דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אגד

חברה ועבודה / בשל חשש מפגיעה בעובדים - הוכרז סכסוך עבודה באגד

המדינה הודיעה כי לא תחתום על הסכם הסובסידיות עם אגד, והעובדים חוששים כי החברה תיפגע ובשל כך גם העובדים, ולכן הכריזה ההסתדרות על סכסוך עבודה. יו"ר ההסתדרות ניסנקורן מתריע כי מדובר בנסיון להפוך את הנהגים לעובדי קבלן

תור בכניסה לאוטובוס (צילום ארכיון: מרים אלסטר  פלאש 90)
תור בכניסה לאוטובוס (צילום ארכיון: מרים אלסטר פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

איגוד עובדי התחבורה בהסתדרות, הכריז אתמול (רביעי) על סכסוך עבודה בחברת התחבורה הציבורית אגד. העילה לסכסוך היא הודעתה של המדינה כי לא תחתום על הסכם הסובסידיות עם החברה. אבי אדרי יו"ר איגוד עובדי התחבורה, חושש כי אי החתימה על ההסכם תביא לפגיעה באיתנותה הפיננסית של אגד, וזו תגרום לפגיעה בעובדים.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר כי "לא נסכים להפקיר את הנהגים ולהתפשר על בטיחות הנוסעים. אנו נעמוד לימין נהגי אגד במאבקם המוצדק, ונילחם על ביטחונם התעסוקתי, תוך הבטחה שכל אחד מהם ימשיך לתת שירות איכותי ובטוח לאזרחי ישראל".

עובדי האיגוד מסרו כי החברה הצהירה על כוונתה לבצע הלנת שכר באופן גורף החל מחודש נובמבר 2016, לאור הודעת המדינה. נציגות עובדי אגד דורשת לנהל משא ומתן להסדרת הנושא, אשר יש לו השלכות קשות על כלל העובדים.

בהתאם להכרזה על סכסכוך העבודה, תוכל ההסתדרות להשבית את אגד בעוד 14 ימים מהיום. חברת אגד היא חברת התחבורה הציבורית הגדולה בארץ, ובין הגדולות בעולם, ונכון ל-2016 היא מפעילה 2,527 אוטובוסים ברחבי הארץ, המהווים 40% מכלל קווי השירות בארץ. באם יפתחו העובדים בשביתה, ההשפעה על התחבורה הציבורית תהיה דרמטית.

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן מסר: "פקידי המדינה פועלים באופן חסר אחריות העשוי למוטט את אגד, וכך גם יביאו לפגיעה באינטרס הציבורי הכולל. תופעת ייבוש השירותים הציבוריים על ידי הפקידות הגיעה עכשיו לאגד, שעובדיה ונהגיה נותנים שירות אחראי ומסור עשרות שנים. זהו מעמד הביניים שמדרדרים אותו מטה. במקום להשקיע בענף התחבורה הציבורית, מנסים להפוך אותם לדגם נוסף של עובדי קבלן".

דובר אגד רון רטנר אמר בתגובה לפרסום החשש משביתה: ״באגד מצטערים מאוד על כך שהגענו למשבר כה חריף עם העובדים ועם המדינה. מזה שנה וחצי שאגד מנהל משא ומתן מול משרדי התחבורה והאוצר לחידוש הסכם התשומות עם הממשלה, לאחר שההסכם הקודם הסתיים לפני כ-9 חודשים. לצערנו אין התקדמות במגעים לחידוש ההסכם מזה זמן רב. במצב זה ברור שאין ביכולתנו לחתום על הסכם קיבוצי חדש עם ציבור הנהגים ולהבטיח את זכויותיהם וזכויות החברים, ללא הסכם ארוך טווח עם הממשלה. אגד הוא המוביל הלאומי בתחבורה הציבורית בישראל מזה 83 שנים. אגד מסיע כ-1.2 מיליון נוסעים ביום בקווי השירות ובהסעות המיוחדות. הציבור בישראל סומך על אגד ובוטח בנהגיו ועל כן אנחנו מקווים שהמדינה תתעשת ותגיע להבנות עם אגד לטובת תחבורה ציבורית בטוחה, יעילה והוגנת בישראל."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!