דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
כדורגל

מוקדמות המונדיאל / רגע לפני המשחק, הכירו את נבחרת מקדוניה

נבחרת ישראל תשחק היום (חמישי) בפעם השניה מול נבחרת מקדוניה. למרות שהנבחרת הישראלית נחשבת לטובה יותר, חשוב לא לזלזל בשחקני המפתח של הנבחרת המקדונית, ולהיות מוכנים לכל תרחיש

נבחרת מקדוניה במשחק נגד נבחרת אלבניה במוקדמות גביע העולם, ספטמבר 2016 (צילום: AP)
נבחרת מקדוניה במשחק נגד נבחרת אלבניה במוקדמות גביע העולם, ספטמבר 2016 (צילום: AP)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת ישראל בכדורגל פתחה בחודש ספטמבר את קמפיין מוקדמות מונדיאל 2018. הנבחרת שובצה לבית קשה שכולל את נבחרות איטליה, ספרד, אלבניה, מקדוניה וליכטנשטיין. במשחקה הראשון במוקדמות הפסידה נבחרת ישראל 3:1 לנבחרת איטליה החזקה.

היום (חמישי) בשעה 21:45, תקיים נבחרת ישראל את משחקה השניה במקדוניה מול הנבחרת המקומית. לקראת המשחק כדאי לערוך היכרות עם מספר שחקני מפתח חשובים בנבחרת המקדונית.

את הנבחרת מאמן איגור אנגלובסקי שאוהב לשחק במערך 2-3-5 כמו נבחרת איטליה עם שלושה בלמים מאחורה ושחקני קו שיודעים לעלות ולהצטרף להתקפות מתפרצות. קפטן הנבחרת והכוכב המוכר ביותר הוא החלוץ גוראן פאנדב בן ה-33 בעל עבר עשיר בקבוצות הצמרת של הליגה האיטלקית.

הגנה

לאונרד זוטה- בן 24, ראייקה קרואטיה – המגן השמאלי זוטה נולד בשבדיה עם שורשים מקדונים. הוא גדל בקבוצה השבדית הקטנה הקאן ורק בשנה שעברה עשה מבחינתו את השינוי הגדול בקריירה כאשר בחר לעבור לראייקה מצמרת הליגה הקרואטית. זוטה השתלב נהדר בקבוצתו החדשה והציג יכולת טובה מבחינה הגנתית שהביאה את ראשי נבחרת מקדוניה לצרף אותו לנבחרתם. בשנה שעברה סיים עם ראייקה במקום השני בקרואטיה והוא מקווה השנה להמשיך להתקדם גם בנבחרת.

סטפן רייסטובסקי- בן 24, ראייקה קרואטיה – מגנה הימני של ראייקה נמצא במגמת התקדמות משמעותית בשנה האחרונה. רייסטובסקי סומן מגיל צעיר ככישרון גדול כאשר בגיל 17 נרכש על ידי פארמה האיטלקית, אך לא הצליח לתקוע יתד בקבוצה הבוגרת והופיע רק בשש הופעות בליגה הבכירה. את רב שנותיו הוא בילה במעבר בהשאלה בין קבוצות בליגה השניה האיטלקית עד שחתם בשנה שעברה בראייקה. בראייקה המגן המהיר השתלב בצורה נהדרת ועולה הרבה לעזרת ההתקפה. מתחילת השנה בישל כבר שלושה שערים לזכות קבוצתו ונבחרת ישראל תצטרך להיזהר מההגבהות שלו בהתקפות מתפרצות.

