דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
33.5°תל אביב
  • 26.2°ירושלים
  • 33.5°תל אביב
  • 28.5°חיפה
  • 27.1°אשדוד
  • 28.8°באר שבע
  • 29.7°אילת
  • 27.8°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 30.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
שמעון פרס

שמעון פרס / הישראליות והישראלים שהגיעו לחלוק כבוד אחרון לשמעון פרס

מעל 40 אלף מבקרים הגיעו אמש (ה') לכנסת ישראל, כדי להיפרד מהנשיא התשיעי. "מנהיג מתאפיין קודם כל באישיות שלו, זה היסודות שלו. בגלל זה כל כך הרב אנשים באו לפה היום." אמרה ל'דבר ראשון' אתי כהן.

חולקים כבוד אחרון (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90).
חולקים כבוד אחרון (צילום: תומר ניוברג / פלאש 90).
דוד טברסקי

מעל 40 אלף איש ואישה עלו במהלך אתמול (חמישי) לכנסת כדי לחלוק כבוד אחרון לנשיאה התשיעי של מדינת ישראל , שמעון פרס ז"ל. בתור הארוך שהשתרך בכניסה לרחבת הכנסת אפשר היה לפגוש את החברה הישראלית על הפסיפס המגוון שלה, חילונים ומסורתיים, דתיים לאומיים וחרדים. בין העמודים בהם ירד דגל המדינה לחצי התורן, אפשר היה לשמוע שיחות שקטות בעברית, ערבית,רוסית, אמהרית, אנגלית וצרפתית. מאילת בדרום ועד צפון הגולן, הגיעו אנשים לחלוק כבוד אחרון למנהיג שהיה ישראל, עוד לפני שהיתה ישראל.

רחבת הכנסת, מתחת לתמונות של שמעון פרס ז"ל - זרים רבים (צילום: דבר ראשון).
רחבת הכנסת, מתחת לתמונות של שמעון פרס ז"ל – זרים רבים (צילום: דבר ראשון).

"זה לא עניין של חשוב. זה הכרחי, צו השעה. לא יכולתי לדמיין את עצמי לא מגיעה לפה היום. יש תחושה של אבל לאומי בכל המדינה כי זה באמת אבל", סיפרה אתי כהן. "זה אחרון דור הנפילים, לא יקום אחד כזה, לא בדורי בטח. מה שהוא עשה עבורנו לא יקום ולא יהיה". אתי מספרת שתכונות האופי הצנועות והמיוחדות שלו, עשו את פרס למנהיג כה אהוב. "הוא לא היה יהיר, לא משנה כמה היה לו או לא היה לו הוא חי בצניעות והתנהג בצניעות – כמו שמנהיג צריך להתנהג. מנהיג מתאפיין קודם כל באישיות שלו, זה היסודות שלו. בגלל זה כל כך הרב אנשים באו לפה היום."

ארונו של שמעון פרס ז"ל ברחבת הכנסת (צילום: דבר ראשון).
ארונו של שמעון פרס ז"ל ברחבת הכנסת (צילום: דבר ראשון).

"אי אפשר להתחבר היום לרוב המנהיגים בתור נוער", אמרו ל'דבר ראשון' שרון כץ ורוני פיינשטיין, תלמידי תיכון מירושלים, שהגיעו ביחד עם עוד מאות בני נוער מכל הארץ לחלוק כבוד אחרון לפרס. "הוא מנהיג גדול ודגול בעל ידע בכל תחום, אני מאוד מעריך אותו", סיפר שרון. "הוא כמו סבא מאוד מיוחד, וזה מה שמושך את בני הנוער להגיע לפה" הוסיפה רוני.

נשיא המדינה ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון (צילום: מארק ניימן/לע"מ).
נשיא המדינה ונשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון (צילום: מארק ניימן/לע"מ).

ברחבת בית הנבחרים הישראלי, לצד מנהיגים מכל העולם, אפשר היה גם לפגוש ביהודים מכל רחבי תבל. שמאי שולבי, המתגורר באנגליה, מתארח בארץ בימים האחרונים כדי ללמוד על הסכסוך הישראלי-פלסטיני. "הגעתי לארץ כדי לראות וללמוד על הסכסוך באמת. בתקשורת באנגליה יש הרבה שקרים ותעמולה, ורציתי לראות את הדברים בעיניי. זה סכסוך מורכב, ולי אישית ברור שפרס ייצג את הרצון של החברה הישראלית לשלום". חברו של שמאי, חיים ווקסמן, שהתלווה אליו הוסיף, "שמעון פרס היה בן אדם מדהים, הייתה לי את הזכות להכיר אותו והיה לי חשוב אישית לכבד אותו. הוא באמת אחרון המנהיגים הדגולים של ישראל, שייצג את ישראל על הצורה הטובה ביותר שלה."

טקס הנחת הזרים על ארונו של שמעון פרס בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם ריבקין).
טקס הנחת הזרים על ארונו של שמעון פרס בכנסת (צילום: דוברות הכנסת, נועם ריבקין).

סיגל ורונן הגיעו מראשון לציון ותל אביב, "פרס משמש דוגמא לכל העם. הוא מהאבות המייסדים של המדינה. הוא תרם תרומה משמעותית לבטחון, בהרבה מקומות שלא מדברים עליהם. אנחנו כמדינה וחברה חבים לו חוב אישי לבוא וללוות אותו בדרכו האחרונה." את רונן לא מפתיעה העובדה שכל כך הרבה אנשים הגיעו לכנסת, "הוא זכה בכבוד הזה ביושר. הוא בן אדם נדיר ומוכשר בצורה בלתי רגילה. הוא יצר קשרים מרובים שחיזקו את המדינה, במיוחד בשעות צרה – ולהגיע לפה היום זה המעט שאנחנו יכולים לעשות."

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!