דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בנימין נתניהו

הותר לפרסום / נתניהו התגאה בסיכול חדירת דאע"ש, אך טוען שהתייחס לאירוע מ-2011

בכנס פעילי ליכוד בשבוע שעבר הכריז ראש הממשלה כי "לפני לא הרבה זמן אנשי דאע"ש ירו על מסוק שלנו ופרצו לשטחנו". הדברים נאסרו לפרסום, ועכשיו הותר לפרסמם עם הבהרה: מדובר בפיגוע שאירע בסמוך לאילת ב-2011, לפני שדאע"ש הוקמה

חיילים מאבטחים את איזור הפיגוע בערבה באוגוסט 2011 (צילום ארכיון: סוכנות AP).
חיילים מאבטחים את איזור הפיגוע בערבה באוגוסט 2011 (צילום ארכיון: סוכנות AP).
מיכל רוטנברג
מיכל רוטנברג
כתבת צבא וחברה
צרו קשר עם המערכת:

בשבוע שעבר פרסמנו כאן כי ראש הממשלה בנימין נתניהו חשף מידע בטחוני רגיש בכנס פעילי ליכוד בכפר המכביה. מדבריו של נתניהו ניתן היה להבין כי הוא מדבר על אירוע בטחוני שלא פורסם עד כה בתקשורת. המידע נאסר לפרסום, על אף שהוא הושמע באזני מאות אנשים וסרט מהאירוע אף הועלה לרשת יוטיוב. רק לאחר מספר ימים הותרו דברי ראש הממשלה לפרסום, והנה הם כלשונם: "בגבול סיני, לא לפני הרבה זמן, אנשי דאע"ש ירו על מסוק שלנו, ובחדירה קרקעית פרצו לשטחנו", אמר ראש הממשלה. התרת המידע לפרסום לוותה בהבהרה של גורמים במערכת הביטחון ובלשכת ראש הממשלה כי נתניהו התבלבל מעט בתאריך, והתכוון לפיגוע שאירע ב-2011 בסמוך לאילת – הפיגוע בכביש 12. מדובר באירוע שפרטיו דווחו בהרחבה בתקשורת, ובמהלכו חדרו לשטח ישראל מחבלים מארגון טרור איסלאמי (ארגון דאע"ש לא היה קיים באותו זמן) וירו טיל לעבר מסוק חיל האוויר.

הרמת הכוסית נערכה בכפר המכביה לכבוד ראש השנה. במהלך הערב התייחס נתניהו למספר נושאים על סדר היום, ביניהם נושאים מדיניים ואזוריים. במהלך דבריו אמר נתניהו: "למה מגיעות אלינו מעצמות העולם? כי הן רוצות הגנה נגד הטרור וסיוע בטכנולוגיה, וישראל היא מעצמה עולמית", אמר נתניהו. "אתם יכולים לזכור שבגבול סיני אנשי דאע"ש ירו על מסוק שלנו, ובחדירה קרקעית פרצו לשטחנו. אנחנו חיסלנו אותם, אבל עמדנו מול ריכוז של טרור ובלמנו אותו, אותו דבר גם בצפון ובגולן. איך בלמנו? בתגובות חזקות, וגם בנינו גדר, וזה בלם את החדירות."

גורמים בטחוניים אמרו ל"דבר ראשון" כי ראש הממשלה התכוון לפיגוע בכביש 12 שאירע באוגוסט 2011 בסמוך לאילת. בפיגוע זה נהרגו שישה אזרחים ישראלים ושני אנשי כוחות הביטחון, לאחר ששבעה מחבלים חמושים מסיני חדרו לשטח ישראל וביצעו ירי על אוטובוסים של אגד ומכוניות פרטיות. בנוסף ירו המחבלים פצצת מרגמה לעבר אתר עבודה להקמת גדר הגבול בין ישראל ומצרים, ושיגרו טיל נ"ט או נ"מ לעבר מסוק חיל האוויר (המסוק לא נפגע). כוחות צה"ל וימ"מ השתלטו על המחבלים והרגו אותם, ובמקביל מסרה מצרים שכוחותיה הרגו חלק מהמחבלים שפעלו משטחה.

מחקירת האירוע התברר כי הוא בוצע על ידי אזרחים מצרים, שהיו קשורים בארגוני ג'יהאד עולמיים ואל קעידה. חלק מארגונים אלו הצטרפו בהמשך לארגון דאע"ש, שהוקם כשלוש שנים מאוחר יותר – ביולי 2014.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!