דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחמוד עבאס

שמעון פרס / מנהיגים ואישי ציבור ורוח מכל רחבי תבל הגיעו להלווית פרס

ארה"ב, הודו, טוגו, אוסטרליה, חוף השנהב, קנדה, גרמניה, צרפת ויוון הן רק חלק קטן מהמדינות ששלחו נציגים להלווית הנשיא התשיעי. גם טורקיה, ירדן והרשות הפלסטינית השכנות יגיעו לחלוק כבוד אחרון.

שמעון פרס ואבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית (ארכיון, צילום: מארק ניימן/ לע"מ דרך פלאש 90)
שמעון פרס ואבו מאזן יו"ר הרשות הפלסטינית (ארכיון, צילום: מארק ניימן/ לע"מ דרך פלאש 90)

בין האורחים אשר יפקדו את הלווית פרס, מנהיגות ומנהיגים מרחבי העולם, אנשי רוח ותרבות, אילי הון ונציגים ממדינות שכנות. לאחר חוסר וודאות וסימני שאלה, יגיע יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס לצד נציגים בכירים מהרשות, להלוויה.

הזמרת היהודיה ברברה סטרייסנד, השחקן הבריטי רוג'ר מור, ואשת העסקים מרתה סטיוארט נחתו כבר אמש בישראל על מנת להשתתף בהלווית זוכה פרס נובל לשלום, שמעון פרס.

נשיא המדינה ליווה אמש את נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בבואו לחלוף על פני ארונו של שמעון פרס ז"ל המוצב בכנסת (צילום: תומר רייכמן).
נשיא המדינה ליווה אמש את נשיא ארצות הברית לשעבר ביל קלינטון בבואו לחלוף על פני ארונו של שמעון פרס ז"ל המוצב בכנסת (צילום: תומר רייכמן).

במטה האו"ם בניו יורק, ערכה משלחת ישראל טקס לזכרו של פרס ז"ל, במעמד שגריר ישראל באו"ם, דני דנון, מזכ"ל האו"ם באן קי-מון, שגרירת ארה"ב, סמנתה פאוור, ושגרירי ונציגי למעלה מ-40 מדינות. בנוסף, הציבה המשלחת ספר תנחומים במטה האו"ם.

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון אמר: "אני משתתף בצער רב על לכתו של הנשיא פרס. היה לי הכבוד להנות מתבונתו, המנהיגות שלו תחסר לכולנו. הוא תמיד נלחם למען חלומו לשלום ולבטחון עבור מדינת ישראל."

מבין המנהיגים החשובים שיגיעו ללוויה ניתן יהיה לזהות את נשיא ארצות הברית ברק אובמה, והנשיא לשעבר ביל קלינטון, שניהם אף ישאו דברים לזכרו של פרס. גם מזכיר המדינה ג'ון קרי, והיועצת לביטחון לאומי סוזן רייס, במשלחת האמריקאית.

יורש העצר צ'רלס וראשי הממשלה לשעבר טוני בלייר ודוויד קמרון הבריטים, לצד פראנוסאה הולנד נשיאה הנוכחי של צרפת וניקולא סרקוזי הנשיא הצרפתי לשעבר. נשיא גרמניה יואכים גאוק, ראש ממשלת קנדה ג'סטין טרודו, נשיא מקסיקו אנריקה פניה נייטו, מלך ספרד פליפה השישי, וכן נשיאי פולין, שוויץ, אוקראינה, לטביה, טוגו וחוף השנהב.

משלחות מהולנד, האיחוד האירופאי, אונסק"ו, הוותיקן, איטליה, שוודיה, פינלנד, לוקסמבורג, פורטוגל, ברזיל, הודו, אוסטרליה, פפאוה גינאה החדשה, סין וסינגפור, עם אישים רמי דרג יחלקו אף הם כבוד אחרון לנשיאה התשיעי של ישראל.

סגן שר החוץ אחמט יילדיז עומד בראש המשלחת הטורקית, שר החוץ המצרי סמאח שוכרי שזה מכבר ביקר בישראל, וד"ר ג'וואד אל-ענני סגן ראש הממשלה הירדנית – הם נציגי השכנות הקרובות לישראל שינכחו בהלוויה.

פרס ואבו-מאזן בירושלים (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90).
פרס ואבו-מאזן בירושלים (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90).

המשלחת הפלסטינית

סביב הגעתו אבו מאזן עמד סימן שאלה, אך אמש פנתה לשכת הנשיא עבאס למתאם פעולות הממשלה בשטחים, האלוף יואב (פולי) מרדכי, בבקשה לתאם את השתתפותם של יו"ר הרשות הפלשתינית וארבעה בכירים פלשתינים נוספים בהלווייה, ראש הממשלה נתניהו אישר את הגעתם. "פרס היה שותף ליצירת שלום האמיצים עם ערפאת ורבין", כתב אבו מאזן במברק מיוחד, שנשלח אתמול.

הבכירים הפלשתינים שיתלוו לאבו מאזן יהיו מ"מ הוועד הפועל של אש"ף ד"ר סאיב עריקאת, מפקד המודיעין הכללי הפלשתיני מאג'ד פארג', השר לעניינים אזרחיים ברשות הפלשתינית חוסיין א־שייח' וראש הוועדה לקשר עם החברה הישראלית באש"ף, מוחמד מדני.

נשיא הרשות, ימצא עצמו נתון לביקורת בקרב הציבור הפלסטיני על מהלך זה, ואכן כבר אמש פרסם ארגון הטרור חמאס את הודעה המביעה סיפוק מלכתו של פרס, ונערכו מחאות כנגד הגעתו של אבו-מאזן להלוויה. בסביבת עבאס הדגישו שהגעתו לישראל היא אות להערכתו לפרס.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!