דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

פרידה משמעון פרס ותקוות לשנה החדשה

סיכומי השנה החולפת והתקווה, התוכניות והחלומות לשנה הבאה, פינו מקומם ללכתו של ענק, פרידתו של אחרון דור הנפילים, הנשיא התשיעי של מדינת ישראל, שמעון פרס ז"ל.

בחרתי דווקא בו, באיש שהיה בן 93 במותו, כדי לתאר את המחר, לצבוע את העתיד, לחלום את החזון של כל אחת ואחד מאיתנו. איש שחי את החיים, יום יום, שעה שעה, סרב לחבק את הנוסטלגיה והתעקש על אופטימיות נצחית כפילוסופיית חיים. סיפור חייו יכול לשמש כספר חיים לכולנו, כפרק מבוא לעתיד, לתוכניות המגירה שיש לרבים מאיתנו וטרם מומשו, ליכולת להמשיך לקום אחרי נפילות ומפלות, לכישרון המופלא לבחור באור ובצד האופטימי של החיים ויותר מכל לחלום חלומות, מכיוון שהם הדבר שניתן לכולנו, ללא הבדל מעמד, דת, מגדר או גזע.

וכך, ברוח האיש המופלא הזה, שמעון פרס, שבזכות חלומותיו הרבים מדינת ישראל נמצאת במקומה העוצמתי , אני בוחרת לדבר על העתיד, על מחר, על ההזדמנויות שנכונו לכולנו בשנה הבאה.

כמי שמייצגת נשים עובדות, מרצפת הייצור, דרך עובדות המשק, נשים בדרג הניהולי ודרגי הביניים, אני מאמינה בעתיד הנשים.

מהפכת הטכנלוגיה יצרה שוויון וירטואלי ונתנה לנו את הכוח החשוב מכל: להגות רעיונות, להתניע אותם, להפיץ אותם ולפעול בכלים הללו כדי ליישמם. העתיד כבר כאן, מקצועות רבים יחלפו להם מן העולם בשנים הקרובות, תפיסת מקום העבודה יעבור שינוי משמעותי ומעסיקים בעתיד יעדיפו את מי שיודע לנהל נכון, ליצור תוכן מעניין וחיוני ולא פחות חשוב מכך יידע להקשיב, לקרוא רגשות ולתרגם אותם לפעולה. בעתיד לבוא הנשים הולכות להנהיג, להוביל ולהכתיב את המאה הבאה. נכון זה לא יקרה ביום אחד  והמחר, שחלקו קשה ומורכב עבור רבות מאיתנו כבר מבצבץ באופק. וכך אנחנו סוגרים לנו שנה עם לכתו של האיש המזוהה ביותר עם העתיד, המחר, החתירה לחדשנות ושבירת דפוסים ומוסכמות.אותו פרס זיהה, לפחות באופן מובהק בעשור האחרון לחייו את המגמה שתשלוט בעתיד ולשכתו, יועציו והמנהלים שתחתיו היו נשים.

כך אני אצפה לשנה הבאה, לשנים הבאות, בידיעה שאנחנו בפני פריצת דרך ומבול של הזדמנויות שתבואנה בעתיד. וממש כמו האיש ההוא, שנפל וקם עשרות פעמים ולבסוף ניצח, כך גם הרעיון הזה, גם אם בחלקים מסוימים, בחברות מסוימות נראה כה רחוק, הרי שהאור בקצה המנהרה, אם רק נאמין, כבר שולח את זרועותיו. שנת הזדמנויות טובה לכולנו!

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!