ניקולה גיורג'ייב- בן 19, גראסהופרס שוויץ – שחקן הקישור הצעיר שיחק בשנה שעברה עם מואנס דאבור בקבוצה השוויצרית. גיורג'ייב מסוגל לשחק כמעט בכל עמדה בקישור ומפגין יכולת נהדרת לעצור את התקפת היריב בצד ההגנתי ולייצר לייצר מצבים טובים לחבריו בצד ההתקפי. מתחילת השנה הופיע ב-16 משחקים בכל המסגרות בהם כבש שלושה שערים ובישל עוד שלושה. הקשר הצעיר המגוון גדל בשוויץ והופיע בכל הנבחרות הצעירות של שוויץ. למרות שיכול היה להמשיך לייצג את הנבחרת השוויצרית החזקה, בחר בגיל צעיר יחסית בנבחרת המקדונית כנבחרת שבה ישחק בחייו הבוגרים.

https://www.youtube.com/watch?v=t4rWQjGXONc

אגזיאן אליוסקי- בן 24, לוגאנו שוויץ – אליוסקי הוא אחד הכוכבים החדשים של הנבחרת המקדונית. אליוסקי שיחק עד אמצע השנה שעברה בעמדת המגן השמאלי ובמהלך העונה מאמנו ניסה לשלבו כקשר תוקף ימני. זהו שינוי נדיר מאוד בכדורגל המודרני כאשר שחקן נדרש במקביל לשנות גם צד במגרש (לעבור משמאל לימין) וגם עמדה (ממגן לקשר התקפי). השינוי בתפקיד הפך לקבוע מתחילת השנה ומאז אליוסקי מככב בליגה השווצרית עם פתיחת עונה מסחררת בה כבש שבעה שערים בליגה. אליוסקי מביא איתו מהירות ויכולת סיומת קטלנית כאשר הוא מגיע מהאגף לרחבה. נבחרת ישראל תצטרך להיזהר ממנו במשחק המעבר דרך האגף.

התקפה

גוראן פאנדב- בן 33, גנואה איטליה – החלוץ המקדוני הוא הקפטן של נבחרתו ועדיין הכוכב הגדול ביותר שלה. פאנדב מככב כבר יותר מעשור בליגה האיטלקית החזקה כששיחק בין השאר בלאציו נאפולי ואינטר, שאיתה זכה בליגת האלופות ב-2010. למרות שפאנדב כבר הרבה מעבר לשיא, החלוץ עדיין משחק בליגה האיטלקית במדי גנואה הקטנה. פאנדב משחק בדרך כלל כשחקן מתחת לחלוצי הרחבה שאוהב להתגנב לרחבה או לבוא מאחורי קו הקישור. בשנתיים האחרונות חלה נסיגה בחדות ובסיומת ופאנדב לא כבש אף שער ליגה, אך עדיין חשוב לזכור כי החלוץ המצויין כבש במהלך הקרירה הארוכה שלו 73 שערים ובישל 46 נוספים בליגה האיטלקית.

איליה נסטורבסקי- בן 26, פאלרמו איטליה – החלוץ החדש והמצויין של פאלרמו עבר הקיץ לליגה האיטלקית במחיר מציאה של חצי מיליון יורו, אחרי שכבש בשנה שעברה 25 שערי ליגה בקבוצתו הקרואטית אינטר זפרשוץ'. פאלרמו שידוע בגידול שחקנים אלמוניים לכוכבי ענק (כולל ערן זהבי שהיה נחשב בעונתו הראשונה כיהלום החדש, לפני שנפצע) כנראה פגעה בול פעם נוספת. נסטורסקי פתח בסערה את הליגה האיטלקית וכבש מתחילת העונה שלושה שערים בשבעה משחקים. החלוץ הגבוה מצטיין במשחק הראש ובעל מיקום מצויין ברחבה. בלמי הנבחרת יצטרכו להעניק תשומת לב מיוחדת לחלוץ המצויין בעיקר במשחק המעבר.

https://www.youtube.com/watch?v=WhOOHQrexrI

בסיכומו של עניין, נבחרת ישראל נחשבת לנבחרת טובה יותר ממקבילתה המקדונית. אך חשוב לא לזלזל בנבחרת המקומית כאשר גם לה יש מספר שחקני מפתח מעולים שנמצאים בכושר נהדר מתחילת העונה. מאמן הנבחרת אלישע לוי יצטרך לחשוב איך הוא מתמודד עם משחק המעבר המהיר וחלוץ המטרה המצויין, במקביל לפיצוח ההגנה המעובה של נבחרת מקדוניה.

אז בואו נאחל הצלחה לנבחרת הכדורגל של ישראל בתקווה לניצחון ראשון במוקדמות מונדיאל 2018.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!