דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
דוד ביטן

השידור הציבורי / ח"כ דוד ביטן גיבש הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי

על פי הצעת החוק יבוטל חוק השידור הציבורי הישראלי מ-2014 ורשות השידור תמשיך את פעולתה כסדרה. לטענת ביטן, סגירת תאגיד השידור הציבורי תחסוך לקופת המדינה 1.8 מיליארד ש"ח

בית רשות השידור. צילום: דבר ראשון.
בית רשות השידור. צילום: דבר ראשון.

יו"ר הקואליציה, ח"כ דוד ביטן (הליכוד), גיבש הצעת חוק לסגירת תאגיד השידור הציבורי "כאן", שתעלה להצבעה במליאה בתחילת כנס החורף של הכנסת בחודש נובמבר הקרוב, כך דיווח היום (שלישי) האתר וואלה. ביטן הודיע על כוונתו לגבש חוק ברוח זו כבר בסוף חודש יולי האחרון, כשהממשלה אישרה את דחיית שידורי התאגיד לאפריל 2017.

על פי הצעת החוק יבוטל חוק השידור הציבורי הישראלי מ-2014, שקבע את הרפורמה בשידור הציבורי – פירוק רשות השידור והקמתו של תאגיד השידור הציבורי – ובמקומו ייכנס מחדש לתוקפו חוק רשות השידור מ-1965, שמיסד את עבודת הרשות עד 2014, כשחלק מסעיפיו יבוטלו או ישונו.

בדברי ההסבר להצעת החוק נטען שסגירת תאגיד השידור הציבורי תחסוך לקופת המדינה 1.8 מיליארד ש"ח. תאגיד השידור הציבורי "אינו ישים ואינו כלכלי ויכביד על הקופה הציבורית" נכתב בהצעה. חישוב זה כולל גם את עלות פיטורי עובדי רשות השידור המוערכת בלמעלה ממיליארד שקלים.

יו"ר הקואליציה דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90
יו"ר הקואליציה דוד ביטן. צילום: מרים אלסטר/ פלאש 90

"ב-2014 נחקק חוק השידור הציבורי מתוך כוונה לייעל ולשפר את השידור הציבורי בישראל" נכתב בדברי ההסבר, "מטרת הקמת התאגיד חדש הייתה בפועל לאפשר את פיטוריהם של כל עובדי רשות השידור, וקליטה של מחציתם, במסגרת התאגיד החדש, בתנאי שכר חדשים. בנוסף, בוטלה, בחוק החדש, אגרת רשות השידור ונטל המימון עבר בחלקו לתקציב המדינה". אם זאת, טוען ביטן בהצעתו, התברר כי החוק יכביד על הקופה הציבורית. עוד טוען ביטן כי העיכוב בעליית התאגיד החדש לשידור והעובדה שהכנסת נאלצה להאריך את זמן תחילת השידורים ארבע פעמים, "גרם להוצאות מיותרות ובזבזניות הנובעות מהחזקת שני תאגידים, הן הישן והן החדש, בו זמנית, במשך כל התקופה כאמור".

לפי הצעת החוק של ביטן, רשות השידור תשדר אקטואליה ותוכניות בענייני היום ברשת ב', בטלוויזיה ובאינטרנט, וקול ישראל ימשיך לפעול בשורה של אפיקים, הכוללים בין היתר את רשת ב', רשת ג', ערוץ 88, קול המוסיקה, ותחנות רדיו בערבית, רוסית ואמהרית. כמו כן, הצעת החוק קובעת כי ערוץ 33, המשדר כיום בעיקר שידורים חוזרים ושידורים בשפה הערבית, יהפוך לערוץ יצירה ישראלית, בו ישודרו הפקות מקור מתחום הדרמה והדוקו לעידוד היצירה הישראלית.

כזכור, טרם יציאת הכנסת לפגרה אושרה הצעת חוק שדחתה, פעם נוספת, את תחילת שידורי התאגיד. זאת לאחר שראש הממשלה נתניהו הודיע כי בכוונתו לדחות את השידורים לתחילת 2018. החוק שעבר בסופו של דבר הורה כי התאגיד יחל לשדר בסוף אפריל 2017, אולם במידה ויהיה מוכן לשידור מלא יוכל להתחיל לשדר כבר מתחילת ינואר.

גם שר החינוך, נפתלי בנט, שהיה מהמבקרים הקולניים של דחיית עלייתו לשידור של התאגיד, הבהיר השבוע כי הוא לא מתכוון להתעמת עם ראש הממשלה בנושא. "נזרום עם ראש הממשלה", אמר בראיון ל"גלי ישראל". "לא נריב, זה לא נושא ליבתי מבחינתנו".

מתאגיד השידור כאן נמסר "לאחר אין ספור דיונים, בכנסת ובממשלה, קבע המחוקק כי יוקם תאגיד שידור ישראלי חדש, במקום רשות השידור, שיספק לאזרחי ישראל שידור ציבורי יעיל, איכותי, עצמאי ופלורליסטי. אנו ממשיכים ונערכים לשידור בינואר 2017 על פי תכנית העבודה ועל פי החוק".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!