דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הסכם עובדי הקבלן

תיקון עוול / 300 עובדי ניקיון ומשק באסף הרופא נקלטו להעסקה ישירה

העובדים נקלטו כחלק ממימוש ההסכם לקליטת עובדי הקבלן שחתמו ההסתדרות והאוצר בשנה שעברה, ובהמשך צפויים להיקלט עובדי ניקיון בבתי חולים נוספים. שר האוצר משה כחלון : "חברה נורמלית לא יכולה לחיות עם תופעה שעובד אחד מקבל מתנה לחג והשני לא"

שר האוצר משה כחלון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר הבריאות יעקב ליצמן (עומדים במרכז השורה הראשונה) עם עובדי אסף הרופא שנקלטו להעסקה ישירה (צילום: אביעד ויצמן)
שר האוצר משה כחלון, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ושר הבריאות יעקב ליצמן (עומדים במרכז השורה הראשונה) עם עובדי אסף הרופא שנקלטו להעסקה ישירה (צילום: אביעד ויצמן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הסכם לקליטת 300 עובדות ועובדי ניקיון ומשק בהעסקה ישירה, שעד עכשיו הועסקו כעובדי קבלן, נחתם הבוקר במרכז הרפואי אסף הרופא בצריפין. בטקס חתימת ההסכם השתתפו שר האוצר משה כחלון, שר הבריאות יעקב ליצמן, יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן ומנהל המרכז הרפואי ד"ר בני גביזון, וכמובן העובדים והעובדות שנקלטו כעובדי מדינה.

קליטת העובדים היא הפעימה הראשונה בביצוע הסכם המסגרת לקליטת עובדי הקבלן שנחתם בשנה שעברה בין ההסתדרות לאוצר. ההסכם כולל מתווה למעבר להעסקה ישירה של עובדים במיקור חוץ ועובדי 'כתף לכתף' ברשויות המקומיות ובשירות המדינה.

"אני מרוצה מאוד גם מהתוספת אבל בעיקר מההרגשה הטובה, השינוי הכללי שיש", אמרה יפה ישראלוב מרמלה, העובדת בבית החולים כבר 11 שנים ונקלטה היום להעסקה ישירה. גם מרים אבו חיר מרהט, שעובדת 10 שנים בבית החולים, התרגשה מאוד ושמחה על הפיכתה לעובדת מדינה.

(צילום: דבר ראשון)
(צילום: דבר ראשון)
(צילום: דבר ראשון)
(צילום: דבר ראשון)

"אנחנו לפני ראש השנה, מתחילים שנה חדשה של שינוי. הקליטה שלכם חשובה, היא חשובה למדינה, למשפחות שלכם ולכם, העבודה שאתם עושים קדושה", אמר ניסנקורן לעובדים, "אתם חיל החלוץ, ואנחנו מחוייבים לקלוט את כל עובדי הניקיון בבתי חולים הממשלתיים ועירוניים".

שר האוצר כחלון אמר, "זה שיש קבוצה של אנשים באוצר, בהסתדרות, באסף הרופא ובמשרד הבריאות שרואה את הדברים נכוחה ומבינה שהתופעה הזאת (עובדי קבלן – ט.כ.) לא צריכה להיות, זה מופע חד פעמי. חברה נורמלית לא יכולה לחיות עם תופעה שעובד אחד מקבל מתנה לחג והשני לא. למה? יש פה אנשים ששווים יותר? כולם עושים את העבודה, כולם קמים בבוקר. ואני בא עם כל המשקל שלי כדי לטפל בבעיה. הדבר הזה חייב לקרות ביחד עם כל הגורמים. תראו כמה כוח צריך בשביל לעשות דבר קטן. זה ענין של סדרי עדיפויות, אנחנו לא מדפיסים יותר כסף ולא הגדלנו את הגרעון, עשינו סדרי עדיפויות והעברנו לפה כסף."

המרכז הרפואי אסף הרופא נבחר להיות בית החולים הראשון שיקלוט את העובדים. בהמשך השנה ייקלטו העובדים בבתי החולים פוריה ושער מנשה, כ"פיילוט" שלאחריו ייקלטו עובדי הניקיון והמשק בשאר בתי החולים הממשלתיים והעירוניים. במהלך הטקס אמר יו"ר ההסתדרות ניסנקורן כי מנכ"ל שירותי בריאות כללית אלי דפס הבטיח שגם בבתי החולים של קופת חולים כללית ייקלטו עובדי הניקיון להעסקה ישירה.

מנהל המרכז הרפואי אסף הרופא ד"ר בני גביזון אמר, "בי"ח הזה לא שם רק את החולה במרכז אלא גם את העובד. אנחנו מאמינים שעובד מרוצה יתרום הרבה יותר. זה דבר טבעי עבורנו, זה היה צעד מובן מאליו. כששאלו אותנו אם אנחנו מוכנים לכך אמרנו בקלות שכמובן. אנחנו מאושרים שאנחנו הראשונים ומקווים לתת תקוה לשאר בתי החולים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!