דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אמדוקס

התאגדות באמדוקס / בית הדין יכריע: האם הנהלת אמדוקס מחויבת להכיר בוועד שהוקם?

לאחר שהגישו טפסי הצטרפות נוספים וזכו לתגובה "לקונית ומזלזלת" לטענתם, פנו אתמול נציגי הוועד לבית הדין לעבודה בכדי שיחייב את הנהלת חברת ההיי-טק להכיר ביציגות. יו"ר הוועד: 'עובדי אמדוקס אמרו זאת בקול, אנחנו רוצים להתאגד"

עובדים בחברת אמדוקס (צילום: פלאש 90)
עובדים בחברת אמדוקס (צילום: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין יכריע בדבר יציגות העובדים באמדוקס, זאת לאחר שנציגי העובדים פנו לבית הדין בטענה כי ההנהלה מסרבת להכיר ביציגות הוועד. על פי מכתב שפרסמו חברי הוועד וממוען לעובדי החברה, לפני כשבועיים הם העבירו להנהלת אמדוקס 113 טפסים חדשים של הצטרפות עובדים להסתדרות, וזאת בנוסף לטפסים שכבר העבירו. ביום שני שעבר קיבל ועד העובדים את תגובת ההנהלה לטפסים הנוספים, אותה הגדירו בדף הפייסבוק של ההתאגדות כ"מענה לקוני ומזלזל ללא כל נתון מספרי", ובו כופרת החברה ביציגות הוועד. לדברי ועד הפעולה בהתאגדות עובדי אמדוקס חברים כבר למעלה מאלפיים עובדים.

"שלא כמו שאר החברות הגדולות במשק, הנהלת אמדוקס מסרבת בכל תוקף להכיר ברצונם של עובדיה להתאגד, ומסרבת לעבוד אתם לרווחת העובדים והחברה" כתב אורי פינחסי, יו"ר הועד בדף הפייסבוק של ההתאגדות. לדבריו, פנה הוועד ביום רביעי שעבר לבית המשפט שיכריע בעניינם. "עובדי אמדוקס אמרו זאת בקול גדול, אנו רוצים להתאגד, אנו רוצים לפעול בשיתוף ושקיפות מול ההנהלה, אנחנו רוצים חברה חזקה וטובה יותר".

רק ביוני הסכימה חברת אמדוקס להעביר לידי ועד העובדים את נתוני מצבת כוח האדם נכון לחודש מרץ – הפעם הקודמת בה הוגשו טפסי ההצטרפות להסתדרות לחברה. לטענת ועד העובדים, כבר אז חצתה כמות המצטרפים את השליש והוועד היה בפועל יציג בחברה.

מאבקם של עובדי אמדוקס להכרה ביציגות החל כבר באוקטובר 2015, לאחר שהחלו בהתארגנות במאי אותה שנה. בין היתר טען ועד העובדים ליציגות של למעלה מ-50% בחברת הבת 'אמדוקס נטוורקס' (NBU), אולם לטענת ועד העובדים הועברו עובדי אמדוקס נטוורק לחברת האם אמדוקס באופן חד צדדי ובלא התייעצות עם הוועד וזאת במטרה שלא להכיר ביציגות בחברה הבת. מאבק נוסף שמנהלים עובדי אמדוקס, הוא לשמירה על עובדי החברה מול המגמה המתחזקת של העברת עבודות היי-טק וידע ישראלי להודו. עובדי החברה אף זכו לתמיכה בין לאומית במאבקם ליציגות.

בסוף אוגוסט קבע בית הדין האיזורי לעבודה בתל אביב, בפעם השניה, ולאחר מאבק ארוך ומתמשך כי הועד הפנימי באמדוקס אשר נאבק בהתאגדות העובדים בהסתדרות, אינו מהווה ארגון עובדים, ולא יוכל להיות יציג.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!