דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
26.5°תל אביב
  • 26.0°ירושלים
  • 26.5°תל אביב
  • 29.2°חיפה
  • 25.9°אשדוד
  • 25.7°באר שבע
  • 32.4°אילת
  • 30.6°טבריה
  • 26.6°צפת
  • 27.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
הרב פינטו

פרשת הרב פינטו / בוטלה החלטת ועדת השחרורים: הרב יוסף פינטו ימשיך בריצוי עונשו

בית המשפט קיבל את עתירת היועץ המשפטי לממשלה נגד שחרורו המוקדם של הרב אשר הודה בעבירות מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט. בהסבר להחלטה נכתב כי פינטו בעל קשרים בעולם העברייני וכי "קיים חשש שאם ישוחרר ימשיך בקשרים אלה".

הרב פינטו בכניסה לכלא ניצן בפברואר 2016 (צילום: פלאש 90).
הרב פינטו בכניסה לכלא ניצן בפברואר 2016 (צילום: פלאש 90).

בית המשפט המחוזי בלוד החליט היום (חמישי) לקבל את עתירת הפרקליטות כנגד שיחרורו המוקדם של הרב יוסף פינטו, אשר מרצה תקופת מאסר בגין מתן שוחד ושיבוש הליכי משפט. עונשו על מעשים אלה היה קנס של מיליון שקלים ושנת מאסר בפועל בבית הכלא, שנה אותה החל לרצות בפברואר השנה.

לאחר שוועדת השחרורים אישרה את שחרורו המוקדם, היה אמור פינטו להשתחרר ביום ראשון האחרון, אך לאחר שעתר היועץ המשפטי לממשלה כנגד ההחלטה, נדחה שחרור עד למתן פסק דין סופי של בית המשפט. היום כאמור, פרסמו השופטים אברהם טל, זהבה בוסתן וד"ר שמואל בורנשטיין, את החלטתם לבטל את החלטת וועדת השיחרורים שהמליצה לשחרר על תנאי את הרב המורשע.

פינטו הורשע על פי הודאתו בעבירות מתן שוחד, הצעת שוחד ושיבוש מהלכי משפט, וריצה כבר שני שליש מעונשו. נימוקי הועדה לשחרורו המוקדם כללו את מצבו הבריאותי של פינטו. בהחלטתה קבעה ועדת השחרורים כי פינטו יחויב בשיחות פרטניות שבועיות עם הרב אבינועם כהן ראש תחום השיקום התורני, כי יאסר עליו לצאת מביתו לאחר השעה עשר בלילה. כמו כן התחייב פינטו בפני הועדה כי ימשיך בטיפול במסגרת התכנית לשיקום אסירים גם שלושה חודשים לאחר תום תקופת המאסר המלאה שנגזרה עליו.

מנגד, קבעו השופטים כי שוכנעו כי שחרורו של פינטו לא יסכן את הציבור, לדבריהם "הוועדה לא נתנה משקל ראוי למסוכנותו של המשיב כפי שנובעת מנסיבות מעשיו ונושא מאסרו". עוד קבעו השופטים כי מתוך עיון במידעים חסויים יש לפינטו, "קשרים עם עבריינים וקיים חשש שם ישוחרר ימשיך בקשרים אלה, גם אם בתקופת הרישיון ישהה הרחק מביתו". השופטים דחו את הטענה כי מהעובדה שמידעים אלה לא הובילו לחקירה פלילית "מלמדת על חוסר מהימנותם", וציינו כי יכולות להיות סיבות אחרות לכך שלא נפתחה חקירה.

הרב פינטו, אשר עומד בראש רשת מוסדות "שובה ישראל" בישראל ובארצות הברית, נחשב לאחד הרבנים העשירים בישראל. הוא הורשע בנתינת שוחד לאחר שהציע ב-2012 לתת ניצב אפרים ברכה ז"ל סכום כסף בתמורה למידע על חקירה שמתנהלת כנגדו. ברכה דיווח על ההצעה לממונים עליו, וחזר כשהוא נושא עליו מכשיר ציטוט, באמצעותו תיעד את פינו מעביר לו סכום כסף של מאה אלף שקלים. מאוחר יותר הצליח פינטו להשיג עסקת טיעון, וזאת בזכות הצעתו להעיד כעד מדינה נגד ניצב מנשה ארביב, שהיה ראש יחידת להב 443 בה נחקר פינטו.

משפחתו של תנ"צ אפרים ברכה, ששלח יד בנפשו ביוני 2015, אמרה השבוע ביחס לערעור על החלטת שחרורו כי "אנו מברכים על החלטת הפרקליטות להגיש ערעור על החלטת ועדת שרות בתי הסוהר. אנו תקווה גדולה כי בית המשפט יראה מעבר למסך העשן והשקרים שפינטו פיזר סביב מעשיו וכוונותיו, ישמע את דם אפרים יקירנו זועק מן האדמה וישלח בהחלטתו מסר ברור לקציני ושוטרי ישראל שהמדינה תומכת בהם ועומדת מאחוריהם. בטוחים וסמוכים אנו שבית המשפט יעשה משפט צדק ונכבד את החלטתו, כפי שהיה נוהג אפרים ז"ל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!