דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
26.2°תל אביב
  • 25.8°ירושלים
  • 26.2°תל אביב
  • 23.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 30.1°באר שבע
  • 33.7°אילת
  • 30.7°טבריה
  • 23.8°צפת
  • 27.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

העבודות ברכבת / החל מהיום (א') ב-5 בבוקר: הרכבות חוזרות לפעילות סדירה

שבוע של עבודות תשתית במהלכו הושבתו לחלוטין תחנות הרכבת בתל אביב הסתיים מוקדם מהצפוי. מנכ"ל הרכבת בועז צפריר: "שלב נוסף וחשוב לקראת פתיחת הרכבת המהירה לירושלים"

רכבת ישראל (צילום ארכיון: תומר נויברג / פלאש 90).
רכבת ישראל (צילום ארכיון: תומר נויברג / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

רכבת ישראל הודיעה כי העבודות בתחנות תל אביב יסתיימו מוקדם מהמתוכנן, וכי כבר ביום א' בשעה 5:00 בבוקר תשוב תנועת הרכבות לפעילות סדירה. העבודות, שהחלו ביום שני בשבוע שעבר, שיתקו את תנועת הרכבות מתל אביב ואליה במשך קרוב לשבוע.

"סיימנו ממש ברגעים אלה מרכיבים חיוניים אחרונים בעבודות בתחנות ת"א, שיאפשרו חידוש תנועת הרכבות מחר לפנות בוקר. זהו שלב נוסף וחשוב לקראת פתיחת הרכבת המהירה לירושלים" אמר אמש (שבת) בועז צפריר מנכ"ל רכבת ישראל, והודה בשם החברה לציבור הנוסעים על הסבלנות וההבנה לאי הנוחות הזמנית. צפריר הודה גם לעובדי הרכבת, "שעשו לילות כימים במוקדי העבודות ובתחנות", לקבלנים שהשתתפו במבצע, לאנשי משרד התחבורה, משטרת ישראל וחברות האוטובוסים. "בזכות כל אלה עמדנו במטרה שהצבנו לעצמנו – קיצור המבצע למען הנוסעים" אמר.

עבודות השיפוץ ברכבת בתל אביב. צילום: רכבת ישראל
עבודות השיפוץ ברכבת בתל אביב. צילום: רכבת ישראל

המטרה המרכזית של העבודות האינטנסיביות היתה חיבור הקו המהיר בין תל אביב לירושלים. העבודות כללו בין היתר את הסטתן של מסילות בתחנות ת"א וכן הכנת תשתית לרכבת החשמלית. בנוסף הוכנה תשתית למערכת השליטה והבקרה, שלדברי רכבת ישראל היא המתקדמת ביותר בעולם לרכבות, ותאפשר נסיעת יותר רכבות, במהירות ובתדירות גבוהה יותר. לצד עבודות המסילה נעשו גם עבודות טיפול במראה התחנות עצמן, ביניהן עבודות גינון ושיפוץ חדרי השירותים ואולמות נוסעים. בפרק זמן זה הונפה גם קונסטרוקציה נוספת לצורך בניית תחנת השלום הדרומית והחלה העבודה להארכת הרציפים.

הכניסה לתחנות הרכבת זכו למתיחת פנים במהלך השיפוצים. צילום: רכבת ישראל
הכניסה לתחנות הרכבת זכו למתיחת פנים במהלך השיפוצים. צילום: רכבת ישראל

מרכבת ישראל נמסר כי בימי המבצע בחרו יותר מכמחצית מהנוסעים היומיים של הרכבת, כ-130 אלף, באופציות נסיעה אחרות, רבים מהם השתמשו בשירותי ההיסעים שניתנו בחינם ובקווי האוטובוס המתוגברים.

בביצוע העבודות השתתפו עשרות רבות של עובדי רכבת ישראל מכלל המערכים והחטיבות, שלדברי החברה פעלו "במקצועיות, יסודיות ומיקוד בעבודות התשתית ובשירות לנוסעים" וזאת לצד חברות קבלניות מובילות. כמו כן בוצע תיאום ושיתוף פעולה עם משרד התחבורה, עיריית ת"א, משטרת ישראל, צה"ל וחברות האוטובוסים, במטרה להעמיד מערך היסעים חינמי, מורכב ויעיל, לצד תגבור האוטובוסים אל גוש דן וממנו.

עבודות השיפוץ ברכבת בתל אביב. צילום: רכבת ישראל
עבודות השיפוץ ברכבת בתל אביב. צילום: רכבת ישראל

בהודעת הרכבת נמסר כי ישנן עבודות נוספות הנחוצות על מנת לסיים את חיבור הקו המהיר לירושלים. חלק מעבודות אלו יעשו בלילות, וחלקן בשעות השפל של תנועת הרכבות. חלקן גם יבוצעו בפרקי זמן ארוכים יותר. מרכבת ישראל נמסר כי החברה תעשה כל מאמץ לחבר את הקו המהיר לירושלים באופן יעיל, תוך עמידה בעיתוי פתיחת הקו, ולצד פגיעה מינימלית בנוסעים.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!