דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
21.2°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 21.2°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 17.4°באר שבע
  • 23.3°אילת
  • 18.9°טבריה
  • 16.4°צפת
  • 20.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ההפקרות נמשכת

עבודה מסוכנת / בית הדין בחיפה הרשיע חברת בנייה בגין תאונת עבודה

בית הדין פסק כי בעקבות תאונה שהתרחשה בדצמבר 2010 בה נפצע פועל בנפילה מגובה תשלם החברה קנס בגובה 73 אלף ש"ח על מנהל החברה הוטל קנס פלילי בסך של 15 אלף ש"ח. בנוסף יפוצה העובד שנפצע בסכום של 10,000 ש"ח

היכל המשפט בחיפה. (צילום ארכיון: פלאש 90)
היכל המשפט בחיפה. (צילום ארכיון: פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בחיפה הרשיע היום (שלישי) את חברת אחים עאמר בנייה ושיווק ואחזקות בע"מ ומנהלה מר עאמר זיאד בעבירות בטיחות בעבודה, זאת במסגרת הסכם טיעון. התביעה נגד החברה עסקה בתאונת עבודה שהתרחשה בדצמבר 2010. בעת ביצוע עבודות להסרת סככה במבנה ישן ורעוע, קרס פנימה חלק מהגג והביא לנפילתו של עובד מגובה 3.5 מטרים ולפציעתו.

בית הדין הטיל על החברה קנס פלילי בסך 73 אלף ש"ח, על זיאד הוטל קנס פלילי בסך של 15 אלף ש"ח. בעניינם של שני נאשמים נוספים בתביעה קבע בית הדין כי עליהם להתחייב להימנע מלבצע עבירות על הוראות פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה למשך שלוש שנים. במקרה שיפרו התחייבות זו יוטל על השניים העונש המרבי הקבוע בחוק – קנס בגובה 29,200 ש"ח לכל עבירה. כמו כן, חייב בית הדין את מנהל החברה לשלם פיצוי עונשי בסך 10,000 ש"ח לעובד שנפגע בתאונת העבודה.

עו"ד גלי לוי, התובעת הראשית במשרד הכלכלה, הביעה סיפוק על ההרשעה ובירכה על כך שבית הדין נעתר לבקשת התובעת וכלל אף פיצוי עונשי לעובד. "אנו רואים חשיבות בכך  שבתי הדין יפסקו פיצוי עונשי לנפגעים. במקרים רבים הבאים לפתחנו, מעסיקים ותופסים במקום העבודה אינם טורחים להגן על עובדיהם כנדרש. החוק מטיל חובות בהתייחס לשמירה על בטיחות העובדים, ולא בכדי נקבעו עבירות פליליות בהתייחס להפרת הוראות הבטיחות בעבודה. עם זאת, גם במקרים בהם לא נגרם נזק גופני מוגשים על ידי המשרד כתבי אישום כנגד מפרי הפקודה ותקנותיה", אמרה.

האירוע נחקר על ידי ידי חוקר היחידה הפלילית במינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית, יוסף מרבנט, אשר מצא ליקויים ומחדלים בפעולותיה של החברה שהוגדרו כעבירות פליליות לפי פקודת הבטיחות בעבודה ותקנותיה. עו"ד רנין יעקוב מנסור, מהלשכה המשפטית במשרד הכלכלה והתעשייה, הגישה כתב אישום כנגד החברה מבצעת הבנייה ומנהלה. כתב האישום כלל את העבירות הבאות על פקודת הבטיחות בעבודה: אי מינוי מנהל עבודה, אי אבטחה מפני התמוטטות מבנה העומד להריסה, אי נקיטה באמצעים נאותים למניעת נפילה של עובד מהגג, אי גידור אתר בגדר מתאימה ואי הצגת שלטי אזהרה באתר.

בית הדין התבקש על ידי עו"ד מנסור להטיל עונשים מחמירים ומרתיעים, וזאת לאור ריבוי הנפגעים והקרבנות בנפש בענף הבניין בישראל. השופטת מיכל נעים דיבנר ציינה בהכרעת הדין כי הסדר הטיעון סביר וראוי בנסיבות העניין ובין היתר לעניין לקיחת האחריות של הנאשמים הן ביחס לחובתם על פי הפקודה והן כלפי העובד שנפגע.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!