקדם יותר נאם אבו מאזן והאשים את ישראל ב"הוצאות להורג".

ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ספטמבר 2016 (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).
ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נואם בעצרת האו"ם, ספטמבר 2016 (צילום: קובי גדעון / פלאש 90).

ראש הממשלה בנימין נתניהו נאם אתמול (חמישי) בפני העצרת הכללית של האומות המאוחדות.

"מה שאני הולך להגיד לכם הולך לזעזע אתכם", פתח נתניהו את נאומו, "לישראל יש עתיד מזהיר באו"ם". ראש הממשלה המשיך ואמר "אני יודע שלשמוע את זה ממני בוודאי מפתיע אתכם משום ששנה אחרי שנה עמדתי בדוכן הזה ותקפתי את האו"ם על ההטיה נגד ישראל, והגיעה לאו"ם כל מילת ביקורת. בשנה שעברה העבירה העצרת הכללית 20 החלטות נגד ישראל הדמוקרטית ורק שלוש החלטות נגד כל שאר המדינות על פני האדמה. ישראל 20 – שאר העולם 3. ומה לגבי המועצה לזכויות אדם שבכל שנה מגנה את ישראל יותר מאת כל שאר מדינות העולם יחד? כשנשים נאנסות ונמכרות לעבדות בכל העולם – מיהי המדינה היחידה שמועצת זכויות האדם של האו"ם מגנה? ניחשתם נכונה – ישראל".

הסיבה לעתיד המזהיר של ישראל באו"ם, כדבריו של נתניהו היא כי "הממשלות שלכם", אמר לראשי המדינות והצירים "משנות את יחסן לישראל. לישראל כיום יחסים דיפלומטיים עם 160 מדינות, פי שניים יותר ממספר המדינות שהיו לנו יחסים איתן כשהייתי שגריר ישראל במוסד זה, לפני שלושה עשורים".

נתניהו התייחס גם לתהליך השלום עם הפלסטינים ואמר "אני יודע שרבים מכם הרימו ידיים, אבל אני רוצה שתדעו – אני לא הרמתי ידיים. אני עדיין מאמין בפתרון של שתי מדינות לשני עמים". הוא הזמין את יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן לנאום בכנסת ישראל ואמר שאף הוא "ישמח" לנאום ברמאללה.  "אבו מאזן דיבר כאן לפני שעה – לא עדיף היה שבמקום שנדבר אחד אחרי השני נדבר אחד עם השני?".

ראש הממשלה אמר כי יש לפתור את סוגיית ההתנחלויות במשא ומתן, "אבל הסכסוך הזה תמיד היה לגבי עצם קיומה של המדינה היהודית, בכל גבול שהוא. גבירותיי ורבותיי, ישראל מוכנה ואני מוכן לנהל משא ומתן בכל נושא, אבל על דבר אחד לעולם לא אנהל משא ומתן – על זכותנו למדינה יהודית אחת ויחידה".

בדבריו התייחס נתניהו לחלק מנאומו של אבו מאזן, בו דרש מבריטניה להתנצל על הצהרת בלפור. הוא האשים את אבו מאזן בכך שהוא "תקוע בעבר" ואף אמר "מה הוא מתבדח? אולי באותה הזדמנות נדרוש מאיראן להתנצל על הצהרת כורש?", וציין גורמים נוספים שהכירו בזכותו של העם היהודי על ארץ ישראל לאורך ההיסטוריה.

ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן נואם בעצרת האו"ם (צילום: אמיר לוי / פלאש 90).
ראש הרשות הפלסטינית אבו-מאזן נואם בעצרת האו"ם (צילום: אמיר לוי / פלאש 90).

נתניהו תקף את הרשות הפלסטינית על כך שהיא תומכת במשפחות מחבלים וכן תיאר את ההסתה הפלסטינית נגד ישראל. הוריו של הדר גולדין ז"ל הגיעו לניו-יורק כחלק מהמשלחת הישראלית ונכחו באולם, ונתניהו גינה את חמאס בנאומו על החזקתם האכזרית בגופות חיילינו.  בנוסף, הצהיר כי ארצות הברית נותרה בעלת ברית חזקה ומרכזית של ישראל, וזאת על רקע הסכם הסיוע שנחתם בימים האחרונים.

מוקדם יותר נאם באו"ם יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן נאום תקיף בו האשים את ישראל בכך שהיא מבצעת "תיאור אתני". אבו מאזן אמר כי "על ישראל להפסיק עם העונשים הקולקטיביים, הרס הבתים, ההוצאות להורג ומעצר אנשינו וגם לשחרר את אלפי האסירים".

המונח "הוצאות להורג" בו השתמש אבו-מאזן הוא איזכור של האופן השקרי שבו מוצגות התגובות הישראליות להתקפות טרור היחידים ברחובות בתקשורת הערבית העולמית. לעתים קרובות, הסרטונים שמצולמים בזירות אלו מוצגים באופן חלקי והטענה הנטענת היא שישראל מבצעת הוצאות להורג ברחובות.

אבו מאזן גם התייחס כאמור להצהרת בלפור ואמר "100 שנים עברו מאז הצהרת בלפור הידועה לשמצה, שבה בריטניה הגדולה נתנה בלי שום זכות או הסכמה את האדמה הפלסטינית. אנחנו מבקשים מבריטניה ללמוד את הלקח, לשאת את האחריות ההיסטורית, כולל התנצלות לעם הפלסטיני על הסבל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!